"Az információ, amit a Bridgestone-tól kapok az az, hogy semmi sem fog változni." - kezdte a Ducati Corse főigazgatója. "Ezt azt jelenti, hogy a motorunkat a jelenlegi speciális karakterisztikájú abroncsokhoz kell igazítanunk, ami igen nehéz feladat. Normál esetben a Bridgestone két hét alatt képes lenne megoldást találni, mindenfelé probléma nélkül, viszont ők semmin sem fognak változtatni. Száz, vagy ezerszer annyi pénzt fogunk rááldozni arra, hogy egy olyan problémát megoldjunk amire ők két hét alatt, tulajdonképpen költségmentesen képesek lennének." - mondta érthető módon kissé feszültem Bernhard Gobmeier. Mindezek ellenére a Ducati háza táján továbbra is inkább a megfontolt, biztos lépések hívei és nem szeretnének semmit sem elsietni, aminek eredményeképpen leghamarabb a szezon közepére várhatóak jelentős fejlesztések a Desmosedicin. Ezt nyilatkozta legalábbis nemrég a gyári csapat olasz versenyzője, Andrea Dovizioso, aki azt is hozzátette, hogy tisztában vannak vele, miszerint addig csak a top6-on kívüli helyezésekért szállhatnak harcba.

A Ducati elmúlt évek során tapasztalat hullámvölgyéről már több alkalommal is szót ejtettünk, amely Valentino Rossi érkezése óta a leglátványosabb. Meg kell azonban jegyezni, hogy korábban sem volt minden teljesen rendben az olasz márka háza táján, hiszen például olyan kaliberű versenyzők vallottak kudarcot a Desmosedicivel, mint Marco Melandri, vagy éppen Loris Capirossi. Utóbbi ugyan képes volt futamot nyerni a 2007-ben bevezetett nyolcszázas géppel, viszont ne felejtsük el, hogy azon a bizonyos Japán nagydíjon koránt sem ideális körülmények uralkodtak. Azt pedig végképp nem túlzás állítani, hogy a Ducati MotoGP-s projektjének a történetét lassan három részre lehet osztani. Az első epizód kétségkívül a 2003 és a 2006 közötti időszak, amelynek Loris Capirossi és Troy Bayliss volt az arcra. A második rész 2007 és 2010 közé tehető, amikor a bolognaiak felértek a csúcsra, majd évről évre egyre gyengébb teljesítményt nyújtottak. A 2011 óta tartó harmadik évad pedig vélhetőleg akkor fog véget érni, amikor a Ducati megoldást talál motorja problémáira.