A rajtnál Dani Pedrosa jött el a legjobban, Marc Marquez, aki tegnap a legfiatalabb pole pozíciót szerző pilótává vált élete második királykategóriás nagydíján, ezúttal elkapkodta az első kanyart, így hátra csúszott a szintén jól reagáló Stefan Bradl mögé. Jorge Lorenzo csúnyán elrontotta a start pillanatait, így egészen az ötödik helyig esett hátra, de egy kör alatt újra ott termett az addigri már kéz a kézben vezető repsolosok mögé. A negyedik helyért az új felállás szerint Bradl, Cal Crutchlow, Alvaro Bautista és Valentino Rossi vívtak.

A második körben Lorenzo futotta a leggyorsabb kört, kezdett összerázódni az első hármas; Pedrosa vezetett, Marquez követte, Lorenzo pedig ott haladt a nyomukban. A harmadik kört Lorenzo egy óriási hibával kezdte az első kanyarban, világos volt, rettentően erőltetnie kell a tempót, hogy tartani tudja a repsolosokat. Hátrébb Crutchlow is elmért egy féktávot, így Bradl egyedül maradt a negyedik pozíciójával, és az ötödikért pedig ádázul meg kellett harcolni Bautistával és Rossival. Mögöttük egyébként Andrea Dovizioso érkezett a Ducati nyergében.
A hatodik kör kezdetén Pedrosa és Marquez előnye már másfél másodperc volt a Jorge Lorenzóval szemben, közöttük a különbség folyamatosan nőtt, és hamar elérte a két és fél majd a három másodpercet is. A negyedik pozícióért Bradl és Crutchlow tépték a gázt, Rossi pedig, akinek a karrierében Austin a harmincötödik nagydíjhelyszín, magabiztosan tartotta maga mögött Bautistát és Doviziosót.

Féltávnál Marquez még mindig tartotta a csapattársát, Pedrosát, de azt egyelőre nem lehetett megítélni, hogy kontrollálja a közöttük lévő pár tizedes különbséget, vagy teljes erőbedobással üldözi őt. Közben Andrea Dovizioso és Alvaro Bautista helyet cseréltek, az olasz megkaparintotta a hetedik helyet, Colin Edwards pedig ismét egy nagy csalódással gazdagodott, hiszen a hazai pályáján technikai problémák miatt feladni kényszerült a futamot.
Kilenc és fél kör volt hátra, amikor Marc Marquez gondolt egyet, ritmust váltott, és egy szemvillanás alatt átlépte Pedrosát. Ráadásul nem is volt veszélytelen az előzés, némi agresszivitást igényelt a manőver, de az ifjú titán tökéletesen kivitelezt. Ezt követően amolyan Moto2-es taktikát követve azonnal meg is próbált lépni, persze ehhez Dani Pedrosának is volt néhány szava, de a kör végére máris 285 ezred volt a hátránya. Daninak komoly erőfeszítéseket kellett tennie, hogy szorosan ott tudjon maradni Marcon, és lerítt a mozgásáról, hogy komoly fejtörést okoz neki ez az új helyzet, néhány elnézett féktávot követően pedig már az látszott, hogy szépen lassan beletörődik a vereségbe.

Marc Marquez végül behozta a Hondát a célba az első helyen, Dani Pedrosa pedig ismét vereséget szenvedett az újonc csapattársától. Győzött az új generáció. Jorge Lorenzóé lett a pódium legalsó foka, ezzel pedig egy régóta tartó sorozat szakadt meg: az ezt megelőző 18 nagydíjon Jorge Lorenzo - amikor célba ért - az első vagy a második helyen intették le. Crutchlow lett a negyedik, Stefan Bradl a rajthelyén, az ötödik pozícióban ért célba, Valentino Rossi a csalódást keltő hatodik helyen szelte át a célvonalat. Az utolsó körökben nagy csatában Andrea Dovizioso szerezte meg hetedik helyezést, Bautista lett a nyolcadik, mögöttük még Nicky Hayden és Andrea Iannone fért be a top10-be. A legjobb CRT-s Aleix Espargaro lett tizenegyedikként.
A futam végeredménye:
| 1 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda | 43:42.123 |
| 2 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | Honda | +1.534 |
| 3 | Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | Yamaha | +3.381 |
| 4 | Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +6.616 |
| 5 | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | Honda | +12.674 |
| 6 | Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | Yamaha | +16.615 |
| 7 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | Ducati | +22.374 |
| 8 | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | +22.854 |
| 9 | Nicky HAYDEN | Ducati Team | Ducati | +33.773 |
| 10 | Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | +42.112 |
| 11 | Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | +48.837 |
| 12 | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +50.705 |
| 13 | Ben SPIES | Ignite Pramac Racing | Ducati | +1:14.132 |
| 14 | Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | +1:15.651 |
| 15 | Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | ART | +1:19.591 |
| 16 | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | +1:34.391 |
| 17 | Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | FTR | +1:39.823 |
| 18 | Hector BARBERA | Avintia Blusens | FTR | +1:39.952 |
| 19 | Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | FTR Kawasaki | +1:46.773 |
| 20 | Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | FTR Honda | +1:48.084 |
| 21 | Blake YOUNG | Attack Performance Racing | APR | +1 kör |
| Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | Ioda-Suter |
| Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | Ioda-Suter |
| Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | FTR Kawasaki |