Q1
A királykategória első időmérője magyar idő szerint 21:10-kor vette kezdetét, amelyek az első három szabadedzés összesített eredményei alapján, a legrosszabb tizenkét idővel rendelkező pilóta vett részt. Közülük ketten jutottak tovább a második kvalifikációra, ahol összesen tizenketten küzdöttek meg a pole pozícióért. A prototípusok közül ezúttal Bradley Smithnek és Andrea Iannonenak kellett a továbbjutásért küzdenie, ami abból a szempontból némi meglepetést okozott, hogy Katarral ellentétben Ben Spies képes volt már a szabadedzések során is a második időmérőre kvalifikálni magát. Visszatérve azonban a első kvalifikáció eseményeire: Az első mért kört Danilo Petrucci teljesítette a negyed órás tréning ötödik percében, amivel az olasz motoros természetesen az élre is állt. Érdekes módon a IodaRacing versenyzőjének uralmát nem a Tech3 Yamahán ülő Smith, vagy éppen a Pramac Ducatival vitézkedő Iannone, hanem a szintén CRT-s Randy De Puniet tudta megtörni. Hat perccel az edzés vége előtt előbb Hernandez, majd Espargaro, végül pedig Iannone állt az élre.

Aleix Espargaro simán nyerte az első időmérőt
Bradley Smith ekkor a kilencedik legjobb idővel rendelkezett, vagyis Iannoneval ellentétben nem úgy tűnt, hogy az angol motorosnak lehet esélye továbbjutni a második időmérőre. Három perccel aztán a leintés előtt Smith feljött a harmadik helyre két és fél tizedes hátránnyal Aleix Espargaro mögé. A végén az Aspar csapat spanyol motorosa még egy lapáttal rá tudott tenni a tempóra és közel fél másodperccel ment jobb időt Iannone-nál, amivel Espargaro bebiztosította magának a továbbjutást. Meglepetésre Smith is képes volt robbantani és a leintés pillanatában elhappolta Iannone elől az utolsó továbbjutó helyet, vagyis a második pozíciót. A második időmérőre tehát Aleix Espargaro és Bradley Smith kvalifikálta magát az első időmérőn részt vett versenyzők közül.
Q2
A legnagyobb második időmérőjére tíz perccel az első kvalifikáció után, magyar idő szerint 21:35-kor került sor. összesen tizenketten gurultak pályára a pole pozícióért való küzdelem jegyében, azonban a legesélyesebbnek mégiscsak a gyári Honda versenyzőpárosa, Marc Marquez és Dani Pedrosa számított, akik az összes szabadedzést uralták. Az első mért körök öt perccel az edzés megkezdését követően születtek meg, amelyet követően nem sokkal Marc Marquez az élre állt, ráadásul jókora, hét tized másodperces előnnyel a második helyen lévő Pedrosát megelőzve. A következő gyors körében a regnáló Moto2-es világbajnok már közel egy másodperccel ellépett csapattársától, aki az utolsó öt perc kezdetén egy új szett lágy keverékű abronccsal próbált szerencsét partnerével szemben.

Marc Marquez élete első királykategóriás pole pozíciót szerezte meg Austinban
Hiába próbálkozott azonban Pedorsa, ugyanis Marquez ezen az edzésen gyakorlatilag érinthetetlen volt, vagyis a 93-as rajtszámmal versenyző pilóta könnyedén szerezte meg élete első királykategóriás pole pozícióját. A holnapi viadalon tehát az első sorból még Pedrosa és Lornezo rajtolhat, akiken kívül mindenképpen meg kell még említeni Aleix Espargarot, aki a nagyszerűnek számító kilencedik rajtkockát szerezte meg CRT-jével.
| A Q1 végeredménye: | |||
| 1. Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 2:06.112 |
| 2. Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 2:06.591 |
| 3. Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing | DUCATI | 2:06.872 |
| 4. Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | 2:07.129 |
| 5. Hector BARBERA | Avintia Blusens | FTR | 2:07.717 |
| 6. Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | ART | 2:07.738 |
| 7. Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | 2:08.259 |
| 8. Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 2:08.475 |
| 9. Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 2:08.792 |
| 10. Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 2:08.825 |
| 11. Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | FTR | 2:09.062 |
| 12. Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | FTR HONDA | 2:10.098 |
| 13. Lukas PESEK | Came IodaRacing Project I | ODA-SUTER | 2:10.507 |
| 14. Blake YOUNG | Attack Performance Racing | APR | 2:10.606 |
| 15. Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | ART | 2:23.317 |
| A Q2 végeredménye: | |||
| 1. Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | HONDA | 2:03.021 |
| 2. Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | HONDA | 2:03.275 |
| 3. Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 2:04.100 |
| 4. Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 2:04.267 |
| 5. Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | HONDA | 2:04.445 |
| 6. Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | DUCATI | 2:04.873 |
| 7. Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | HONDA | 2:04.942 |
| 8. Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 2:05.380 |
| 9. Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 2:05.389 |
| 10. Nicky HAYDEN | Ducati Team | DUCATI | 2:05.568 |
| 11. Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 2:06.740 |
| 12. Ben SPIES | Ignite Pramac Racing | DUCATI | 2:07.044 |
| A teljes rajtsorrend: | |||
| 1. Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | HONDA | 2:03.021 |
| 2. Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | HONDA | 2:03.275 |
| 3. Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 2:04.100 |
| 4. Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 2:04.267 |
| 5. Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | HONDA | 2:04.445 |
| 6. Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | DUCATI | 2:04.873 |
| 7. Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | HONDA | 2:04.942 |
| 8. Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 2:05.380 |
| 9. Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 2:05.389 |
| 10. Nicky HAYDEN | Ducati Team | DUCATI | 2:05.568 |
| 11. Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 Y | AMAHA | 2:06.740 |
| 12. Ben SPIES | Ignite Pramac Racing | DUCATI | 2:07.044 |
| 13. Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing | DUCATI | 2:06.872 |
| 14. Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | 2:07.129 |
| 15. Hector BARBERA | Avintia Blusens | FTR | 2:07.717 |
| 16. Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | ART | 2:07.738 |
| 17. Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | 2:08.259 |
| 18. Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 2:08.475 |
| 19. Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 2:08.792 |
| 20. Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 2:08.825 |
| 21. Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | FTR | 2:09.062 |
| 22. Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | FTR HONDA | 2:10.098 |
| 23. Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 2:10.507 |
| 24. Blake YOUNG | Attack Performance Racing | APR | 2:10.606 |
| 25. Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | ART | 2:23.317 |