A második szabadedzésen - az első tanulságaiból okulva - már az első tíz másodpercben kint volt a mezőny fele a pályán. Helyi idő szerint délután kettőkor 18°C volt a levegő hőmérséklete, 36°C pedig a levegőé, az aszfalt csont szárazon fürdött a texasi napsütésben.
Ezúttal valamivel hamarabb felvették a versenyzők a saját ritmusukat, és láthatóan otthonosabban mozogtak a COTA-n. A délelőtt uralkodó viszonyokhoz képest láthatóan jobbak voltak a körülmények, sokat tisztult a pálya - legalább már nem verték fel a port a vasakkal. Jorge Lorenzo 2"™09.596-tal nyitott, de azonnal felállt az eredeti rend, Marc Marquez máris replikázni tudott, és felsorakozott a mezőny a két spanyol mögött. Még az első nyolc percben 2"™07.965-tel Lorenzo történelemmé változtatta Marquez eddigi, a hétvégén futott legjobbját, majd Stefan Bradl máris a 2"™07-es határ kapujáig tornászta a leggyorsabb köridőt. Kisebb meglepetésre, Valentino Rossinak egyelőre nem sikerült felvennie a fiatalabbak tempóját, rendre két másodpercet kapott a Marquez - Bradl - Lorenzo triótól, ráadásul ez a különbség sokáig majdhogynem stagnált.
A javuló pályaviszonyok ellenére továbbra is elég komolyan ficánkoltak a versenyzők alatt a motorok, Rossi és Marquez közötti parázs villongások pedig még izgalmasabbá tették az edzést. A hátsó egyenes környékén Andrea Doviziosónak technikai hiba miatt kellett a palánknak támasztania a Desmosedicit.
Az utolsó húsz percbe érve nagyot léptek előre Marquezék, már 2"™05.108 volt ez etalon, de a trónkövetelő mögött másfél másodperces űr tátongott, és ez csak tovább növekedett. Pedrosa, Lorenzo és Rossi is csak kutatta azt, amit Marquez művelt, ráadásul a kis spanyol nem csak egy körön tudott jó ritmust produkálni.
Alig több mint öt minutum volt már csak a leintésig, amikor nagy sebességnél Randy de Puniet a tizennyolcadik fordulóban dobta el az ART-t, nem akármilyen gimnasztikai mozdulatsort produkált levezetésként a motoron csúszva, ami végül a tizenkilences kanyarban kötött ki. Szerencséjére a francia a saját lábán hagyta el a helyszínt, de számára ezzel be is fejeződött az edzés, és most ezen a pályán bizony benne van, hogy a legvégén majd hiányozni fog ez a kis idő.
Végül már történt komolyabb előrelépés, megemlíteni talán azt lenne érdemes, hogy a második nap legvégén éppen három Honda - három Yamaha felállásban rázódott össze az élmezőny.
A második szabadedzés végeredménye:
1 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 2.05.031
2 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 2.05.585
3 Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP Honda 2.06.173
4 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 2.06.637
5 Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha 2.06.868
6 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 2.06.899
7 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 2.07.236
8 Alvaro BAUTISTA SPA GO&FUN Honda Gresini Honda 2.07.256
9 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 2.07.699
10 Ben SPIES USA Ignite Pramac Racing Ducati 2.08.034
11 Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar ART 2.08.299
12 Yonny HERNANDEZ COL Paul Bird Motorsport ART 2.09.374
13 Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 2.09.424
14 Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar ART 2.09.739
15 Andrea IANNONE ITA Energy T.I. Pramac Racing Ducati 2.09.860
16 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing ART 2.10.411
17 Claudio CORTI ITA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 2.10.720
18 Hiroshi AOYAMA JPN Avintia Blusens FTR 2.11.183
19 Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda-Suter 2.11.614
20 Michael LAVERTY GBR Paul Bird Motorsport PBM 2.11.828
21 Lukas PESEK CZE Came IodaRacing Project Ioda-Suter 2.12.230
22 Bryan STARING AUS GO&FUN Honda Gresini FTR Honda 2.12.462
23 Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 2.12.504
24 Hector BARBERA SPA Avintia Blusens FTR 2.12.573
25 Blake YOUNG USA Attack Performance Racing APR 2.13.158
107%-on kívül:
Mike BARNES USA GP Tech BCL 2.16.169
Ãrta
Austin, 2. szabadedzés: Három Hondát három Yamaha követ
https://formula.hu/motor-1/2013/04/20/austin-2-szabadedzes-harom-hondat-harom-yamaha-kovet 2013-04-20 08:00:00 2013-04-20 08:00:00
A délutáni programon az kristályosodott ki az erőviszonyokat tekintve, hogy Marc Marquez továbbra is egy lépéssel a többiek előtt jár, csakúgy, mint a Honda a Yamaha előtt. Andrea Dovizioso és Nicky Hayden némileg hátrébb csúszott a vörös vasak nyergében.