Andrea Dovizioso meglepően jó teljesítményt nyújtott a katari versenyhétvége első felében: a Ducati olasz pilótája a szabadedzéseken folyamatosan a közvetlen élmezőny mögött végzett, s a kvalifikáción is negyedik lett, mindössze kilenc ezreddel elmaradva az első rajtsort érő időtől. Már-már úgy tűnt, hogy a vörösök jelentős előrelépést könyvelhettek el az elmúlt évek szenvedése után, de aztán jött a verseny, amelyen Dovi ugyan jól rajtolt, ám nagyon hamar visszaesett, és végül a nagyjából az előzetes várakozásoknak megfelelő hetedik pozícióban ért célba, megelőzve a 2006-os világbajnok csapattársát, Nicky Haydent. A 2004-ben a 125 köbcentis géposztályban világbajnoki címig jutó pilóta a MotorCycleNews.com oldalnak adott nyilatkozatában beszélt a katari eredményekről, valamint a motor fő hibájáról is.

Dovizioso csak a futam elején tudta tartani a lépést az élmezőnnyel
"Mielőtt idejöttünk, ez volt a legjobb eredmény, amire gondolhattunk" - kezdte az olasz. "Erre számítottunk, de az időmérő után mindenki azt gondolta, egy igazán jó versenyt futhatunk, de ez a realitás. A verseny mindig más és innen kell indulnunk. Az edzések nagyon jól mentek és mindenki jó futamra számított. Nem dobogós helyezésre, de talán közel hozzá, de a valóság más. Van tapasztalatom ahhoz, hogy tudjam, várnod kell a futamig, hogy megértsd a motor szintjét. Dolgoznunk kell. Ha nem nézzük az edzéseket, akkor senki nem számított többre, mint amit a versenyen nyújtottunk. Gyorsabb vagyok az összes tavalyi Ducatinál, és Nicky is gyorsabb volt. Fejlődtünk, de ez volt a maximum, amit elérhettünk ezen a hétvégén."

Az olasz szerint a kanyarodásnál felmerülő problémákat kell először orvosolni
"Mindenhol fejlődnünk kell, hogy elől maradjunk, de amíg nem oldjuk meg a kanyarodási problémákat, addig semmi más nem annyira fontos, mert ha a motor nem kanyarodik, akkor lassú vagy, és ha a tapadás csökken, a probléma még nagyobb lesz" - tért rá Dovizioso a Ducati legsúlyosabb gyengeségére. "Nagyon keményen nyomtam, hogy próbálgassam és fejlődjünk ezen a ponton, és rengeteg beállítást kipróbáltunk, de csak a beállítással nem tudjuk ezt megoldani. Nagyon jók voltunk az edzéseken, mert több tapadásunk van, mint a Hondának vagy a Yamahának, amikor a gumi új. Ki tudjuk használni ezt a pozitívumot egy jó köridő teljesítéséhez, de ha a tapadás csökken, minden probléma előjön és nem tudom ugyanazt a tempót tartani a kanyar közepén. Az ok, amiért több tapadásunk van, a beállítások, és az elején jobban tudjuk használni ezt a tapadást. De jobban használjuk a gumikat, és a problémák előjönnek, és körről körre egyre nagyobbak lesznek."