Az első sorból két yamahás, Jorge Lorenzo és Cal Crutchlow rajtolhatott a repsolos Dani Pedrosa társaságában. Ők mind a hárman előre a keményebb, hátra pedig a puhábbik, "medium" komponensű keveréket választották. A második sort Andrea Dovizioso a Ducati nyergében, Stefan Bradl és az újonc Marc Marquez töltötték fel, míg a hetedik rajthelyet Valentino Rossi szerezte meg magának a kvalifikáció során.
A start feszült pillanatain Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa és Andrea Dovizioso lendítették túl motorjaikat a legeredményesebben, pár kanyar elteltével pedig már Valentino Rossi is ott lihegett a triójuk nyakában. Vale a második kör kezdetén a célegyenes végi féktávon próbálta másodjára beengedni a motorját Dovi mellé, de ezúttal is elfékezte magát. Ami viszont nem sikerült Rossinak, az összejött a kicsit türelmesebb Cal Crutchlownak. A brit hamar Dani Pedrosát kezdte szorongatni, közben Dovit már Marc Marquez is átlépte, míg Karel Abraham számára bukás miatt véget ért a futam.

A harmadik körben Dovi még inkább hátracsúszott, mialatt Crutchlow nemhogy Pedrosát előzte volna, még oda kellett adnia a harmadik helyét Marc Marqueznek. Ãgy Lorenzo mondhatni egyedül maradt az élen yamahásként, mellette szólt azonban, hogy máris majd"™ két másodpercre duzzadt az előnye. Lorenzo az élen küzdött az órával, mialatt Rossi az ötödik helyért viaskodott Stefan Bradllel. Az olasz a kezdeti nagy lendületvétel után csak nehezen találta a saját ritmusát, és beragadt a nála láthatóan lassabb versenyzők mögé. Az újonc Bradley Smith számára öt körig tartott a debütáló versenye, ő is bukás miatt kényszerült feladni azt.
A hetedik körben érkezett el a pillanat, amikor Valentino Rossi végre le tudta gyűrni Stefan Bradlt. Ekkor a mezőny eleje úgy állt össze, hogy továbbra is Jorge Lorenzo állt az élen, már több mint három másodperc volt előnye az őt követő bollyal szemben, amelybe Dani Pedrosa, Marc Marquez és Cal Crutchlow tartozott bele. A második üldözőbolyt immáron már "A Doktor" vezette, próbált meglógni és célba venni Pedrosáékat, mögüle éppen kiesett Stefan Bradl, így Andrea Dovizioso örökölte a hetedik helyet, a nyolcadikért Alvaro Bautista és Nicky Hayden vívott.

Valentino Rossi szépen lassan olvasztotta a távolságot az előtte lévőkhöz képest, Jorge Lorenzóval együtt ők voltak a leggyorsabbak a pályán, így Pedrosáék egyre messzebb kerültek az első helytől, közben pedig egyre inkább magukra húzták a Doktort, aki már fente rájuk a fogát. Hét körrel a vége előtt Vale már csak alig egy másodpercre volt az üldözőbolytól. A tizenhatodik kör elején Marc Marquez teljesen tisztán előzte meg a csapattársát, menekülni kezdett Rossitól, de az olasz a sikerre kiéhezve mindenkinél klasszisokkal gyorsabb tempót diktálva fogta be az áldozatait. Crutchlow-t egyből megelőzte, de a brit annyira védeni akarta a pozícióját, hogy el is rontotta az első kanyar féktávját, így Rossi ajtó-ablak átvette a negyedik helyet, ezzel pedig már a két repsolos került terítékre.

Pedrosa Hondája nagyon csúszkált, és csak idő kérdése volt, hogy Vale mikor megy el mellette, féktávon kívülről is, belülről is megpróbált mellébújni, majd ez kisvártatva sikerült is neki. Marquez maradt már csak hátra a második helyig. A tapasztalat győzedelmeskedett és Rossi a zöldfülű Marquezt is könnyedén lenyomta. De a 2012-es év Moto2-es világbajnoka nem hagyta annyiban a dolgot, válaszolt, a célegyenesben Vale mögé bújt, majd a féktávon megelőzte, de a pálya belső szakaszain visszakerült mindenki a helyére. A yamahást az utolsó körben is végig szorongatta az újonc, de végül maradt a Yamaha egy-kettő, Marquez az első versenyén máris a dobogóra állhatott, Pedrosa csúnyán kikapott Lorenzótól, Rossitól és Marqueztől is, az ötödik Cal Crutchlow lett. Mögöttük Bautista, Dovizioso, Hayden, Iannone és Spies végzett a top 10-ben, a tizenegyedik pozíció érte a legjobb CRT-snek járó trófeát, amit Aleix Espargaro érdemelt ki.
A futam végeredménye:
| 1 | Jorge LORENZO | SPA | Yamaha Factory Racing | Yamaha | 42:39.802 |
| 2 | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha Factory Racing | Yamaha | +5.990 |
| 3 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +6.201 |
| 4 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | +9.473 |
| 5 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | +18.764 |
| 6 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | +22.148 |
| 7 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | +24.355 |
| 8 | Nicky HAYDEN | USA | Ducati Team | Ducati | +24.920 |
| 9 | Andrea IANNONE | ITA | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | +37.124 |
| 10 | Ben SPIES | USA | Ignite Pramac Racing | Ducati | +44.908 |
| 11 | Aleix ESPARGARO | SPA | Power Electronics Aspar | ART | +49.809 |
| 12 | Randy DE PUNIET | FRA | Power Electronics Aspar | ART | +56.495 |
| 13 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Blusens | FTR | +1:09.599 |
| 14 | Yonny HERNANDEZ | COL | Paul Bird Motorsport | ART | +1:10.742 |
| 15 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Avintia Blusens | FTR | +1:13.600 |
| 16 | Claudio CORTI | ITA | NGM Mobile Forward Racing | FTR Kawasaki | +1:29.444 |
| 17 | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | +1:34.341 |
| 18 | Lukas PESEK | CZE | Came IodaRacing Project | Ioda-Suter | +1:34.683 |
| Colin EDWARDS | USA | NGM Mobile Forward Racing | FTR Kawasaki |
| Danilo PETRUCCI | ITA | Came IodaRacing Project | Ioda-Suter |
| Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda |
| Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha |
| Bryan STARING | AUS | GO&FUN Honda Gresini | FTR Honda |
| Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | ART |