Q1
A királykategória Katarban éles körülmények között, a gyakorlatban is kipróbálhatta azt a kvalifikációs rendszert, amelyet az előszezon során eddig csak papíron, elméletben láthattunk. Ennek értelmében az első időmérőn a második és a harmadik szabadedzés összesített eredményei alapján a legrosszabb tizenkét idővel rendelkező pilótának kell részt vennie. Közülük, a legjobb két motoros jut majd tovább a második időmérőre, ahová a szabadedzések tíz legjobbja már kvalifikálta magát. A rajthelyosztó első edzés magyar idő szerint 19:35-kor vette kezdetét és mindössze tizenöt perc állt a versenyzők rendelkezésére, hogy döntsenek arról, ki lesz az két motoros, aki továbbjuthat a Q2-be. Az erre legesélyesebbek (Spies és Iannone) nem kapkodták el a pályára gurulást, hiszen míg a legtöbben egyből a tréning megkezdésekor elhagyták a boxutcát, addig Iannone és Spies is csapata boxában töltötte el az első öt percet. Kilenc perccel a leintés előtt egyébként Aleix Espargaro állt az élen, viszont a Pramac Racing motorosai ekkor még továbbra sem rendelkeztek mért idővel, egyszóval koránt sem volt garantált az Aspar csapat spanyoljának továbbjutása.

Espargaro volt a Q2 legjobbja
Az edzés felénél aztán már Spies, valamint Iannone is elszánta magát a harcra és az amerikai egy harmadik, az olasz pedig egy második hellyel kezdett, vagyis előbb egyelőre kieső helyen állt négy perccel a vége előtt. Az utolsó két percben lényegében már eldőlni látszott a két továbbjutó hely sorsa, amit Aleix Espargaro és Andrea Iannone foglalt el. Kétségkívül Ben Spies járt ezzel a felállással a legrosszabbul, hiszen az amerikai egyedül prototípus versenyzőként ragadt a CRT-k között a Q2-ben, ráadásul úgy, hogy a második időmérő végén még Randy De Puniet is az amerikai elé került. (A hamarosan megjelenő, Ben Spies-szel készült exkluzív interjúnkban a 2009-es Superbike világbajnok vállsérülésével magyarázza gyengébb teljesítményét.) A Q2-be tehát végül Espargaro és Iannone jutott be, így a legjobb tizenkét rajtpozícióért ők is harcba szállhattak a 20:00-kor kezdődő második időmérőn.
Q2
A legnagyobb géposztály második időmérője magyar idő szerint este pontban nyolckor vette kezdetét. Q2 által két fővel (Aleix Espargaro és Andrea Iannone) kiegészült "csonka" mezőny szinte azonnal megkezdte a körözést a katari ringen. Az élre Jorge Lorenzo állt, akit a Crutchlow, Pedrosa, Rossi hármas követett, illetve még Marc Marquez kapott helyet a legjobb ötben. Nyolc perccel a leintés előtt előbb Pedrosa, majd Crutchlow került a tabella első helyére, egyszóval két percen belül jelentősen átrendeződött a sorrend. Az utolsó öt perc kezdeténél az összes versenyző egy gyors látogatást tett a boxban, friss abroncs vételezése céljából, majd ismét nekilendültek.

Crutchlow képes volt a szabadedzéseken nyújtott nagyszerű formáját átmenteni az időmérőre is
A tizenharmadik percben aztán Jorge Lorenzo futott első helyet érő kört, amely egyúttal a rajtelsőséget is jelentette a regnáló világbajnoknak. A gyári Yamaha spanyolja mögött Cal Crutchlow és Dani Pedrosa egészíti ki a képzeletbeli első sort, a legjobb ötbe pedig Dovit és Bradlt sorolhatjuk még. Valentino Rossi a kissé kiábrándítónak mondható hetedik rajtpozíciót kaparintotta meg, ami a harmadik sor elejét jelenti az olasz számára.
| Q1 végeredménye: | ||||
| 1. Aleix ESPARGARO | SPA | Power Electronics Aspar | ART | 1:57.151 |
| 2. Andrea IANNONE | ITA | Energy T.I. Pramac Racing | DUCATI | 1:57.203 |
| 3. Ben SPIES | USA | Ignite Pramac Racing | DUCATI | 1:57.440 |
| 4. Randy DE PUNIET | FRA | Power Electronics Aspar | ART | 1:57.551 |
| 5. Lukas PESEK | CZE | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:57.926 |
| 6. Yonny HERNANDEZ | COL | Paul Bird Motorsport | ART | 1:58.058 |
| 7. Hiroshi AOYAMA | JPN | Avintia Blusens | FTR | 1:58.263 |
| 8. Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | ART | 1:58.271 |
| 9. Colin EDWARDS | USA | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:58.361 |
| 10. Danilo PETRUCCI | ITA | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:58.486 |
| 11. Claudio CORTI | ITA | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:58.755 |
| 12. Hector BARBERA | SPA | Avintia Blusens | FTR | 1:58.806 |
| 13. Bryan STARING | AUS | GO&FUN Honda Gresini | FTR HONDA | 1:58.912 |
| 14. Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 1:59.572 |
| Q2 végeredménye: | ||||
| 1. Jorge LORENZO | SPA | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:54.714 |
| 2. Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:54.916 |
| 3. Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | HONDA | 1:55.151 |
| 4. Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | DUCATI | 1:55.160 |
| 5. Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | HONDA | 1:55.477 |
| 6. Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | HONDA | 1:55.645 |
| 7. Valentino ROSSI | ITA | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:55.711 |
| 8. Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | HONDA | 1:55.870 |
| 9. Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:56.315 |
| 10. Andrea IANNONE | ITA | Energy T.I. Pramac Racing | DUCATI | 1:56.523 |
| 11. Nicky HAYDEN | USA | Ducati Team | DUCATI | 1:56.667 |
| 12. Aleix ESPARGARO | SPA | Power Electronics Aspar | ART | 1:57.064 |
| A teljes rajtsorrend: | ||||
| 1. Jorge LORENZO | SPA | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:54.714 |
| 2. Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:54.916 |
| 3. Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | HONDA | 1:55.151 |
| 4. Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | DUCATI | 1:55.160 |
| 5. Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | HONDA | 1:55.477 |
| 6. Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | HONDA | 1:55.645 |
| 7. Valentino ROSSI | ITA | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:55.711 |
| 8. Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | HONDA | 1:55.870 |
| 9. Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:56.315 |
| 10. Andrea IANNONE | ITA | Energy T.I. Pramac Racing | DUCATI | 1:56.523 |
| 11. Nicky HAYDEN | USA | Ducati Team | DUCATI | 1:56.667 |
| 12. Aleix ESPARGARO | SPA | Power Electronics Aspar | ART | 1:57.064 |
| 13. Ben SPIES | USA | Ignite Pramac Racing | DUCATI | 1:57.440 |
| 14. Randy DE PUNIET | FRA | Power Electronics Aspar | ART | 1:57.551 |
| 15. Lukas PESEK | CZE | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:57.926 |
| 16. Yonny HERNANDEZ | COL | Paul Bird Motorsport | ART | 1:58.058 |
| 17. Hiroshi AOYAMA | JPN | Avintia Blusens | FTR | 1:58.263 |
| 18. Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | ART | 1:58.271 |
| 19. Colin EDWARDS | USA | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:58.361 |
| 20. Danilo PETRUCCI | ITA | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:58.486 |
| 21. Claudio CORTI | ITA | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:58.755 |
| 22. Hector BARBERA | SPA | Avintia Blusens | FTR | 1:58.806 |
| 23. Bryan STARING | AUS | GO&FUN Honda Gresini | FTR HONDA | 1:58.912 |
| 24. Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 1:59.572 |