DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap
Motor

Katar - 3. szabadedzés: Marquez 1 ezreddel az élen

Izgalmasan sikerült a MotoGP harmadik szabadedzése: a körülmények nem hazudtolták meg a katari helyszínt, mondhatni kisebb homokvihar dúlta fel a pályát, mégsem állt le az élet. Az újonc Marc Marquez ismét megverte a három legjobb yamahást, vagyis Jorge Lorenzót, Cal Crutchlow-t és Valentino Rossit.

Az idei év január 1-jétől új kvalifikációs rendszer lépett életbe a MotoGP-ben! Röviden összefoglalva az új rendszer alapján az első három szabadedzés azért nagyon fontos, mert ezeknek a kombinált eredményei alapján a tíz leggyorsabb automatikusan kvalifikálja magát a Q2-be. A többiek mennek a Q1-ben ahonnan a két leggyorsabb szintén bekerül a Q2-be, ahol így összesen 12-en verekedhetnek meg a pole pozícióért.

Nem voltak egyszerű helyzetben a királykategória versenyzői, hiszen áldatlan állapotok uralkodtak a katari aszfaltcsík környékén. Viharos erősségű szél fújt, és a Moto2-esek harmadik szabadedzésén többször is elkezdett csepegni az eső, ennek köszönhetően a flaszterre a rettenetes szél által felhordott porral együtt egy borzasztóan veszélyes egyveleg borította a felületet. A hétvége legjobb ideje a harmadik edzés előtt az újonc Marc Marquez nevéhez fűződött: 1"™56.477-tel.



A kegyetlen körülmények nem kedveztek az időeredményeknek, viszont Claudio Corti még rosszabbul járt, mint a többiek úgy általában. Az olasz alatt mindjárt a legelején nemes egyszerűséggel leállt az NGM Mobile Forward Racing motorja, így battyoghatott vissza a boxba a másik motorjáért. Mivel mindenki a pályán dolgozott odakint, így másodpercről másodpercre tisztult az ideális ív, és a hetedik percben már javuló szektoridőket produkáltak a versenyzők. Cal Crutchlow hamar át is vette a vezetést, 151 ezreddel tudott gyorsabb kört repeszteni, mint Marquez a nap nyitóeseményén, a második szabadedzésen. Közben Dani Pedrosa jött fel az ötödik helyre, 43 ezreddel lemaradva Valentino Rossitól, Jorge Lorenzo továbbra is a harmadik helyen állt. Mögöttük is ádáz csata zajlott, Stefan Bradl, Bradley Smith, Andrea Dovizioso, Nicky Hayden, Alvaro Bautista, Aleix Espargaro, Ben Spies és Andrea Iannone is egyenes ágon kívánt a Q2-be kerülni, amihez ugyebár top10-es eredményre volt szükség.

Az első negyed óra tapogatózása után a mezőny jó része megjárta a boxutcát, majd szépen lassan újabb roham kezdődött, és jellemzően senki sem spórolt a puhább komponensű hátsó abroncsokkal. 25 perccel a leintés előtt Dovi váltott ritmust, fellépett a hatodik helyre Pedrosa mögé, és tovább gyorsult, mialatt Andrea Iannone is beverekedte magát a legjobb tízbe. Ekkor Bautista, Espargaro és Spies álltak a 11.,12. és 13. pozíciókban. A mezőny folyamatosan gyorsult és ennek eredményeképp Jorge Lorenzo átvette a vezetést, már-már az 1"™56-os határt feszegette, és Pedrosa is átlépte Rossit.

Az igazi hajsza előtt - ami hét és fél perccel a leintést megelőzően kezdődött - még mindig Lorenzóé volt a legjobb idő, mögötte Crutchlow, Marquez, Pedrosa, Rossi, Smith, Iannone, Dovizioso, Bradl és Bautista alkotta a legjobb tizet. Dovi máris egy leggyorsabb első szektorral erősített, és a kör végén sikerült a harmadik pozícióig előre ugrania, Lorenzo legjobb idejéhez képest pedig csak 332 ezred volt a lemaradása. Valamibe nagyon beletalált az olasz, mert a többi ducatis az első tízben maradásért küzdött, eközben pedig Lorenzónak valami gondja akadhatott, mert elhagyta a bokszot, hogy javítson az idején, majd a felvezető körét követően gyorsan vissza is tért. Bautista volt a következő, aki nagyobbat lépett előre, és Valentino Rossi így már csak a hetedik volt, plusz Stefan Bradl is benyúzta magát az első tízbe.

Csak panaszkodnia kellett a Rossi-drukkereknek, "A Doktor" máris beleerősített, és Dovi elé fellépve elfoglalta a negyedik helyet. Három másodperccel a leintés előtt Marc Marquez egy árva ezreddel gyorsabb időt futva Lorenzónál elvette a honfitársától az elsőséget. Marc a pályán végig hátrányban volt, az utolsó szektort azonban elég komolyan meg tudta húzni, így végül övé lett az elsőség, így újonc léttére a második ezdését is megnyerte. Dovi az ötödik, Pedrosa csak a hatodik. A Q1-be még Bautista, Hayden, Smith és Bradl került be automatikusan.

Automatikusan kvalifikálta magát a Q2-be:

1 Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1:56.084
2 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 1:56.085
3 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1:56.326
4 Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha 1:56.416
5 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1:56.417
6 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 1:56.502
7 Alvaro BAUTISTA SPA GO&FUN Honda Gresini Honda 1:56.572
8 Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 1:56.670
9 Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1:56.901
10 Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP Honda 1:56.984

A Q1-ben küzd majd a két Q2-t érő pozícióért:

11 Andrea IANNONE ITA Energy T.I. Pramac Racing Ducati 1:57.169
12 Ben SPIES USA Ignite Pramac Racing Ducati 1:57.308
13 Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar ART 1:57.420
14 Hector BARBERA SPA Avintia Blusens FTR 1:57.956
15 Yonny HERNANDEZ COL Paul Bird Motorsport ART 1:58.211
16 Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar ART 1:58.396
17 Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 1:58.863
18 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing ART 1:59.180
19 Hiroshi AOYAMA JPN Avintia Blusens FTR 1:59.212
20 Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda-Suter 1:59.755
21 Bryan STARING AUS GO&FUN Honda Gresini FTR Honda 1:59.758
22 Lukas PESEK CZE Came IodaRacing Project Ioda-Suter 1:59.837
23 Michael LAVERTY GBR Paul Bird Motorsport PBM 2:00.080
24 Claudio CORTI ITA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 2:00.439

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: