Az idei év január 1-jétől új kvalifikációs rendszer lépett életbe a MotoGP-ben! Röviden összefoglalva az új rendszer alapján az első három szabadedzés azért nagyon fontos, mert ezeknek a kombinált eredményei alapján a tíz leggyorsabb automatikusan kvalifikálja magát a Q2-be. A többiek mennek a Q1-ben ahonnan a két leggyorsabb szintén bekerül a Q2-be, ahol így összesen 12-en verekedhetnek meg a pole pozícióért.
Nem voltak egyszerű helyzetben a királykategória versenyzői, hiszen áldatlan állapotok uralkodtak a katari aszfaltcsík környékén. Viharos erősségű szél fújt, és a Moto2-esek harmadik szabadedzésén többször is elkezdett csepegni az eső, ennek köszönhetően a flaszterre a rettenetes szél által felhordott porral együtt egy borzasztóan veszélyes egyveleg borította a felületet. A hétvége legjobb ideje a harmadik edzés előtt az újonc Marc Marquez nevéhez fűződött: 1"™56.477-tel.

A kegyetlen körülmények nem kedveztek az időeredményeknek, viszont Claudio Corti még rosszabbul járt, mint a többiek úgy általában. Az olasz alatt mindjárt a legelején nemes egyszerűséggel leállt az NGM Mobile Forward Racing motorja, így battyoghatott vissza a boxba a másik motorjáért. Mivel mindenki a pályán dolgozott odakint, így másodpercről másodpercre tisztult az ideális ív, és a hetedik percben már javuló szektoridőket produkáltak a versenyzők. Cal Crutchlow hamar át is vette a vezetést, 151 ezreddel tudott gyorsabb kört repeszteni, mint Marquez a nap nyitóeseményén, a második szabadedzésen. Közben Dani Pedrosa jött fel az ötödik helyre, 43 ezreddel lemaradva Valentino Rossitól, Jorge Lorenzo továbbra is a harmadik helyen állt. Mögöttük is ádáz csata zajlott, Stefan Bradl, Bradley Smith, Andrea Dovizioso, Nicky Hayden, Alvaro Bautista, Aleix Espargaro, Ben Spies és Andrea Iannone is egyenes ágon kívánt a Q2-be kerülni, amihez ugyebár top10-es eredményre volt szükség.

Az első negyed óra tapogatózása után a mezőny jó része megjárta a boxutcát, majd szépen lassan újabb roham kezdődött, és jellemzően senki sem spórolt a puhább komponensű hátsó abroncsokkal. 25 perccel a leintés előtt Dovi váltott ritmust, fellépett a hatodik helyre Pedrosa mögé, és tovább gyorsult, mialatt Andrea Iannone is beverekedte magát a legjobb tízbe. Ekkor Bautista, Espargaro és Spies álltak a 11.,12. és 13. pozíciókban. A mezőny folyamatosan gyorsult és ennek eredményeképp Jorge Lorenzo átvette a vezetést, már-már az 1"™56-os határt feszegette, és Pedrosa is átlépte Rossit.

Az igazi hajsza előtt - ami hét és fél perccel a leintést megelőzően kezdődött - még mindig Lorenzóé volt a legjobb idő, mögötte Crutchlow, Marquez, Pedrosa, Rossi, Smith, Iannone, Dovizioso, Bradl és Bautista alkotta a legjobb tizet. Dovi máris egy leggyorsabb első szektorral erősített, és a kör végén sikerült a harmadik pozícióig előre ugrania, Lorenzo legjobb idejéhez képest pedig csak 332 ezred volt a lemaradása. Valamibe nagyon beletalált az olasz, mert a többi ducatis az első tízben maradásért küzdött, eközben pedig Lorenzónak valami gondja akadhatott, mert elhagyta a bokszot, hogy javítson az idején, majd a felvezető körét követően gyorsan vissza is tért. Bautista volt a következő, aki nagyobbat lépett előre, és Valentino Rossi így már csak a hetedik volt, plusz Stefan Bradl is benyúzta magát az első tízbe.

Csak panaszkodnia kellett a Rossi-drukkereknek, "A Doktor" máris beleerősített, és Dovi elé fellépve elfoglalta a negyedik helyet. Három másodperccel a leintés előtt Marc Marquez egy árva ezreddel gyorsabb időt futva Lorenzónál elvette a honfitársától az elsőséget. Marc a pályán végig hátrányban volt, az utolsó szektort azonban elég komolyan meg tudta húzni, így végül övé lett az elsőség, így újonc léttére a második ezdését is megnyerte. Dovi az ötödik, Pedrosa csak a hatodik. A Q1-be még Bautista, Hayden, Smith és Bradl került be automatikusan.
Automatikusan kvalifikálta magát a Q2-be:
| 1 | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1:56.084 |
| 2 | Jorge LORENZO | SPA | Yamaha Factory Racing | Yamaha | 1:56.085 |
| 3 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1:56.326 |
| 4 | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha Factory Racing | Yamaha | 1:56.416 |
| 5 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 1:56.417 |
| 6 | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 1:56.502 |
| 7 | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 1:56.572 |
| 8 | Nicky HAYDEN | USA | Ducati Team | Ducati | 1:56.670 |
| 9 | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1:56.901 |
| 10 | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | Honda | 1:56.984 |
A Q1-ben küzd majd a két Q2-t érő pozícióért:
| 11 | Andrea IANNONE | ITA | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 1:57.169 |
| 12 | Ben SPIES | USA | Ignite Pramac Racing | Ducati | 1:57.308 |
| 13 | Aleix ESPARGARO | SPA | Power Electronics Aspar | ART | 1:57.420 |
| 14 | Hector BARBERA | SPA | Avintia Blusens | FTR | 1:57.956 |
| 15 | Yonny HERNANDEZ | COL | Paul Bird Motorsport | ART | 1:58.211 |
| 16 | Randy DE PUNIET | FRA | Power Electronics Aspar | ART | 1:58.396 |
| 17 | Colin EDWARDS | USA | NGM Mobile Forward Racing | FTR Kawasaki | 1:58.863 |
| 18 | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | ART | 1:59.180 |
| 19 | Hiroshi AOYAMA | JPN | Avintia Blusens | FTR | 1:59.212 |
| 20 | Danilo PETRUCCI | ITA | Came IodaRacing Project | Ioda-Suter | 1:59.755 |
| 21 | Bryan STARING | AUS | GO&FUN Honda Gresini | FTR Honda | 1:59.758 |
| 22 | Lukas PESEK | CZE | Came IodaRacing Project | Ioda-Suter | 1:59.837 |
| 23 | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 2:00.080 |
| 24 | Claudio CORTI | ITA | NGM Mobile Forward Racing | FTR Kawasaki | 2:00.439 |