"Szívesen látnám, ha a sportág a világ számos más országába ellátogatna. Olyan helyekre, ahol a piac folyamatosan növekszik, mint például Délkelet-Ãzsia. Ezeken a területeken igen népszerű a MotoGP, ennek ellenére pedig csak egyetlen versenyünk van arrafelé, mégpedig Malajziában. Egyértelműen van rá kapacitás, hogy több futam legyen abban a térségben." - kezdte Jarvis. "Jó lenne azt látni, hogy a bajnokság valóban globálisan növekszik. Ellátogathatna a mezőny Dél-Amerikába, visszatérhetnénk Afrikába, és lehetne két verseny Délkelet-Ãzsiában is. Úgy hiszem, hogy ezekre a területekre, ahol annyira nem érezhető a világgazdasági válság, kiterjesztenénk a sorozatot, akkor az anyagi körülmények is jobbak lennének. Véleményem szerint ezeken a helyszíneken olyan szurkolótáborral találkozhatnánk, akiket kimondottan érdekel a MotoGP. A csapatokkal, az FIM-mel és a Dornával együttműködve azon kell dolgoznunk, hogy közösen próbáljuk meg elérni az előbb említett növekedést és a sorozat promotálását." - magyarázta a Yamaha Motor Racing elnöke.
A hangvillások részéről az utóbbi években egyre inkább tapasztalatható a Távol-Kelet felé nyitás, hiszen a Yamaha versenyzőivel számos indonéziai PR megjelenést szerveztek már korábban. Valentino Rossi például a yamahához való visszatérése óta Brazíliában is megfordult már, ahová egyébként a hírek szerint az elkövetkezendő években visszatérhet a MotoGP. A kérdés azonban az, hogy a sorozatnak szüksége van-e két dél-amerikai nagydíjra is, hiszen 2014-től elvileg már biztosan ismét lesz Argentin futam a világbajnokságon. A MotoGP 2013-as versenynaptársa egyébként tizennyolc viadalból áll, amelyből tizenegy európai helyszín. Ezzel szemben a Forma1 tizenkilenc futamából álló kalendáriumában mindössze hét európai nagydíj szerepel.
A MotoGP-nek el kell hagynia Európát
https://formula.hu/motor-1/2013/03/30/a-motogp-nek-el-kell-hagynia-europat 2013-03-30 09:00:00 2013-03-30 09:00:00
A Yamaha Motor Racing elnöke, Lin Jarvis szerint a MotoGP-nek a Forma1-et kellene követnie a versenynaptár kialakítását illetően, vagyis az lenne a sorozat szempontjából optimális, ha csökkentenék az európai futamok számát.