DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek
Motor

Rossi: A 9 vb-cím ellenére is nyomás van rajtam

Valentino Rossival az olasz gpone.com készített előszezon értékelő interjút, amelyben a kilencszeres világbajnok a téli tesztekről, valamint az első versenyekkel kapcsolatos elvárásairól beszélt. A ""Doktor" elmondta, hogy a kilenc világbajnoki címe ellenére talán minden eddiginél nagyobb rajta a nyomás a teljesítménykényszer miatt.

- Eleget tudtál menni a motorral, a teszt utolsó napján?
- Az a bizonyos másfél óra igen hasznosnak bizonyult, mivel egy új vázat tesztelünk, azonban ezt nem fogom egyből használni, legalábbis az első két futamon biztosan nem. Az első benyomásaim szerint jobb stabilitást ad a motornak, azonban a kanyarbejáratoknál kissé rosszabb. összességében véve az utolsó nap nem volt alkalmas a tesztre, mivel a körülmények nem tették lehetővé, hogy a finomhangoláson dolgozzunk. A jövőben ismét pályára gurulunk majd, amikor több idő áll a rendelkezésünkre.

- Csalódott vagy, hogy nem sikerült a leggyorsabbként zárni a tesztet?
- A leggyorsabb körömet Bradlnek köszönhetem, mivel mögötte futottam meg. Hasonlóképpen volt ez egy évvel ezelőtt is, azonban ezúttal ahelyett, hogy leszakadtam volna, inkább felzárkóztam rá. A nap végén volt még egy próbálkozásom, azonban akkora volt a pályán a forgalom, mint a Long Island Expressway-en csúcsidőben. Talán lehettem volna egy kicsit gyorsabb, de sajnos nem tudom, hogy mennyivel.



- összességében hogyan értékelnéd a téli tesztidőszakot?
- Tisztában voltunk vele, hogy némely pálya jobban feküdhet nekünk, úgy mint Sepang, vagy Jerez, míg más aszfaltcsíkon nehézségekbe ütközhetünk, mint Austinban. Ami azonban ennél is fontosabb, az a motorral kapcsolatos érzetem, mivel nagyon szeretem vezetni ezt az M1-est, ráadásul egy jó alapot találtunk hozzá. Még a teszt utolsó napján is jól működött a versenygép, holott koránt sem voltak optimális körülmények a pályán.

- A 2004-es szezon előtti felkészülési időszakkal hogyan hasonlítanád össze ezt a mostanit?
- Akkor minden pályán gyors voltam, így elég nehéz megismételni azokat az eredményeket. Az elsődleges célom, hogy Lorenzóval és a hondásokkal fel tudjam venni a harcot, illetve, hogy felállhassak a dobogóra.

- Mik járnak a fejedben, így a szezonnyitó előtt?
- A katari ring annyira nem különleges, mint pálya, illetve annak ellenére, hogy a múltban már sikerült ott nyernem, nem tartozik a kedvenceim közé. Mindenképpen nagyon fontos lesz a folyamatosan változó körülményekhez igazítani a gépet azon a hétvégén, hiszen szinte minden nap változik a helyzet. Austinban például van pár egészen szűk hajtűkanyar, amelyek nem feltétlenül fekszenek az M1-nek. Ezen felül kissé megfájdult ott a hátam jobb oldala, mivel a pálya olyan vezetési pozícióba kényszerített, ami nem volt éppen a legkényelmesebb. Tisztában vagyok vele, hogy tovább kell fejlődnöm és bár a tesztek elégedettségre adnak okot, a versenyek a legfontosabbak. Minden egyes kör egy vizsga, amin át kell mennie az embernek. Még annak ellenére is, hogy kilenc világbajnoki címet nyertem, érzem magamon a teljesítménykényszerből adódó nyomást. Tulajdonképpen emiatt még nagyobb is rajtam a teher.

- Mi a helyzet az ellenfelekkel?
- Marquez mindenkit lenyűgözött és igen gyors volt. Bízom benne, hogy ott lesz a mezőny elejében, azonban szerintem néha akadnak majd nehézségei. Pedrosa szintén nagyon gyors, viszont a benne rejlő potenciált a teszteken általában nehéz meghatározni. Aki azonban télen a legjobb munkát végezte, az Jorge, míg Cal nagy meglepetést okozott a teszt utolsó napján. Érdekes módon Cal itt mindig gyors, pedig a Superbike-ból érkező versenyzők általában szenvednek Jerezben. A körülmények ezúttal kedveztek neki, igaz a második napon is már megmutatta, hogy gyors tud lenni. Korábban Casey volt az, aki már az első körtől kiválóan tempózott, azonban erre most Lorenzo és Pedrosa is képes.

- Mi a véleményed az új kvalifikációs rendszerről?
- Egyetlen edzést sem lehet elpocsékolni, mivel akkor benne van a pakliban az, hogy a körülmények változnak és elszalasztod a legjobb lehetőséged. A munkánk jellegén persze nem változtat ez a fajta átalakítás.

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: