A jerezi teszt utolsó napja kísértetiesen hasonlított a tegnapihoz, vagyis a délelőtt folyamán alig-alig volt aktivitás a spanyol aszfaltcsíkon, ami az esőnek volt betudható. Egyrészről a versenyzők nem feltétlenül akartak kockáztatni nedves pályán, illetve nem ilyen körülmények között értelemszerűen nem lehet száraz pályán beállításokon dolgozni, másrészről pedig a Bridgestone mindössze négy szett esőgumit bocsátott minden pilóta rendelkezésére. Figyelembe véve, hogy szombaton tulajdonképpen végig esett, akárcsak tegnap délelőtt és ma is, aligha lehet azt mondani, hogy elegendő abronccsal lettek volna ellátva a versenyzők. Délutánra azonban újfent felszáradt a pálya, így azért lehetőség volt pár kört menni szárazon is, habár elég nagy különbségek alakultak ki, ami nem feltétlenül a valós erőviszonyokat tükrözi. Dani Pedrosa például már nap közben megunta a várakozást, szedte a sátorfáját és maga mögött hagyta a jerezi ringet, vagyis ő egyáltalán nem gurult már pályára, ellentétben újonc csapattársával, aki az ötödik leggyorsabb volt.
Valentino Rossi
Ahogyan azt már feljebb is említettük, a legkiválóbb időeredményt Cal Crutchlow érte el, megjavítva Valentino Rossi tegnapi legjobbját, illetve ma közel két és fél tized másodpercet adva a "Doktornak", aki ezúttal a második lett. A harmadik pozíciót szintén egy meglepetésember szerezte meg, Stefan Bradl személyében, aki tegnap sokat szenvedett motorja első futóművével (még bukott is), azonban nagyon úgy néz ki, hogy a német motoros csapatának sikerült áthidalnia a problémát, hiszen Crutchlow és Rossi mellett egyedül ő volt még képes 1"™39-es körre. A CRT-sek között - ha lehet ilyet mondani - visszaállt a rend, ugyanis azok után, hogy tegnap Barbera vezette a "speciális" mezőnyt, ma az Aspar csapat kettőse állt az élre. Ráadásul a képzeletbeli első helyet úgy szerezte meg Randy De Puniet, hogy maga mögé utasította Bradley Smith-t, továbbra is a leggyengébb a prototípusok mezőnyében.
A teszt harmadik napjának végeredménye:
1 | Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:39.511 | |
2 | Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing Team | YAMAHA | 1:39.735 | 0.224 |
3 | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | HONDA | 1:39.975 | 0.464 |
4 | Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing Team | YAMAHA | 1:40.105 | 0.594 |
5 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | HONDA | 1:40.130 | 0.619 |
6 | Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing Team | DUCATI | 1:40.331 | 0.820 |
7 | Nicky HAYDEN | Ducati Team | DUCATI | 1:40.370 | 0.859 |
8 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | DUCATI | 1:40.516 | 1.005 |
9 | Michele PIRRO | Ducati Test Team | DUCATI | 1:40.881 | 1.370 |
10 | Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | 1:40.971 | 1.460 |
11 | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:41.134 | 1.623 |
12 | Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 1:41.218 | 1.707 |
13 | Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:41.443 | 1.932 |
14 | Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | FTR | 1:41.772 | 2.261 |
15 | Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:41.791 | 2.280 |
16 | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | ART | 1:41.864 | 2.353 |
17 | Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | ART | 1:42.363 | 2.852 |
18 | Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:42.428 | 2.917 |
19 | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | 1:42.470 | 2.959 |
20 | Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | FTR-HONDA | 1:43.525 | 4.014 |
21 | Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:56.281 | 16.770 |
22 | Hector BARBERA | Avintia Blusens | FTR | 1:56.897 | 17.386 |