"Úgy érzem, hogy hallgatnak rám a Ducatinál. A múltban ez nem feltétlenül volt így, hiszen Valentinonak köszönhetően rengeteg pénz érkezett a csapathoz, vagyis egyértelműen ő volt az első számú. Nekem persze sosem volt problémám a Ducati hozzáállásával. Amíg figyelnek az emberre, addig az a legfontosabb, hogy minél gyorsabban próbálj menni és a lehető legtisztább visszajelzéseket add a motorról. A mérnökök számára az a legrosszabb dolog, ha elveszítik a bizalmukat irántad, vagyis egyik percben ezt, a másikban meg azt mondod. Meg kell próbálni kiegyensúlyozottnak maradni a visszajelzéseket illetően és pontosan megmondani, hogy mit érzel a motoron, vagy éppen mit gondolsz. Nem szabad álmodozni, félrevezetni őket, vagy abban reménykedni, hogy majd a begyűjtött adatok biztosan segítenek." - magyarázta Hayden, aki már az előszezont megelőzően leszögezte, hogy az egyik fő célja az, hogy ő legyen a Ducati elsőszámú motorosa. Az amerikainak az idei szezon lesz az ötödik éve a bolognaiak gyári alakulatában, vagyis jelen pillanatban kétségkívül ő rendelkezik a legtöbb tapasztalattal a márkával kapcsolatban.
A 31 éves motoros utoljára 2006-ban jutott hasonló jellegű lehetőséghez, amivel akkor élni is tudott és győzelemre vezette a Repsol Honda csapatát. Azt megelőzően, illetve ezután, mindig akadt olyan tapasztalat, vagy éppen nagy tehetségnek ígérkező motoros (Rossi, Biaggi, Pedrosa, Stoner), akit Hayden elé helyeztek, így a 69-es rajtszámmal versenyző pilótának rendre be kellett érnie a másodhegedűs szerepével. Idén azonban megvan az amerikainak az esélye arra, hogy valóban ő legyen egy gyári csapat vezére, hiszen a Ducati elmondása szerint Dovizioso és Hayden is ugyanonnan indul, vagyis egyik versenyző sem élvez prioritást, pláne nem a másik rovására. Hozzá kell azonban tenni, hogy Dovi már most olyan szempontból nagyobb biztonságban érezheti magát, hogy az ő szerződése 2014 végéig szól, míg Haydennek az év folyamán hosszabbítania kell majd a Ducatival, ha jövőre is az olasz márka színeiben kíván versenyezni.