DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek
Motor

Pedrosa: Nem tudjuk, mi fog történi Austinban

Dani Pedrosa és a Repsol Honda Team egyszerűen képtelen megjósolni, hogy merre fog a mérleg billenni a Gyorsasági-motoros VB második fordulóján Texasban. A HRC és a spanyol a múlt héten teljesített egy három napos tesztet a helyszínen.

Az Austinban megépült Circuit of the Americas volt a házigazdája a múlt heti privát tesztnek, miután a hivatalos program részeként a csapatok már megjárták tavaly év végén Valenciát, idén februárban pedig két ízben Malajziát. Az azonnal kiderült, hogy a COTA komoly kihívások elé állíthatja a versenyzőket. A teszt után Dani Pedrosával készült interjút maga a Repsol Honda Team továbbította, amit most változtatások nélkül olvashattok.

- Miután mindig ugyanazon a pályákon motoroztatok, friss levegőhöz jutottatok az austini teszt során?
- Ez egy másfajta pálya. Az elrendezését a Formula 1 stílusához igazították. Van néhány furcsa kanyar, amihez, nehéz hozzászokni a motorral. Mindenesetre sikerült jó néhány kört megtennünk, és láttuk, hogy ez egy kicsit más, mint az európai pályák, amiken eddig versenyeztünk.



- Mit tudsz elmondani a pálya karakterisztikájáról?
- Az aszfalt új, és jó állapotban van. A kanyarok valamelyest különösek - leginkább a hajtűk, amelyekre igazán nagy hangsúlyt kell fektetni. Mi motorversenyzők nem igazán vagyunk hozzászokva az ilyen típusú fordulókhoz, amelyeknek ilyen hegyes az apexe. A motorok nyilvánvalóan nem úgy fordulnak, mint az autók, szóval nehéz megtalálni a legjobb íveket. Igyekszünk az ívek követelményeihez olyan jól alkalmazkodni, amennyire csak lehet.

- A Circuit of the Americas leginkább Shanghai-ra hasonlít?
- Nem teljesen. Shanghai-ban több a lekerekített kanyar, és ott csak egyetlen éles hajtű volt, de a többi mind szép és gördülékeny volt.

- Melyik a pálya legszórakoztatóbb része?
- Véleményem szerint Austin legélvezetesebb része a hosszú jobbos a maga több, különböző apexével. Ez volt az, ahol a legjobban éreztem magamat, ugyanis itt meg lehet csúsztatni a motort, és képes lehetsz jó sebességet is elérni.

- Vannak különböző ringek, amelyekre azt mondhatjuk, hogy tipikusan Honda-pályák vagy Yamaha-pályák. Erre az aszfaltcsíkra rá tudjuk sütni, hogy inkább az egyiknek vagy a másiknak fekszik jobban?
- Nehéz megmondani. Még csak egy tesztünk volt, és nem tudjuk, mi fog történi Austinban a nagydíjon.

- Az utóbbi években nem voltak olyan gyakoriak, hogy új helyszínekre látogattatok el. Az utolsó Silverstone volt 2010-ben. Hogyan közelítesz ezekhez a különleges esetekhez, és miként készülsz fel egy olyan pálya kezelésére, ami a semmiből jött elő?
- A munka java része abból áll, hogy kimész a pályára, és a motor nyergében a birtokodba veszed azt. Köröznöd kell, hogy motor fedélzetéről tanulhasd meg a pályát, meg kell tapasztalnod a kanyarokat, hogy milyenes is valójában. A kezdetekkor nem mész teljes gázon, mert látnod kell, milyen a tapadás az egyes abroncsokon, és azt is tudnod kell, hogy az a bizonyos abroncs, amin futsz, az túl puha-e vagy túlságosan kemény. Azt is bel kell kalkulálnod a dolgokba, hogy milyen hosszúak az egyenesek, mert minden kanyarhoz stimmelnie kell az áttételezésnek. Ha ezen már mind túl vagy, akkor jöhet az a rész, hogy elkezded fokozni a sebességet.

- Ezen a héten van az utolsó szezon előtti teszted, majd néhány nappal később kezdődik a szezon Katarban. Már számolod a napokat?
- Nincs sok hátra a szezonkezdetig, és addig már csak egy fontos tesztünk van Jerezben. Ez egy olyan pálya, amelyet jól ismerünk, és ahol szeretek tesztelni. Azután lesz néhány nap pihenőnk, hogy megérkezzünk és felkészítsük magunkat a szezonnyitó nagydíjra.

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: