A második malajziai teszt első napját sajnos helyi idő szerint délután fél három-három magasságában elmosta az eső, így a versenyzők kénytelenek voltak, jóval az előre meghatározott időpont (18:00) előtt befejezni a körözést. A hírek szerint a rossz körülmények miatt többen is kénytelenek voltak a következő napra halasztani a mára betervezett versenyszimulációt, úgy mint például Dani Pedrosa, vagy éppen Valentino Rossi. (A pilóták többsége 4-5 körös etapokat ment, akárcsak az előző teszten.) Az élmezőnyben szereplő nevek között nemigen történt változás, egyedül Stefan Bradl mondható kakukktojásnak, akiről már korábban is szóltunk. A német motoros teljesítménye kellemes meglepetésnek számít, hiszen négy tized másodpercen belül zárt Dani Pedrosához képest. Ne felejtsük azonban el, hogy a mai nap a kelleténél hamarabb ért véget, így nem lehet megmondani, hogy ha Pedrosa gyorsult volna, akkor Bradl ugyanakkora előrelépésre lett volna-e képes. Erre reményeink szerint a teszt utolsó napjának végén kapunk majd választ, hiszen ha az LCR Honda motorosa akkor is ilyen közel lesz az elsőhöz, akkor már valóban el lehet játszani a gondolattal, hogy esetleg a 2011-es Moto2-es világbajnok akár az első futamon is beleszólhat a dobogós helyek sorsába.
Vajon Bradl a folytatásban is képes lesz tartani a legjobbak tempóját?
Bradl jó teljesítményéből adódóan kissé kikerült a fókuszból a többi privát versenyző Crutchlow, Bautista és Smith, habár annyira nem tetemes a hátrányuk a 6-os rajszámmal versenyző némethez képest. Szomorú látvány azonban, hogy a gyári ducatisok ezúttal sem tudtak a jobb szatellit motorok fölé kerekedni, így Haydennek és Doviziosonak be kellett érnie egy nyolcadik és kilencedik hellyel. (A Ducati egyébként egy új tankot próbált ki motorján a mai napon.) Még rosszabb helyzetben vannak a Pramac Racing motorosai, hiszen Aleix Espargaro személyében egy CRT-s versenyző zárt előttük, amit annyira talán kommentálni sem érdemes. Ha pedig már CRT: Az előző teszthez képest ezúttal sokat fejlődött Colin Edwards, aki akkor az utolsók között volt, illetve Hiroshi Aoyama teljesítménye is igen biztató, mivel úgy fest, hogy a japán akár a legjobb CRT-s címért is harcba szállhat. Nem tudott azonban pályára gurulni a Paul Bird Motorsport angol versenyzője, Michael Laverty, mivel az alakulat nem volt képes időben harcképes állapotba varázsolni új motorját. Mint arról korábban már beszámoltunk a PBM egy új, saját gyártmányú vázzal és Magneti Marelli elektronikával ellátott versenygépet ad majd Laverty alá, miközben a csapat másik versenyzője, Yonny Hernandez továbbra is olyan ART motorral megy, mint az Aspar Team pilótái.
A teszt szerdán és csütörtökön is folytatódik, így mindkét nap eseményeiről és eredményeiről beszámolunk majd.
A teszt első napjának végeredménye:
1 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | HONDA | 2:01.580 | |
2 | Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 2:01.815 | 0.235 |
3 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | HONDA | 2:01.942 | 0.362 |
4 | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | HONDA | 2:01.959 | 0.379 |
5 | Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 2:02.028 | 0.448 |
6 | Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 2:02.272 | 0.692 |
7 | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | HONDA | 2:02.362 | 0.782 |
8 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | DUCATI | 2:02.801 | 1.221 |
9 | Nicky HAYDEN | Ducati Team | DUCATI | 2:03.143 | 1.563 |
10 | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 2:03.632 | 2.052 |
11 | Katsayuki NAKASUGA | Yamaha Factory | YAMAHA | 2:03.734 | 2.154 |
12 | Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 2:03.941 | 2.361 |
13 | Ben SPIES | Ignite Pramac Racing Team | DUCATI | 2:04.047 | 2.467 |
14 | Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing Team | DUCATI | 2:04.050 | 2.470 |
15 | Wataru YOSHIKAWA | Yamaha Factory | YAMAHA | 2:04.590 | 3.010 |
16 | Michele PIRRO | Ducati Test Team | DUCATI | 2:04.626 | 3.046 |
17 | Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | FTR* | 2:04.743 | 3.163 |
18 | Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | 2:05.288 | 3.708 |
19 | Takumi TAKAHASHI | HRC Test Team | HONDA | 2:05.510 | 3.930 |
20 | Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI* | 2:05.518 | 3.938 |
21 | Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER* | 2:05.827 | 4.247 |
22 | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | ART | 2:05.838 | 4.258 |
23 | Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | ART | 2:05.908 | 4.328 |
24 | Hector BARBERA | Avintia Blusens | FTR* | 2:06.062 | 4.482 |
25 | Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI* | 2:06.306 | 4.726 |
26 | Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | FTR-HONDA | 2:06.730 | 5.150 |
27 | Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER* | 2:07.991 | 6.411 |
*A Magnati Marelli motorvezérlő elektronikáját használó CRT versenyzők