DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek
Motor

Ismét Sepangban tesztel a MotoGP mezőnye

Holnaptól (2013. február 26.) újfent pályára gurul a királykategória mezőnye a malajziai Sepangban, ahol ismét három napig tesztelnek majd a MotoGP legnagyobb géposztályának motorosai.

A MotoGP rajongói számára három nap erejéig vége az ínséges időknek, hiszen újra akcióba lépnek a királykategória versenyzői. A pilóták ezúttal is három napig tesztelnek majd Sepangban, ahol az előrejelzések szerint végig óriási hőség lesz, mindamellett nem zárják ki a futó zivatarok esélyét. Szerda késő délutánra jósolják egyébként a legnagyobb mennyiségű, több mint 3mm-es csapadékot, ami könnyen előfordulhat, hogy keresztbehúzhatja a csapatok számításait. A teszt egyébként mindhárom nap (február 26., 27. 28.) helyi idő szerint délelőtt tíztől délután hatig tart, ami azt jelenti, hogy magyar idő szerint hajnali háromtól délelőtt tizenegyig zajlanak az események. Az előző teszt mindhárom napján Dani Pedrosa volt a leggyorsabb, akivel közvetlenül lényegében csak Jorge Lorenzo tudta tartani a tempót, azonban hozzá kell tenni, hogy ebben az esetben csak egy-egy gyors körről beszélünk. A február 5. és 7. közötti gyakorlás során ugyanis nem mindenki futott versenyszimulációt, így ebből a szempontból egyelőre nehéz egymáshoz hasonlítani a versenyzőket.



Az első sepangi teszt mindhárom napján Dani Pedrosa volt a leggyorsabb

Ahhoz azonban kétség sem fér, hogy a Honda és a Yamaha gyári pilótái között dől majd el idén a dobogós helyek sorsa, ami négy pilótát takar. Mindenképp érdemes lesz azonban figyelni, hogy változnak-e az erőviszonyok a két japán márka között, hiszen ne feledjük el, hogy a Yamaha még nem vetette be az új váltóját, amelytől körönként 2-3 tizedes javulást várnak. Továbbra is bizonytalan azonban ezen újítás debütálásának pontos időpontja. A Ducati továbbra is óriási lemaradással küzd, amihez bár a bolognaiak MotoGP projektjének vezetői türelmesen állnak, a folytatást illetően nem feltétlenül lehet azt mondani, hogy egy véleményen lennének a versenyzőkkel. A vörösek csapatbemutató rendezvénye, a "Wrooom" óta több ízben is elhangzott, hogy nem egy forradalminak szánt konstrukcióval szeretnének kikerülni a hullámvölgyből, hanem lépésről lépésre haladva tennék azt. Nicky Hayden, vagy épp Carlo Pernat (A Pramac Ducati sportigazgatója) azonban már most egy teljes új motor kifejlesztését sürgetné, ami talán némi egyet nem értésre utal a projektvezetők elképzeléseivel szemben.

Hiába a gyári támogatás, a Ducati szatellit csapatának teljesítménye a gyári alakulatéhoz hasonlóan egyelőre igen gyenge

A szatellit versenyzők háza táján jelenleg úgy fest, hogy a Crutchlow, Bradl és Bautista hármas lehet majd harcban a legjobb privát címért. Habár a teszten elért időeredmények alapján Bradley Smith sincs sokkal lemaradva ettől a triótól, versenykörülmények között aligha valószínű, hogy a fiatal brit érdemben harcba tudna szállni velük. A Ducati feljebb már említett versenyképtelensége miatt a Pramac Racing pilótái egyelőre szóba sem kerülhetnek a legjobb szatellit pilóta vonatkozásban, főleg, hogy a legutóbbi teszt utolsó napján Iannone például két tizedet kapott a CRT-s Aleix Espargarótól. A CRT-k vonatkozásában mellesleg említésre méltó, hogy a Magneti Marelli motorvezérlő elektronikát használó versenyzők egyelőre semmivel sem voltak előrébb - sokkal inkább hátrébb - mint a többiek. A CRT-k hátránya változatlanul nagy legjobb prototípusokhoz képest, emellett pedig a CRT-k között is elég nagy szakadékok vannak helyeként. Fontos változás velük kapcsolatban, azon belül is a Paul Bird Motorsport háza táján, hogy a hírek szerint Michael Laverty most fogja először kipróbálni a PBM saját készítésű vázát, ugyanis az angol pilóta a legutóbbi teszten egy ugyanolyan ART-vel körözött, mint az Aspar Team motorosai, vagy éppen csapattársa, Yonny Hernandez.

Természetesen, a lehető leghamarabb, minden nap beszámolunk majd az időeredményekről és a teszt történéseiről.

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: