Pedrosával a crash.net készített egy hosszabb lélegzetvételű interjút, melynek magyar fordítását most változtatások nélkül közöljük.
- Három nap teszt és te mindegyik napon a leggyorsabb voltál. Elégedett vagy a dolgok sepangi alakulásával?
Dani Pedrosa: - Igen, elégedett vagyok. Újra lehetőségünk nyílt tesztelni a motort, és végrehajtani néhány elemzést, főként általános szempontok mentén. Ezek a tesztek fontosak a szezon hátralevő részét illetően. Volt időnk, hogy kiteszteljünk mindent, amit akartunk, mivel az időjárás kegyes volt hozzánk, így sok kört meg tudtunk tenni a pályán. összességében ez egy pozitív teszt volt.
- Hogy érzed magad fizikailag? Éreztél némi fájdalmat a testrészeidben, miután leszálltál a motorról?
- Normális, ha az embernek ilyenkor fáj egy picit itt-ott, egy hosszú, motorozás nélkül eltöltött időszak után ez mindig előfordul. Mivel a MotoGP-ben specifikus természetű motorokkal megyünk, így a fájdalom elkerülhetetlen tartozék a téli szünet után - még akkor is, ha másfajta gépekkel motoroztál a holtidőben is. Ez ellen nem igazán lehet mit tenni, ezen a motoron nagyobb ellenállás ér minket, mint bármi máson.
- A tavalyi változások után idén maradt a hengerűrtartalom, és te az RC213V-vel folytatod. Milyen változtatásokon ment át a motor a tavalyi valenciai szezonzáró óta?
- Az igazság az, hogy semmilyen komolyabb változtatást nem hajtottunk végre a motoron, mert nagyon jó érzést nyújtott Valenciában. Próbáltunk változtatni néhány dolgon, amikkel annyira nem voltunk elégedettek, de általánosságban inkább csak kis lépéseket próbáltunk tenni a jó irányba.
- Tavaly rendre visszatérően a chatteringre panaszkodtál a legtöbbet. Ezt a problémát sikerült megoldanotok?
- Ezen az első néhány teszten nem sokat foglalkozunk olyan dolgokkal, mint a chattering. Sokkal inkább a féktávokon és a kanyarbejáratokon, illetve a motorra felhelyezett extra súlyokon dolgozunk. A motorokra vonatkozó szabályok is változtak, idén eggyel kevesebb erőforrást használhatunk, mint tavaly, ezért fontos, hogy a motorok strapabírását is ellenőrizzük. Alapvetően ezekre a területekre fókuszáltunk ezen a háromnapos teszten.
- Egymás után a második évben nőtt a MotoGP-motorok súlya. Érezted azt a három plusz kilót, amikor a motoron ültél?
- Igen, van érzékelhető különbség, főleg fékezéskor, mert erősebben kell tartani a motort. Próbáltunk játszani a három plusz kiló elhelyezésével, hogy megtaláljuk a tökéletes egyensúlyt. Nyilvánvaló, hogy erre nagy hangsúlyt kell fektetnünk. A súlyelosztásról viszont nem fogok elárulni részleteket, mert ez titok.
- Néhány riválisod versenyszimulációt is teljesített Sepangban. Te még túl korainak érezted ezt a magad részéről?
- Nos, nem terveztünk be hosszú etapot erre a tesztre. Ez még csak az első teszt volt az idei évben, és mi még nem látjuk át teljesen tisztán, hogy milyen alkatrészeket fogunk idén használni. Az eddigi tapasztalataim alapján nem hiszem, hogy a hosszú etapokra kellett volna koncentrálnunk a tesztelés első három napján.
- Még majdnem két hónap van a szezonrajtig. Mit tudtok még fejleszteni a motoron?
- Mindig van min fejleszteni. Dolgok, amikről ma azt gondoljuk, hogy lehetetlen, hogy megváltozzanak, néhány éven belül valósággá válhatnak. Amíg megvan a vágy arra, hogy előrelépjünk és fejlesszünk a motoron, addig az ötletek folyamatosan jönnek. Mindig lehet tovább javulni.
- A hónap későbbi részében a mezőny visszatér Sepangba egy újabb háromnapos teszt erejéig. Mi az akkorra betervezett programotok?
- Javítanunk kell néhány dolgon az erőforrás kapcsán, főleg elektronikai aspektusból, ami rendkívül fontos. Emellett folytatnunk kell az alkatrészek megbízhatóságának tesztelését is, hogy ellenőrizzük, minden rendben van-e és megbízható-e a motor.
- Sepangban egy garázson osztoztál új csapattársaddal, Marc Marquezzel. Milyen benyomásokat tett rád így, egy MotoGP-motor nyergében?
- Nem voltam vele sokat egyszerre a pályán - talán csak 2 vagy 3 kanyar erejéig -, de a stílusa igen komoly benyomást tett rám. Rengetegszer lóg le a motorról, és eddig kiváló időeredményeket futott. Már novemberben is nagyon gyors volt, amikor itt volt.