DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek
Motor

Sepang teszt - 3.nap: Pedorsának ezúttal sem akadt ellenfele

Az előző két naphoz hasonlóan a sepangi teszt zárónapján is Dani Pedrosa futotta a legjobb kört, kis híján 2"™00 alatti időeredménnyel. A spanyol mögött yamahával versenyző honfitársa, Jorge Lorenzo lett a második, míg a harmadik helyen Valentino Rossi zárt.

Véget ért tehát a 2013-as szezon első előszezoni tesztje, amelyen egyértelműen Dani Pedrosa bizonyult a legjobbnak, hiszen a gyakorlás mindhárom napján a repsol hondás zárt a tabella élén. A 26-os rajszámmal versenyző pilótával kapcsolatban érdekesség, hogy a legjobb idejét még reggel, a negyedik körében (akárcsak Lorenzo) futotta. (Pedrosa ma összesen 44 kört tett meg.) Keddhez és szerdához képest ma annyi változás történt, hogy Valentino Rossi nem a negyedik, hanem a harmadik lett, azonban azt lehet mondani, hogy ez a lényegi dolgokon nem sokat változtat, mivel az olasz motoros ugyanúgy valamivel négy tized másodperc felett kapott Pedrosától, mint az első, vagy a második napon. (Az viszont koránt sem mellékes, hogy a "Doktor" ma csupán egy tizedre volt csapattársától.)Ha lehet ilyet mondani, akkor talán Marc Marquez volt az utolsó nap legnagyobb vesztese, hiszen a regnáló Moto2-es világbajnok egyrészről begyűjtött egy bukást, másrészről pedig több mint fél másodperces hátrányban a negyedik lett. Persze hozzá kell tenni, hogy ez még így is kiváló teljesítmény az újonc versenyzőtől, akinek a mostani tesztet megelőzően a rossz időjárás miatt nemigen tudta érdemben tesztelni az RC213V-t.



Marquez egyébként a nap zárásaként egy tizenkilenc körös versenyszimulációt is ment, amely során mindössze egy alkalommal nem 2"™01-es kört ment. Az élmenők közül még Jorge Lorenzo volt az, aki egy a megszokott 5-6 körös etapnál hosszabb futást teljesített, azonban a yamahás - ellentétben Marquezzel - csak egy rövidített versenyszimuláció során (13 kör) tesztelte motorját. Ebben vélhetőleg az is közrejátszott, hogy a nap végén eleredt az eső, így ismét idő előtt voltak kénytelenek befejezni a tesztet. Ami pedig a mezőny további sorrendjét illeti: Crtuchlow az ötödik, Bradl a hatodik, Bautista pedig a hetedik lett, megelőzve az újonc Bradley Smith-t, aki a leghosszabb versenyszimulációt tudhatja magáénak húsz körrel. Talán mondani sem kell, hogy az angol motoros tempója jócskán elmaradt Marquezétől, mivel a Tech3 Yamaha pilótája 2"™02,5 és 2"™03.8 közötti időket szórt. A gyári ducatisok a maguk "szokásos" két másodperces lemaradásával a kilencedik és tizedik pozícióban zártak, míg Andrea Iannone a tizenharmadik lett a CRT-s Aleix Espargaro mögött. Ben Spies ma egyetlen kört sem tett meg, mivel sérült vállát szerette volna pihentetni a következő tesztig, amelyre február 26. és 28. között kerül sor. Addig is ettől függetlenül lesz miről beszélni a Gyorsasági Motoros Világbajnoksággal kapcsolatban, hiszen február 12. és 14. között Valenciában, míg a február 19-21-i időszakban Jerezben tesztel majd a Moto2 és a Moto3 mezőnye.

A sepangi teszt harmadik napjának végeredménye:

1. Dani Pedrosa  Repsol Honda  (RC213V)  2:00.100  (44 kör)
2. Jorge Lorenzo  Yamaha Factory  (YZR-M1)  2:00.429  (60 kör)
3. Valentino Rossi  Yamaha Factory  (YZR-M1)  2:00.542  (60 kör)
4. Marc Marquez  Repsol Honda  (RC213V)  2:00.636  (54 kör)
5. Cal Crutchlow  Yamaha Tech3  (YZR-M1)  2:00.734  (53 kör)
6. Stefan Bradl  LCR Honda MotoGP  (RC213V)  2:01.003  (43 kör)
7. Alvaro Bautista  Honda Gresini  (RC213V)  2:01.502  (48 kör)
8. Bradley Smith  Yamaha Tech 3  (YZR-M1)  2:02.093  (48 kör)
9. Nicky Hayden  Ducati Team  (GP13)  2:02.184  (60 kör)
10. Andrea Dovizioso  Ducati Team  (GP13)  2:02.277  (43 kör)
11. Katsayuki Nakasuga  Yamaha Racing  (YZR-M1)  2:02.616  (21 kör)
12. Aleix Espargaro  Aspar Team (ART CRT)  2:02.628  (47 kör)
13. Andrea Iannone  Pramac Racing  (GP13)  2:02.864  (35 kör)
14. Kosuke Akiyoshi  Honda Racing  (RC213V)  2:03.082  (28 kör)
15. Michael Laverty  Paul Bird Motorsport  (ART) 2:03.874  (47 kör)
16. Randy De Puniet  Aspar Team (ART)  2:04.066  (39 kör)
17. Wataru Yoshikawa  Yamaha Racing  (YZR-M1)  2:04.137  (18 kör)
18. Hector Barbera  Avintia Racing (FTR-Kawasaki)*  2:04.211  (41 kör)
19. Takumi Takahashi  Honda Racing  (RC213V)  2:04.288  (46 kör)
20. Danilo Petrucci  IodaRacing  (Suter-BMW)*  2:04.531  (34 kör)
21. Karel Abraham  Cardion AB Motoracing (ART CRT)  2:04.766  (65 kör)
22. Hiroshi Aoyama  Avintia Racing (FTR-Kawasaki)*  2:04.915  (51 kör)
23. Claudio Corti Forward Racing (FTR-Kawasaki)*  2:05.107  (41 kör)
24. Lukas Pesek  IodaRacing  (Suter-BMW)*  2:05.321  (40 kör)
25. Yonny Hernandez  Paul Bird Motorsport  (ART CRT)  2:05.407  (48 kör)
26. Colin Edwards  Forward Racing (FTR-Kawasaki)*  2:05.913  (46 kör) 
27. Bryan Staring  Honda Gresini  (FTR-Honda)  2:05.970  (41 kör)


*A Magnati Marelli motorvezérlő elektronikáját használó CRT versenyzők

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: