DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek
Motor

A Ducatinak alig vannak fejlesztései Malajziában

A Ducati gyári versenyzőpárosa elárulta, hogy mindössze két új fejlesztést próbálgatnak a malajziai teszten, amelyek közül egyébként az egyiket már a tavaly év végi valenciai teszten próbálgattak. A másik alkatrész az öhlins új első felfüggesztése.

A Ducati változatlanul nincsen jó helyzetben, azonban az elmúlt időszakhoz képest ezúttal annyi a különbség, hogy a pilóták és maga a csapat sem számol azzal ,hogy egyről a kettőre a mezőny elejébe kerülnek és megoldódnak majd a problémáik. Erre utal az is, hogy a bolognaiak a jelek szerint nem sietnek el semmit és a mostani teszten szerzett tapasztalatok alapján szeretnék meghatározni a további fejlesztések irányvonalát. Mint ahogyan azt feljebb is említettük csupán egy új vázat - amely azért annyira mégsem új - illetve egy új első felfüggesztést próbálgatnak a 2013-as év első hivatalos tesztjén. Kézzelfogható változás, vagy ha úgy tetszik javulás tehát nem mostanság várható a vörösök részéről-.



Andrea Dovizioso: "Ma egy elektronikai és egyéb beállításokat próbálgattunk, illetve teszteltem azt a vázat is, amit Nicky már egy ideje használ. Tulajdonképpen mindenhol fejlődtünk egy kicsit. Az új váz egy kicsit jobb a féktáv utolsó szekciójában, aminek köszönhetően egy kicsit keményebben tudok fékezni. Ezen felül a kipörgésgátlón is sikerült egy picit javítani. A pálya mindenki számára ugyanolyan volt, azonban köztünk és a legjobbak közti távolság némiképp csökkent. A magunk részéről ennek a tesztnek a fő célja az, hogy a beállítások változtatásával megértsük hogyan lehetne fejlődni. A vázat és az első öhlins felfüggesztést tekintve nincsenek olyan új alkatrészek és fejlesztések, amiket ki kellene próbálni. A motorral kapcsolatos érzetem minden kilométer megtételével egyre jobb, azonban azzal már most tisztában vagyunk, hogy még mindig nagy a lemaradásunk a többiekkel szemben. Csütörtökön még több beállítást fogunk tesztelni, illetve megnézzük az új első felfüggesztést is."

Nicky Hayden: "Látványos fejlődésre nemigen számítunk, vagyis nem fog megtörténni, hogy egyik napról a másikra hirtelen három másodpercet gyorsulunk. Ettől függetlenül azonban más most sikerült 1,5 másodpercre szorítani a lemaradásunkat és egy jobb ritmust találni. Vannak tehát biztató és egyben bátorító jelek, azonban elég nehéz a jó dolgokat kiemelni, amikor az ember ennyivel le van maradva. Rengeteg munkánk van, és lényegében minden területen fejlődnünk kellene, szóval remélhetőleg a teszt utolsó napján kicsit jobb lesz, aztán a következő alkalommal majd olyan dolgokkal a kezünkben térünk vissza, amelyeknek köszönhetően nagyobb fejlődésen mehetünk keresztül. Az egyenes ívű, vagyis hagyományos féktávokon jók vagyunk, azonban a kanyarbejáratoknál, a kanyarban és a kigyorsításnál fejlődnünk kellene. Az új váz egyébként nagyon tetszik, amit a tavalyi valenciai teszten próbáltam ki először. Az időeredmények ugyan hasonlóak a korábbiakhoz, azonban én jóval komfortosabbnak érzem a motort. Az új öhlins futóművek szintén jók, úgymond könnyebbek, így pedig egyszerűbb egyik oldalról a másikra áttenni a gépet. Persze belső különbségek is vannak az előző felfüggesztéshez képest, azonban ezen a területen még teszteltük az újat."

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: