DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 18. péntek
Motor

Spies nincs tökéletes állapotban, de bizakodik

Ilyen hosszú várakozás után nehéz elképzelni, de néhány órán belül Malajziában megkezdődik a 2013-as felkészülési időszak, pályára gurulnak a MotoGP versenyzői, köztük Ben Spies is, akinek több szempontból is rendkívüli fontossággal bírnak az elkövetkezendő napok.

A 2009-es Superbike világbajnok nehéz feladattal áll szemben, meg kell értenie a Desmosedici működösét, rá kell jönnie arra, aminek a kulcsát többek között Marco Melandri és Valentino Rossi sem találta meg. Ben először ülhet motorra a tavalyi Maláj Nagydíjat követően, ahol súlyosan megsérült a jobb válla, aminek következtében ki kellett hagynia a 2012-es szezon utolsó két fordulóját, majd a valenciai tesztet is, ergo számára még teljesen ismeretlen a Ducati. A texasi arra is nagyon kíváncsi, hogy mekkora terhelést bír el a hosszú felépülést igénylő sérült válla. Spies, az Ignite Pramac Ducati versenyzője a várakozás óráiban az MCN-nek nyilatkozott.

"A vállamat egy igen-igen nagy és bonyolult műtét útján tették rendbe, sokkal rosszabb volt, mint azt valaha is gondoltam volna. Végül azonban ennek köszönhetően sokkal erősebb és jobb lesz, mint a másik. Már érzem az előnyeit, de az egyik ok, amiért ilyen hosszúra nyúlt a rehabilitáció, hogy meg kellett erősíteni a vállamat. Csak így győződhettünk meg róla, hogy teljesen meggyógyult, így pedig sok időnek kellett eltelnie, mielőtt elkezdhettem a súlyok emelgetését vagy az edzést. Ez az időszak sokkal hosszabbra nyúlt, mint szerettem volna, de eredetileg azt mondták, hogy tizenkét hétig kell felkötve lennie a karomnak. Ez úgy öt-hat hétig tartott, de aztán újabb három hétig nagyon óvatosnak kellett lennem. Extrém mennyiségű izmot vesztettem a hátamról, a vállamról, az alkaromról és a kezem is rengeteget gyengült, egyszerűen csak azért, mert nem tudtam használni. Azt mondanám, hogy a sérülésem gyakorlatilag meggyógyult, körülbelül 95%-os állapotban lehetek, ami nagyon jó, tekintve, hogy hol tartottam egy hónappal ezelőtt. De sokat kell még dolgoznom, hogy megerősödjek. Azt, hogy miként tudok majd teljesíteni a motoron, az csak ott fog kiderülni, hiszen nem voltam akcióban már október óta."



Spies kétli, hogy tökéletes állapotban lesz a három napos sepangi teszt alatt, de reméli, hogy elég erős lesz ahhoz, hogy felfedezhesse magának a Desmosedicit.

"Nem fogok hazudni, nem hiszem, hogy 100%-os leszek. De annyira talán jó lehetek, hogy elég gyorsan menjek és ténylegesen megfelelő tesztmunkát végezhessek, rátalálhassak a motor nyitjára, bár vagy három hónapja nem motoroztam. Számomra szerintem igazából ez egy jó alkalom lesz arra, hogy megismerjem a csapatot, a motort, és hogy elkezdhessek lépésről lépésre haladni, nem a rohanás lesz az alkalmazandó taktika. Nem vagyok 100%-os, így nincs értelme bármilyen kockázatot vállalni azzal, hogy gyorsan menjek, és nem fogok a nap végén a köridők miatt izgulni. Az időmérő egységemet teljesen ki fogjuk iktatni, csak egyszerűen olyan gyorsan fogok menni, amilyen gyorsan szükség van ahhoz, hogy a beállításokkal előre tudjunk haladni és meg tudjak vizsgálni néhány fejlesztést. A második malajziai teszten már tökéletes fizikai állapotban leszek, de az állóképességemen még biztosan javítanom kell majd. Meg kell erősítenem a vállamat, mert az ismétlődő igénybe vétel és a kemény féktávok meg fogják viselni, és ki fognak meríteni. Ez kétségkívül nem egy ideális helyzet az első teszt idején, de a vállam csak úgy gyógyulhat meg tökéletesen, ha tartjuk magunkat az ütemtervhez. Itt vagyunk az első teszten, ahol megismerkedhetek a motorral és a csapattal valamint lehetőségem nyílik, hogy megtanulhassam újra élvezni az egészet."

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: