Elsőként Casey Stoner volt főszerelője, Cristian Gabarrini adott interjút az olasz gpone.com motoros oldalnak, amely során Repsol Honda szakembere elsősorban a Marc Marquezt érintő gumikérdést boncolgatta: "Személyesen tapasztaltam, hogy amikor Rea helyettesítette Stonert, akkor ő például egyáltalán nem hitt az abroncsokban rejlő potenciálban. Ez bizonyos szempontból természetes, hiszen aki sosem használta, az el képzelni sem tudja, hogy mennyi mindent lehet kihozni belőle. Gondolok itt mondjuk a motor dőlésszögére. Jonathan aztán végül beszélt Cal-lal, akivel korábban a Superbike-ban ment és Crtuchlow ugyanezt megerősítette neki." - kezdte Gabarrini. "A bajnokság szempontjából biztos vagyok benne, hogy Jorge és Dani a két favorit, azonban bízom benne, hogy Valentino is folyamatosan ott lesz a dobogón. Mondom ezt annak ellenére, ami az elmúlt két évben történt vele. Ami pedig Marcot illeti: Igen gyorsan tanul és a korához képest abszolút felnőttesen viselkedik. Ha minden jól megy, akkor talán már az első versenytől harcban lehet a dobogóért, azonban ezzel kapcsolatban nagyjából tíz nap múlva többet tudunk majd." - mondta az olasz szakember.

A másik interjúalany, mint azt feljebb is említettük, a Gresini Racing CRT-s főmérnöke, Diego Gubellini volt, aki nincs a legkönnyebb helyzetben, hiszen Michele Pirro távozása után egy új versenyzővel, Bryan Staringgal kell folytatnia a munkát. "Még a valenciai teszten sem próbáltuk ki a kemény keverékű abroncsot, mivel Michele egész évben a lággyal ment mindenféle probléma nélkül." - folytatta Gubellini a Gabarrini által már boncolgatott gumitémát. "Idén is arra számítok, hogy majdnem minden futamon ugyanazt a keveréket használjuk, akárcsak a mezőny többi tagja. Tavaly egyetlen, melegebb helyszínen tettük csak fel a keményebb verziót, azonban akkor is minden egyes körben lassabbak voltunk, mint a puhával." - magyarázta Staring főmérnöke, aki hozzátette, hogy nem valószínű, hogy közelebb tudnak majd kerülni idén a prototípus gépekhez. "2012-ben ugyan néhány pályán fél másodperccel gyorsabbak voltunk a megszokottól, azonban még a legrosszabb prototípus közelébe is csak akkor tudnánk kerülni, ha sikerülne még fél másodpercet találni. Tavaly ezek a pilóták Abraham és Barbera voltak, azonban szerintem ezúttal erősebb lesz a mezőny." - tette hozzá Diego Gubellini.