"Nagyszerű kapcsolatom volt Filippoval, de sajnos az eredmények általában elmaradtak. Ha azonban bárki arra vár, hogy rá vagy másra mutogassak újjal, akkor ez biztosan nem fog megtörténni. Nem akarom, hogy kívülről az emberek azt higgyék, hogy Filippo volt a probléma, vagy ő volt a hibás, azonban valakinek mennie kellett. Kétségkívül jelentős szerepe volt a csapatban." - mondta sajnálkozva Hayden, aki viszont hozzátette, hogy kíváncsian várja, hogy Preziosi utódja, Bernhard Gobmeier, milyen hatással lesz a továbbiakra. "Kíváncsi vagyok Mr. Gobmeier új ötleteire. Filippo nagyszerű munkát végzett a motoron, azonban nem nagyon haladtunk semerre. Ahogyan Gogmeier úr is mondta, ez nem olyan, mintha Filippo teljesen eltűnt volna. Továbbra is a Ducatinál dolgozik és a jövőben is adhat tanácsot." - nyilatkozta a 2006-os világbajnok. A "Ducati vesszőfutása" cím bizony nem csupán az utóbbi két esztendőre, vagy ha úgy tetszik a Rossi érára húzható rá, hanem ugyanúgy az azt megelőző néhány évre. A bolognaiak 2007-ben Casey Stonerrel értek fel a csúcsra, ahonnan azonban az azt követő esztendőkben mindig egyre lejjebb csúsztak.

Számtalan kérdés és feltevés elhangzott már azzal kapcsolatban, hogy miért csak Stoner volt versenyképes a Ducatival, azonban az ausztrál tehetségén kívül más kézzelfogható választ nem igazán találni. Hozzá kell persze tenni, hogy ez egy igen trükkös magyarázat, mivel badarság lenne azt mondani, hogy Melandri, Capirossi, Hayden, vagy éppenséggel Rossi ne lenne tehetséges. Ezen felül ne felejtsük el, hogy a Ducati csak 2007-ben tudott bajnoki címet nyerni, egyszóval ha Stoner tehetsége elegendő lett volna a sikerhez, akkor képes lett volna a címvédésre a rákövetkezendő években is. Nem igazán helyénvaló az sem, hogy az ausztrál vagy csak tudásának, vagy az abroncsoknak, vagy a célegyenesekben valósággal repülő Ducatinak köszönhette a sikert 2007-ben. Nem egy versenyző szájából elhangozott már, hogy egy világbajnoki címet, vagy esetleg futamgyőzelmet, nem lehet csupán egyetlen tényezővel magyarázni, mivel a motorsport egy igen összetett dolog. Bizonyára Stoner sem véletlenül távozott a csapattól 2010 végén és Rossi sem az a fajta, aki egykönnyen feladja. Utóbbi esetében a gyártó önkritikát tanult, míg a versenyzőben tudatosult, hogy a pilóta nem minden esetben képes csodákat tenni, pláne ha a technika másként akarja azt.