Az olasz gyártó már 2004 óta nincs jelen a MotoGP-ben, akkor a hatodik helyen végeztek a konstruktőrök értékelésében, és a 250 köbcentiméteres kategóriában is Jorge Lorenzó volt az utolsó nyerő emberük a 2006-os valamint a 2007-es szezonban. Az Aprilia a kivonulásakor arra játszott, hogy néhány éven belül visszatér a játszmába, de a folyamatosan változó szabályok miatt el kellett hessegetnie még az ötletet is. Jelenleg őket is a kiszámíthatóság hiánya taszítja a MotoGP-től.
Az Aprilia technikai igazgatója, Luigi Dall"™Igna szerint a tény, hogy a jövőben a Dorna rendezi a MotoGP-t és a rivális Superbike Világbajnokságot is, olyan gyártókat csalogathat vissza a MotoGP-be, mint az Aprilia, a Suzuki vagy a Kawasaki, mert ez a gyökeres változás csak előnyökkel jár.
"A mostani a nagy változások ideje, amelyek a holnap MotoGP-jéhez vezető utat mutatják," - válaszolt Dall"™Igna a Motosprint megkérdezésére Az olasz szakembert arról faggatták, hogy az olyan gyártók számára, akik a Superbike Világbajnokság bajnokainak mondhatják magukat, tehát ide sorolva az Apriliát is, vonzó lehet-e a MotoGP-ben való szereplés. "Azt hiszem, visszatérhetnénk, méghozzá belátható időn belül. A Dorna most nagy esélyt tart a kezében, nagy előnyt birtokol, amit eddig sosem: a Dorna menedzseli mind a két sorozatot, így olyan szabályokat hozhat, amelyek mind a kettőnek egyaránt megfelelnek. Ha egy kicsit fantáziadúsabb lenne a Dorna és több megoldást kínálna, akkor valóban elérheti a céljait, vagyis visszacsábíthatja a gyártókat. Ez nem lesz könnyű, különösen rövidtávon. A legutóbbi változás nem is olyan régen történt, és akik az új 1000 köbcentiméteres motorokat megépítették, azok most nem dobhatnak el mindent. Ha úgy akarjuk, véleményem szerint visszatérhetünk."

Shane Byrne itt éppen az RS Cube utolsó verzióját tesztelte, még 2004-ben
Dall"™Igna szerint a Dorna által bevezetni kívánt egységes motorvezérlő elektronika csak csekély mértékben csökkenti a költségeket, és így nem is járul hozzá olyan meghatározó mértékben a visszatérésekhez.
"Nem hiszem, hogy az egységes motorvezérlő elektronika olyan nagyszerű ötlet lenne. Pénzügyi szempontból nem olyan hasznos, mert a költségek nagy részét nem az elektronika fejlesztése teszi ki," - magyarázta. "Valóban számos költségelem jelenik itt meg, mert dolgoznak a technikusok, a tesztcsapatok, és nagy erőfeszítéseket végeznek a próbapadon. Ez sok időt és pénzt emészt fel, de az új szabályoktól nem csökkennek a költségek."