DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap
Motor

Visszatérne az Aprilia, szerintük nem egyedül

Az Aprilia úgy számol, a közeljövőben nagy az esélye annak, hogy több gyártó is visszatér a motorversenyzés fellegvárába, a MotoGP-be. Ehhez a közelmúltban bekövetkezett változások nyújthatnak termékeny táptalajt.

Az olasz gyártó már 2004 óta nincs jelen a MotoGP-ben, akkor a hatodik helyen végeztek a konstruktőrök értékelésében, és a 250 köbcentiméteres kategóriában is Jorge Lorenzó volt az utolsó nyerő emberük a 2006-os valamint a 2007-es szezonban. Az Aprilia a kivonulásakor arra játszott, hogy néhány éven belül visszatér a játszmába, de a folyamatosan változó szabályok miatt el kellett hessegetnie még az ötletet is. Jelenleg őket is a kiszámíthatóság hiánya taszítja a MotoGP-től.

Az Aprilia technikai igazgatója, Luigi Dall"™Igna szerint a tény, hogy a jövőben a Dorna rendezi a MotoGP-t és a rivális Superbike Világbajnokságot is, olyan gyártókat csalogathat vissza a MotoGP-be, mint az Aprilia, a Suzuki vagy a Kawasaki, mert ez a gyökeres változás csak előnyökkel jár.

"A mostani a nagy változások ideje, amelyek a holnap MotoGP-jéhez vezető utat mutatják," - válaszolt Dall"™Igna a Motosprint megkérdezésére Az olasz szakembert arról faggatták, hogy az olyan gyártók számára, akik a Superbike Világbajnokság bajnokainak mondhatják magukat, tehát ide sorolva az Apriliát is, vonzó lehet-e a MotoGP-ben való szereplés. "Azt hiszem, visszatérhetnénk, méghozzá belátható időn belül. A Dorna most nagy esélyt tart a kezében, nagy előnyt birtokol, amit eddig sosem: a Dorna menedzseli mind a két sorozatot, így olyan szabályokat hozhat, amelyek mind a kettőnek egyaránt megfelelnek. Ha egy kicsit fantáziadúsabb lenne a Dorna és több megoldást kínálna, akkor valóban elérheti a céljait, vagyis visszacsábíthatja a gyártókat. Ez nem lesz könnyű, különösen rövidtávon. A legutóbbi változás nem is olyan régen történt, és akik az új 1000 köbcentiméteres motorokat megépítették, azok most nem dobhatnak el mindent. Ha úgy akarjuk, véleményem szerint visszatérhetünk."



Shane Byrne itt éppen az RS Cube utolsó verzióját tesztelte, még 2004-ben

Dall"™Igna szerint a Dorna által bevezetni kívánt egységes motorvezérlő elektronika csak csekély mértékben csökkenti a költségeket, és így nem is járul hozzá olyan meghatározó mértékben a visszatérésekhez.

"Nem hiszem, hogy az egységes motorvezérlő elektronika olyan nagyszerű ötlet lenne. Pénzügyi szempontból nem olyan hasznos, mert a költségek nagy részét nem az elektronika fejlesztése teszi ki," - magyarázta. "Valóban számos költségelem jelenik itt meg, mert dolgoznak a technikusok, a tesztcsapatok, és nagy erőfeszítéseket végeznek a próbapadon. Ez sok időt és pénzt emészt fel, de az új szabályoktól nem csökkennek a költségek."

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: