DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
11:28

Az élen eközben Verstappen vette át az első helyet, 99 ezreddel gyorsabban haladva Hamiltonnál: 1:42,805.

Ricciardo körrekorddal végzett az élen, mögötte pedig Vettel és Verstappen tanyáznak, így elsőre tehát végül is rá lehet mondani, hogy a Red Bull és a Ferrari gyorsabb volt a Mercedesnél. Az állás viszont szorosnak tűnik a három élcsapat között, a lényegi kérdésekre pedig majd csak a továbbiakban kapunk választ. A második edzés 14:30-kor kezdődik, tartsatok velünk akkor is.  

És egyre többen tesznek így (mármint úgy, ahogy Bottas, nem úgy, ahogy Grosjean), szóval lassan be is vezethetjük a könyvelésbe az első edzés végeredményét.

Érdekes, hogy senkitől nem látunk javulást így a végén. Bottas vissza is tért a bokszba. Grosjean pedig kilátogatott az egyik bukótérbe.

Stroll kivételével mindenki pályán az utolsó percekre.

Azért Hülkenberg csillogó-villogó sisakja se semmi!

Hamilton elfékezte magát és kicsúszott az egyik buktérbe, de hátramenetbe kapcsolt és folytatni tudta.

Most azt mondják, hogy fél órával az edzés leintése után, vagyis közép-európai idő szerint 12:30-kor jön a McLaren és a Honda szakításának bejelentése. Ne menjetek sehova, hátha olyat is mondanak, amit még nem tud a világ. 

Ricciardo, Vettel, Verstappen, Hamilton, Perez, Bottas a sorrend jelenleg. Ők vannak egy másodpercen belül, utánuk következik Raikkönen és Alonso pillanatnyilag.

Újabb Alonso-aranykommentár:

McLaren: Szeretnél még egy menetet?
Alonso: Ne, kérem, ne!
McLaren: Tájékoztatásul mondjuk, hogy a hetedik helyen állsz.
Alonso: Tájékoztatásul mondom, hogy elsők is lehetnénk.

És meg is született az új szingapúri körrekord: Daniel Ricciardo: 1:42,489-cel a valaha volt leggyorsabb ember ezen a pályán, de rizikó nélkül kijelenthetjük, hogy ez a rekord sokszor fog még javulni a hétvége során.

Stroll számára fél órával a leintés előtt befejeződött az edzés. A kanadai korábbi gyanújával ellentétben nem a motorral, hanem a váltoval volt gond a Williamsben, amit most ki is kell cserélniük a szerelőknek. Péntekenként még nem kell a versenyre szánt váltót használniuk a pilótáknak, szóval ez most szabadon cserélhető, nem jár érte büntetés.

Alonso közben feugrott a 6. helyre, egy másodpercen belülre Verstappenhez képest. Nincs azért ott akkora baj!

A Haast vezető Giovinazzi egy nagy megcsúszást fogott meg. A bokszban őt figyelő Magnussen is valószínűleg egy nagyot nyelt, amikor ezt látta, az olasz egy rossz mozdulatával ugyanis akár az egész második edzése is gallyra mehet a dánnak.

Vandoorne most halótlanul felugrott a 9. helyre, Alonso a 14.

Alonsónak 52 perc kellett ma, hogy bejelentkezzen a rádión a "no power" üzenettel. A csapat megnyugtatta, hogy majd lesz, aztán elmagyarázták neki, hogy pontosan mit is csináljon a probléma megoldása érdekében. Mire a spanyol: "Oh, my God! Komolyan?"

Vandoorne most prezentálta a garázsban, hogyan száll ki egy halóval felvértezett autóból. Nem túl szépen, és nem is túl gyorsan, de hát ez most egy ideig majd ilyen lesz.

Sainz közben magányosan üldögél és Red Bullt szürcsöl a Toro Rosso bokszutcai irányítóközpontjánál, unott szemekkel figyelve, mit csinál Sean Gelael az autójában. Talán a Renault-val való megállapodásának is köszönhető, hogy őt pihenteti a csapat ezen az edzésen.

Hamilton most ultralágyakon repesztett egy 1:42,904-et, amivel az élre állt, és már csak alig négy tizedre van a körrekordhoz. Egyelőre nem látszanak jelei annak, hogy a Mercedes hátrányban lenne a Ferrarihoz és a Red Bullhoz képest, de persze még nagyon az elején vagyunk, és az első edzés ritkán mérvadó.

Az élen közben történt némi átrendeződés, immár Verstappen vezet 1:43,278-cal, mögötte Bottas, Ricciardo, Vettel és Hamilton. És elsőként a Mercedesek merészkednek vissza a pályára.

Tényleg nem sokat foglalkozunk a pályán zajló történésekkel, de eddig viszonylag eseménytelen az edzés, jelenleg pedig egész konkrétan is az, hiszen éppen mindenki a bokszban van, hogy "visszaadja" eddig használt gumiszettjét a Pirellinek.

Friss paddockhír, hogy a Toro Rossóval társulni készülő Honda 40%-os részesedést is vásárolhat a faenzai csapatból. De most már tényleg hamarosan várhatóak a konkrétumok, a bejelentéshullámot az első edzés utánra ígérik a helyszíni jelentések.

Lance Stroll jelzi, hogy valamilyen féle-fajta motorhibát észlel a Williamsében.

Marcus Ericsson pördült meg a lelátó alatti "alagút" előtt, de folytatni tudta.

Twitteren beindult a viccelődés a Force India "tüskés háta" okán. A Mercedes már el is nevezte az autójukat stegosaurusnak, annak az öslénynek voltak ugyanis a hátán hasonló "aerodinamikai elemek". 

Immár mindenkinek van körideje, utolsóként Vettel is feliratkozott az eredménylistára a 6. helyen. Az élen már Hamilton 1:44,236-tal.

Sebastian Vettel Szingapúrt választotta idei speciális sisakfestésének bevetésére. Itt egy videó, ami alaposan bemutatja.

Hülkenbergnek volt egy majdnem-találkozása a fallal, de megúszta.

Raikkönen közben már meg is szabadult a halótól, gyorsan megunta. A Sky kommentátorállásában közben Paul di Resta magyarázza, hogy miért nem tesztelik soha a fejvédőt egy teljes edzésen át: az idei autók még nem ehhez lettek szabva, így a légáramlatokat és a hűtést is alaposan megbolygatja, ha a halo felkerül rájuk.

Tavaly 1:42,584 volt a pole-pozíciós idő, és 1:45,823 az első edzés legjobb eredménye. Ez utóbbinál Bottas ebben a pillanatban már gyorsabb is volt, hiszen 1:45,307-et futott, bizonyára tehát Szingapúr is beáll majd azon pályák sorába, ahol idén megdőlt a körrekord.

Ma is van halónk. Vandoorne és Raikkönen kapták meg, hogy barátkozzanak vele néhány körig, jövőre már úgysem lesz menekvés előle.

Minden pilóta járt már a pályán. Bottas 1:46,873-ra javított.

Bottas 1:48,770-nel futotta meg a nap első mért idejét, az előző körében viszont egy látványos megcsúszást kellett korrigálnia.

Hamilton azt mondja, hogy a pálya még mindig sok helyen nedves. Ettől még mindenki slick gumikkal hajtott ki. A hétvégén az ultralágy, a szuperlágy és a lágy van használatban.

Most hirtelen a Force India "gerinces" cápauszonyáról akartunk képet keresni, de véletlenül az alábbit találtuk, amelyen a szlovák teniszező, az aktuális "világbajnok" Dominika Cibulkova fotózáson jár a csapat silverstone-i bázisán, szóval úgy voltunk vele, hogy akkor maradjon ez!

Van két beugró tesztpilótánk az első edzésre: a Toro Rossónál Sean Gelael Carlos Sainz helyén, a Haasnál pedig Antonio Giovinazzi Kevin Magnussen helyén vezet.

Érkezett pár friss hír az utóbbi percekben. Az egyik, hogy Szingapúr 2021-ig meghosszabbította idén lejáró szerződését az F1-gyel, a másik pedig, hogy két korábbi rivális egy nagy cél érdekében fog össze: Nico Rosberg menedzserként segíti Robert Kubica visszatérését.

A többség azonnal kihajtott a pályára, és a versenyzők jelzik is, hogy az aszfalt száraznak tekinthető.

Pár órája még esett az eső, és elég rendesen vizes volt a pálya, de a nagy hőségben gyorsan felszáradt minden, tehát most sem fogunk nedves körülményeket tapasztalni Szingapúrban. Évek óta ígérik az előrejelzések, de kilenc év alatt mindössze egyszer láthattunk egy pár percig vizes pályán zajló szabadedzést.

Üdvözlünk mindenkit a 2017-es F1-es szezon 14. állomásáról, amely egyúttal az utolsó olyan verseny lesz, amelyen Max Verstappen még tinédzser. Helyi idő szerint 16:30 az első edzés kezdete, azaz most még természetes fény mellett kezdődik meg a körözés.