DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 19. vasárnap
14:03

És elindultak!

Köszönjük mindenkinek a figyelmet, maradjatok velünk a nap további részében is, friss hírekért és nyilatkozatokért!

A Magyar Nagydíj végeredménye:

Verstappen végül maradt az ötödik, Fernando Alonso pedig a hatodik, de még egy leggyorsabb kört is sikerült futnia a végén.

Kimi Raikkönen lett a második, Valtteri Bottas pedig a harmadik - a nap sportszerűségi díját Lewis Hamilton kapja, aki az utolsó métereken adta vissza a finnek a bronzérmes pozíciót.

SEBASTIAN VETTEL MEGNYERI A 32. MAGYAR NAGYDÍJAT!

Magnussent pedig öt másodperces időhozzáírással sújtják a renault-s kitolásáért.

Vettel elkezdi az utolsó körét.

Nico Hülkenberg feladta a versenyt.

Másfél kör van már csak hátra, nem valószínű, hogy lesz már változás.

Verstappen most lemaradt.

"Semmi sem garantált Kimi" - mondja a Ferrari finn pilótájának 3 körrel a leintés előtt.

Verstappen már közvetlenül Bottas mögött: nyithatja a DRS-t, de még nem tud előzni.

Raikkönen újra egy másodpercnyi távolságra Vetteltől, Hamilton azonban visszaesett, és majdnem kétszer ekkora a hátránya a finnhez képest.

Bottast hiába kérték arra, hogy tartsa a tempót Hamiltonnal, de már inkább hátrafelé kell néznie, hiszen kevesebb, mint három másodpercre áll Verstappentől.

Paul di Restának eddig tartott a visszatérés: a Williams műszaki hiba miatt bokszba hívja a Felipe Massa helyére beugró versenyzőt.

Hátrébb is zajlik az élet: Kevin Magnussen a kettes kanyarban kitolta a pályáról Nico Hülkenberget.

Tíz kör van hátra a versenyből, az állás változatlan.

Az első tíz sorrendje: Vettel, Raikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Alonso, Sainz, Perez, Ocon, Vandoorne - mindkét McLaren a pontszerzők között!

Most már Hamilton van közelebb Raikkönenhez: sokkal nagyobb az esély arra, hogy megelőzi, mint hogy a finn lép át problémákkal küzdő csapattársát.

"Öt újabb kör" - mondják a Mercedesnél Hamiltonnak - még ennyi ideje van arra, hogy elkapja a Ferrarikat.

Még 13 kör van hátra a versenyből, az ötödik helyen haladó Max Verstappen pedig észbontó tempót diktál: körönként egy másodpercet farag le az éllovasokhoz képest.

"Ha így folytatjuk, tönkreteszem a gumikat" - utal a finn burkoltan csapatának arra, hogy szeretné megelőzni Vettelt.

Raikkönen nyitja a DRS-t, Hamilton nem, az éllovasok előtt pedig több lekörözött is autózik.

Raikkönen hátránya már csak hat tized!

Most Raikkönen van egy másodpercen belül Vettelhez képest.

A brit pilótának öt köre van arra, hogy megelőzze a finn pilótát.

A brit egyelőre még nincs DRS-távolságban.

Raikkönen 1,3 másodpercre Vetteltől, Hamilton azonban már egy másodpercen belül hozzá képest.

Mindkét csapatnál bőszen zajlik a rádiózás: Raikkönen sürgeti a Ferrarit, akik azonban azt mondták neki, hogy Vettel elvileg nyomja neki az első helyen.

Mercedes arra kéri Hamiltont, hogy adja vissza Bottasnak a pozíciót, ha nem sikerül megelőznie Raikkönent.

Eddig úgy tűnt, hogy a Ferrari sokkal erősebb versenykörülmények között, mint az időmérőn, a Hungaroringen azonban megfordult a kocka: Hamilton folyamatosan faragja le lemaradását Kimi Raikkönen mögött.

Az előzés, ami inkább elengedés volt: Bottas nagyon szélesen fordult az első kanyarban, csapattársa pedig átvette ezzel a harmadik helyet.

Hamilton olyannyira belelendült, hogy el is ment Bottas mellett.

Nagy az öröm a Mercedesnél, hiszen visszatért Hamilton rádiókommunikációja: arról folyt a diskurzus a csapatnál, hogy Hamilton nagyon sok tartalékkal rendelkezik még, és szeretné begyújtani a rakétáit. A gárda válasza erre az volt, hogy a verseny az ő kezükre játszik, ezért türelemre intették a brit versenyzőt.

A holland most tölti le tíz másodperces büntetését, és az ötödik helyre tért vissza a pályára: 17 másodperccel Hamilton mögött, 15-el Hülkenberg előtt.

Verstappen a bokszban.

Üdvözítő, hogy a verseny legnagyobb csatája a két élcsapat között kezd kialakulni.

Verstappen közben gigantikus első etapon, már 42 kört tett meg használt szuperlágy abroncsokon.

"Ne tegyetek ki ekkora veszélynek" - utal Raikkönen a Mercedesek közelségére.

A két élcsapat autói öt másodpercen belül egymáshoz képest.

Kimi Raikkönen arra panaszkodik, hogy egyre nagyobbak a Mercedesek a visszapillantó tükrében, és gyorsulni szeretne.

Fernando Alonso időközben kívülről körbeautózta Carlos Sainzot a hatodik helyért.

A brit folyamatosan nyitotta a DRS-t, de egyelőre nem tudott előzési távolságba kerülni mögötte.

Miközben a még kiállására váró Max Verstappen vezet, Hamilton nagyon közel van Bottashoz: már egy másodpercen belül.

Sainz és Alonso együtt járt a bokszban, kifelé jövet pedig nagyon közel autóztak egymáshoz, de a kétszeres vilábajnok nem tudta átugrani honfitársát.

A mezőny sorrendje a verseny felénél, a 35. körben:

A két Ferrari megtartotta pozícióját a pályán, de a közöttük lévő különbség továbbra is egy másodperc környékén mozog.

Kimi Raikkönen is a bokszban, aki nemrég elejtette a hétvége rádiós beszólását, miközben lekörözte Paul di Restát. "Ha ezt csinálja, maradjon a riporterkedésnél!" - utalt a skót Sky-os szerepvállalására.

Sebastian Vettel is úgy dönt, hogy meglátogatja csapatát, ezzel Kimi Raikkönené a vezetés.

"Az első abroncsok nem túl egészségesek" - üzeni Vettel.

Hogy aztán kapjon egy fél másodpercet.

A Ferrari-probléma valós lehet, ugyanis Raikkönen hátránya már alig több, mint egy másodperc Vettel mögött.

Közben készülődés a Mercedesnél is: Bottas érkezik.

Lance Stroll a bokszban.

"Milyen az egyensúly?"
"Minden rendben, de be vagyok szorulva Seb mögé" - zajlik a rádiózás a Ferrari és Raikkönen között.

Ha a Ferrari mérnökei javítanák meg a Mercedes rádióját...

Az első tízben a hatodik-hetedik helyen álló Sainz és Alonso áll a legközelebb egymáshoz: 1,2 másodperc közöttük a különbség.

"Úgy gondoljuk, hogy egyirányú a rádiókommunikáció" - szól a Mercedes üzenete Hamilton felé, Bottas azonban jelez, hogy ő hallja, amit csapata mond neki.

"Az egyenesben balra húz a kormány" - mondja Sebastian Vettel csapatának.

Raikkönen hátránya már csa 2,1 másodperc - de vajon lesz-e lehetősége az előzésre?

Kerékanya-probléma a Haasnál: az imént bokszban járó Grosjeant arra kéri csapata, hogy állítsa le autóját.

Minden okés a Mercedesnél!

Romain Grosjean a bokszban a 16. helyről.

Nico Hülkenbergnek sikerült megelőznie csapattársát, Jolyon Palmert a 11. helyért.

Íme a legjobb szektoridők:

A versenybíróság döntött a rajtnál történt Alonso-Sainz incidensről - egyik pilótát sem büntették meg.

Rajongói pedig így reagáltak a kiesésére.

Daniel Ricciardo rövid értékelése a rajtról: "Ott nem lehetett előzni, egyszerűen nem volt rá hely."

Sárga zászló az egyes szektorban.

"Tisztán hallak titeket" - mondta Hamilton a korábbi problémára reagálva.

11 körrel a rajtot követően kezd szétszakadni a mezőny - az első 11 helyen mindenütt nagyobb a távolság a pilóták között egy másodpercnél.

IT-problémák a Mercedesnél, Peter Bonnington a rádiókapcsolatot ellenőrzi Hamilton autójával - egyelőre nem kapott választ.

1:22,457-tel tovább javít a Ferrari-pilóta, miközben már 2,7 másodperc az előnye csapattársa előtt.

Újabb lila idő a némettől: 1:22,512

Vettel 1:22,661-gyel megfutja a verseny leggyorsabb körét.

Az első tíz sorrendje: Vettel, Raikkönen, Bottas, Verstappen, Hamilton, Sainz, Alonso, Perez, Vandoorne, Ocon.

Verstappen tíz másodperces stop&go büntetést kap az első körben történt ütközésért.

Ricciardo és Verstappen összekoccanása: 

Max Verstappen olyannyira jól kapta el az indulást, hogy majdnem sikerült átugrania Valtteri Bottast.

A biztonsági autó bejön a bokszba, újraindul a verseny!

Már szállítják Ricciardo autóját.

A versenybíróság vizsgálja a Ricciardo-Verstappen ütközetet.

A visszajátszásból kiderült, hogy Ricciardo hűtője is megsérült az incidensben.

Az élen nem változott a sorrend, továbbra is Vettel vezet Raikkönen és Bottas előtt, azonban Hamilton visszacsúszott Max Verstappen mögé.

Ricciardo kiszáll az autójából, ennyi volt a 2014-es győztes versenye.

A biztonsági autó lép a pályára.

Daniel Ricciardo defektet kapott, és a hármas kanyarban megpördült - az ausztrál félreállt.

Az első kanyart tisztán teljesítik, a két Red Bull azonban összeért.

Sebastian Vettel vezetésével szépen lassan mindenki visszaért a rajtrácsra.

A pilóták elindultak a felvezető körre.

A McLarennél tartózkodó kollégánk a csapat ifjoncai, Nyck de Vries és Nobuharu Matsushita társaságában nézi a versenyt.

Készül a mezőny...

Egy gyors pillantás a rajtrácsra:

A rajt előtti pillanatok legfontosabb híre, hogy a Ferrarinak sikerült kijavítania a Sebastian Vettel autóján észlelt problémát, így várhatóan nem lesz gond a versenyen a pole-pozíciós géppel.

Sok szeretettel köszöntünk mindenkit a 32. Magyar Nagydíj élő közvetítésében - ha nem vagy képernyők előtt azért, ha igen, azért, ha pedig kint vagy a Hungaroringen, de nem tudod követni a versenyt, azért tarts velünk a következő két órában!