A pénteki nap tehát Ricciardóé, aki meglepetésre mindkét szabadedzésen a leggyorsabb volt.
Eközben véget is ért az edzés, amely közel 20 perccel volt rövidebb piros zászlók miatt.
A dánnak sietős: rögtön megfutotta a második edzés csúcssebességét.
Kissé megfeledkeztünk Kevin Magnussenről, de időközben megszerelte autóját a Haas, így legalább 7 kört begyűjtött pénteken.
Ez elég valószínűtlen, hiszen a versenyzők mindegyike használt abroncsokon folytatja a körözést.
A megszakítások miatt az elmúlt 40 percben nem javultak a köridők, 1:18,4-gyel továbbra is Ricciardo vezet, épp lemaradva a pályacsúcstól. Megdől vajon a rekord még ma?
Palmer épp visszaért a Renault-bokszba, miközben az edzés újra tart.
Másodszor is piros zászló. A Renault hátulja teljesen összetört. Palmer az utolsó kanyarba menet veszítette el az irányítást.
Több autóval gond van: Vandoorne furcsa zajra panaszkodva visszatért a bokszba, Palmer pedig a gumifalba került a pálya végén.
A Sauber csaknem elveszítette második autóját is, Ericsson és Grosjean kis híján összeakadt a pályán.
Az egyik legfurcsább F1-es szponzor a Toro Rossótól átpártolt a Williamshez.
Wehrlein időközben megjárta az orvosi központot, ahol megerősítették, nem esett baja a balesetben.
A tréning több mint 10 percen keresztül állt, de nem fog később véget érni: még 25 perc van hátra.
Az edzés eközben újraindult, a bokszutcában felsorakozott autók visszatérnek a pályára.
Egyet a jobb, majd a lendülettől egyet a bal oldal kapott.
A baleset nagy volt, előbb a jobb, majd az autó bal oldala csapódott a gumifalnak, de szerencsére a versenyző gyorsan elhagyta a helyszínt.
Úgy tűnik, Pascal Wehrlein a 11-es kanyarban a falnak csapta a Saubert. Az edzés azonnal megszakították.
Felipe Massa edzésteljesítménye nem irigylésre méltó, a 15. helyen levő brazil kétszer is megpördült már.
Így áll a második szabadedzés féltávjánál.
Az ötödik-hatodik helyen álló Hamiltonnak és Verstappennek továbbra sincs szuperlágy gumis köre.
Ricciardo átvette a vezetést 1:18,455-tel – ismét csak hajszálnyira a pályacsúcstól!
Kis ijedelem a Ferrarinál: Raikkönen autója lelassult, a pálya szélére állt, de mérnöke utasításainak megfelelően újra tudta indítani a rendszereket, és ismét mozgásba lendült.
Bottas is csak a második helyre volt elég, 18 ezreddel Vettel mögött.
Nézzük csak: Villogtak a lila szektorok, Vettel pedig átvette a vezetést. 1:18,638-cal.
Hamarosan Vettel, Bottas és Hamilton szuperlágyas köreit is láthatjuk, ők szintén feltették a legpuhább abroncsot.
Közel az első fél óra vége: Raikkönen elsőként feltette a szuperlágyat, amellyel a második helyre ugrott fel.
Palmer autóját halovány füstcsík hagyja el, nem úgy tűnik, hogy tökéletesen összarakták a Renault-t.
A négy hiányzóból három már felbukkant: előbb a két Sauber, akik azóta mért kört is futottak, majd a kivezető körön levő Palmer.
Lewis Hamilton édesapja, Anthony mostanában nem gyakori vendége a versenyeknek, a Hungaroring bokszutcájában azonban lefotózták őt.
Hamilton pedig közben 1:18,779-re tornászta le a legjobb időt, hetedik körén etapjában.
A Red Bull továbbra is gyors, a lágy abroncsokon: Ricciardo második, Verstappen harmadik helyen.
Miközben csapattársa, Grosjean szenved a Haasszal, és szélesen fordulva el is hagyta a pályát, Magnussen autója nincs éppen menetkész állapotban.
Ahogy leírtuk, át is vette a vezetést. 1:19,3 most a vezető idő.
„Hangos sípolást hallok a motor felől” – panaszkodott Hamilton a Mercedesre. A 4. helyen a brit.
Egyelőre a két Sauber, valamint Palmer és Magnussen nem hagyta el a bokszot. Utóbbi két versenyző autója megrongálódott az első edzésen – a Haast a 90 perce beugró Antonio Giovinazzi rongálta meg.
Egyre több pilóta iratkozik fel az eredménylistára, most már Bottas vezet 1:19,5-tel Vettel és Verstappen előtt.
Egyelőre 1:20-as idővel Vettel vezet Raikkönen előtt.
Ez a körrekordtól is csak egy hajszálra volt: 1:18,436 a csúcs, Rubens Barrichellótól 2004-ből.
Az új autóknak köszönhetően 2017-ben jelentősen gyorsult a köridő a Hungaroringen is: Ricciardo 1:18,486-os eredménye már jócskán a tavalyi 1:19,9-es pole-pozíció alatt.
Raikkönen törte meg a jeget, a 7-es számú Ferrari a mogyoródi dombok között.
Hivatalosan már ketyeg az óra, de autó még nincs a pályán.
Rövidesen – pontban 14 órakor – startol a második szabadedzés. Az első tréningen idei szemmel nézve szokatlan sorrendet láthattunk, kérdés, hogy most péntekekre jellemzőbb képet kapunk-e: Ricciardo futott legjobb időt, Raikkönen és Hamilton előtt. A teljes eredmény itt tekinthető meg.