DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
14:02

Max Verstappen máris mért körön.

Élő közvetítésünk ezzel véget ért, hamarosan jövünk az top 3 reakciójával, valamint a többi pilóta és csapat értékelésével. Köszönjük a figyelmet, tartsatok velünk holnap is, a Brit Nagydíj alatt!

Az időmérő első három helyezettje a célegyenesben parkol le, az interjúkat pedig David Coulthard és Jenson Button készíti.

Bottas ezzel a kilencedik helyről indulhat majd. Lesznek további érdekességek is a rajtrácson, Nico Hülkenberg az ötödik, Stoffel Vandoorne a nyolcadik rajtpozícióból kezdheti majd meg a versenyt.

A két Ferrari letaszította mögüle Bottast, de meglepetésre Kimi Raikkönen szerezte meg az első rajtkockát Sebastian Vettel előtt.

Akárcsak Valtteri Bottas, aki maradt Hamilton mögött - a brit egy óriási körrel szerzi meg a pole-pozíciót!

Perez és Vandoorne már befejezte a körét.

Véget ért a Q3, de még mindenki mért körön.

Javítunk: nem Valtteri Bottas, hanem Lewis Hamilton tartotta fel Grosjeant néhány perccel ezelőtt.

A franciát sorra követik a többiek - vajon kié lesz a pole-pozíció?

Három perccel a Q3 vége előtt Esteban Ocon hajt ki a bokszból.

Romain Grosjean szerint Valtteri Bottas "nagyon-nagyon" feltartotta őt, és büntetést követel - csapata beleegyezik.

Verstappen nem tud jobb lenni a két-két Mercedesnél és Ferrarinál.

Raikkönen csak a Mercedesek mögé ér oda, Vettel viszont közéjük férkőzik, 199 ezredre Hamiltontól.

Valtteri Bottas megfutja a szintidőt, de Lewis Hamilton több mint három tizeddel letaszítja.

A legapróbbak is élvezik az eseményeket - íme egy igazi lányka-öltözék Silverstone-ra!

Mire ezt leírtuk, el is indult az időmérő utolsó szakasza, a Q3.

Még egy kis statisztika: Romain Grosjean tíz alkalomból ötször jutott be a Q3-ba idén. Meggyőző vagy meggyőző?

Kissé meglepő, hogy Stoffel Vandoorne úgy jutott be a Q3-ba, hogy csaknem öt tizedet adott Alonsónak.

Jolyon Palmernek bizonyára elege lehet a 11. helyekből: Monacóban, Kanadában és Ausztriában is ebben a pozícióban ért célba. De legalább innen nagyobb eséye van a pontszerzésbe.

A Q2 végeredménye:

A szakasz meglepetése a 10. heyen végző Stoffel Vandoorne.

A tűzijáték után Palmer, Kvyat, Alonso, Sainz és Massa búcsúzik.

Vége a Q2-nek, de még mindenki gyors körön.

Csak egy pillanatra villant fel a vészjelzés.

Sárga zászló a kettes szektorban.

Másfél perccel a Q2 vége előtt Sain, Alonso, Perez, Palmer és Massa a kiesőhelyeken.

Bottas a bokszban járt, és ismét a lágy gumikon tért vissza - ugyanarra készül a Mercedes, amire Hamiltonnal is Spielbergben, a finn öt rajthelyes büntetése után.

A Mercedesnek nem is kell már az eredményjelzőket néznie, a közönség üdvrivalgása úgyis elárulja nekik, hol végez a brit.

Majd' hat tizeddel immáron Hamilton kezében a staféta.

Előbb Verstappen, majd Vettel ugrik vel a finn mögé a második pozícióba.

Jelenleg Nico Hülkenberg az élen, de Valtteri Bottas aztán átveszi tőle a vezetést.

Bottas harmadik helyen a lágy gumikon.

A Renault eddig jó formában - vajon ki juthat be a Q3-ba közülük?

A mezőnyből egyedül Valtteri Bottas próbálkozik lágy gumikon, mindenki más szuperlágyon.

Alonsónak mondják, hogy 5-10 perc múlva felszáradhat a pálya.

Azaz Max Verstappen sodródott ki kissé. Az esőtől a mi készülékeink is bepárásodtak! 

Természetesen már mindenki száraz abroncsokat használ, bár Danyiil Kvjat a Copse-ban nehezen tudta elfordítani az RB13-ast.

De ez nem fog megtörténni, hiszen már úton is a pilóták a Q2-ben.

A Renault nagyon örülne neki, ha a Q1 végeredménye lenne a rajtsorrend vasárnap - Hülkenberg negyedik helyére tekintve érthető is.

A Q1 végeredménye, Stroll, Magnussen, Wehrlein, Ericsson és Ricciardo búcsúzott.

Szerintünk akárcsak az Indy 500-on, most is kellene az eredményjelzőről készíteni egy fotót a McLarennek.

Fernando Alonso pedig átvette a vezetést, és ezzel élen zárja a Q1-et.

Ocon közben ötödik helyre ugrott fel slickeken.

A spanyol idejét egyelőre mérik.

Alonso egyetlen másodperccel a piros lámpák kigyulladása előtt szelte át a célvonalat - elvileg, de a spanyol bizakodó.

A francia eddigi leggyorsabb első szektort futott.

Esteban Ocon is piros jelzésű abroncsokon.

Alonso az utolsó helyen, kockáztat, és felrakatja a silck gumikat.

Verstappen 1:38,912-vel az élre ugrott, egyértelműen javulnak a körülmények Silverstone-ban.

"Nem várunk több esőt" - mondja a Ferrari Vettelnek, a német válasza pedig az, hogy a pálya még nem jó slick gumikra.

Hogy aztán Vettel vegye át a vezetést egy 1,2 másodperccel gyorsabb körrel, mint az addigi éllovas Hamilton.

Force Indiá-s csapattársa, Esteban Ocon pedig feljön mögéjük.

Már a két Mercedes a mezőny élén, de mire ezt leírtuk, Sergio Perez beférkőzött közéjük.

Nagy a valószínűsége, hogy az edzésnek ezt a szakaszát már intereken húzza ki a mezőny. Még hat perc van hátra.

A jelenlegi, nem sokat mondó sorrend: Ricciardo, Hülkenberg, Hamilton, Verstappen, Vettel, Sainz, Bottas, Grosjean.

Még három percnyi esőre számít a Ferrari.

Meglendül a zöld zászló!

Többem már most ott sorakoznak a bokszutca kijáratánál, hamarosan újraindul az edzés.

Ricciardo a turbó hibájára panaszkodott, amikor félreállt a régi bokszutca bejáratánál.

A radarkép megmutatta, hogy a pálya egyik fele felett még ott az esőfelhő, a másik részén pedig tiszta.

Piros zászlóval megszakítják az edzést.

Korábban Sainz csúszott ki, és emiatt villant fel a sárga egy pillanatra.

Sárga zászló a kettes kanyarban. Daniel Ricciardo az, aki valószínűleg műszaki hiba miatt volt kénytelen félreállni.

A Mercedes azt üzeni Hailtonnak, hogy 3-4 percig esni fog, aztán viszont az edzés végéig egyre fognak javulni a körülmények.

Lewis Hamilton megkezdi, a mögötte autózó Alonso befejezi gyors körét.

A kettes szektorban néhány pillanatra felvillant a sárga zászló.

A két Red Bull beállítja a szintidőt, de Hülkenberg máris beférkőzött közéjük.

"Nagyon keményen esik" - folytatja Raikkönen.

"Intermediate-eket kell használnunk" - mondja Vettel.

"Nagyon csúszós" - mondja a slickeken autózó Valtteri Bottas.

A mezőny eltérő gumikon próbálkozik: van aki intermediate, mások a szuperlágy abroncsokat rakatta fel az installációs körökre.

Megkezdődött a Q1.

Néhány fontos információ (levegő- és aszfalthőmérséklet, páratartalom, szélsebesség) miközben a két Red Bull felsorakozik a bokszutca kijáratánál.

A szemerkélő esővel végződő harmadik szabadedzés után joggal vetődik fel a kérdés, hogy milyen az idő Silverstone-ban: nos, jelenleg is csepeg, így nagyon érdekes időmérő vár ránk!

Szeretettel köszöntünk mindenkit a Brit Nagydíj időmérő edzésén - szöveges közvetítésünkben figyelemmel követhetjük a kvalfikiáció eseményeit a következő egy órában.