Nincs lejátszva még a pole pozíció, Hamiltonnak oda kell tennie magát az utolsó három percben. A brit egyelőre nincs a pályán. Vettelnek egy gyors kerékcsere, aztán irány ismét kifelé, még egy próbálkozása lehet.
Az időmérő edzés végeredménye:
Izgalmas időmérő edzésen vagyunk túl, a Mercedes mégis rájött a gumimelegítés titkára, Hamilton pedig hihetetlen nagyot autózott és megverte Sebastian Vettelt. Vettel a második hellyel sem lehet szomorú, a versenytempója a németnek is remeknek tűnt.
A Q3 végeredménye:
Vettel nem tud eleget javítani, de a második hely így is megvan neki. Lewis Hamiltonnak pedig a pole pozíció!
Hamilton az első két szektor után egy kis hibát követett el, a köridő ennek ellenére három tizeddel jobb, mint a korábbi ideje! Bottas és Raikkönen nem tudott Vettel elé kerülni. Vettel még gyors körön!
Lewis Hamilton a legjobb első szektorral nyit!
VETTEL NÉGY EZREDDEL MARAD CSAK EL LEWIS HAMILTONTÓL!!! Micsoda szoros eredmény!
Sebastian Vettel kiváló első szektorral nyit. Meg tudja-e tréfálni Lewis Hamiltont? Ne hirdessünk még eredményt előre!
Bő öt perc még a Q3-ból, Verstappen az ötödik, Ricciardo a hatodik, Massa a hetedik, mögöttük Perez, Ocon és Hülkenberg a sorrend.
Hamiltont nem tudom, meg lehet-e fogni ma, ez a kör elképesztően jól sikerült. A brit azonban még egy gyors körre ment el, javításra állt, de elvette a gázt. Hamilton megdöntötte az eddigi hivatalos montreali körrekordot!
Hamilton hihetetlen, mekkorát robbantott a Q3 elején, a Ferrarik fél másodpercnél nagyobb távolságból követik a harmadik és negyedik helyen, Vettel ráadásul a Q2 után ismét belehibázott gyors körébe.
Vettel hibázik a hajtűnél, ennek megfelelően 1:12,423-mat fut. Hamilton mögötte jóval gyorsabban érkezik, ideje 1:11,791, sejthető volt, hogy 1:12 alá is bejönnek ma még! Hamilton, Bottas, Raikkönen, Vettel az első négy jelenleg!
Vettel a gyors körén, most mindenki a pályán már, a német kezdte elsőként a mért kört.
Jöjjön a döntő, a legjobb tíz egymás között dönt az első tíz helyről!
Hülkenberg nagy harc árán bejutott a legjobb tíz közé, Alonsónak nem sikerült. Vettel hibázott az egyetlen gyors körén, így nem tudhatjuk, mire ment volna egy közel tökéletes körrel. Hamarosan kezdődik a Q3, a két Ferrari és a két Mercedes ádáz csatájára számíthatunk.
A Q2 végeredménye:
Alonso a 12. helyre jön fel, de ez nem elég a Q3-hoz. Vége a Q2-nek!
Hülkenberg marad 10., de javít. Sainz közben egy hátsó defekttel küzd, ő biztosan kiesik már.
Kieső helyen jelenleg Kvjat, Sainz, Alonso, Grosjean és Palmer. Még egy lövése van mindenkinek.
Verstappen javít, de marad az ötödik. Bottas közben feljebb jön a második helyre, most a Mercedes duója az élen a Ferrari kettőse előtt. De az idők azt sejtetik, hogy a Ferrari is bejut a Q3-ba könnyedén, így nem fogják annyira erőltetni. Vettel nem jött ki, egy perc hátra, ezek szerint biztonságban érzi magát.
Gyanús, hogy az 1:11-es időkbe is belekóstolnak majd a Q3-ban, amikor mindent rátekernek. 2,5 perc hátra, biztosan nagy tűzijáték elé nézünk, Vettel még mindig a garázsban.
Vettel kivételével mindenki a pályán jelenleg, Alonso is vissza tudott térni.
Alonso az utolsó szektorban (a hosszú egyenesben) hét tizedet veszített, itt jön ki a Honda-erőforrás gyengesége.
Alonso panaszkodott a rádión, hogy a Q1-hez képest csökkent a motor ereje. Be is jött a bokszba, remélhetőleg látjuk ma még a spanyol világbajnokot a pályán.
Bő hat perc van hátra a Q2-ből, ismét sormintát rajzolnak a Mercedesek és a Ferrarik.
Hamilton, Raikkönen, Bottas, Vettel, Ricciardo, Verstappen, Massa, Perez, Ocon és Hülkenberg jelenleg az első 10 helyen.
Massa autója az utolsó szektorban abszolút leggyorsabb időt futott, javít, de marad hetedik. Alonso egyelőre nem villog, egyelőre a 13. helyre elég. 1,3 mp a hátránya.
Nagyon szoros az eleje, Hamilton, Raikkönen, Bottas is egy tizeden belül, Vettel csak a negyedik, de a gyors körén nagyon látványosan megcsúszott, ott is maradt az a két és fél tized. Ricciardo és Verstappen felzárkózott az ötödik és hatodik helyre, pünkösdi királyság volt a Force Indiák vezetése.
Megperdült Carlos Sainz az első kanyarban, de Wehrleinnal ellentétben nem csapódott a falnak, folytatni tudja az edzést.
Massa szenzációs utolsó szektorra 1:13 alá ment, de Hamilton és Bottas azonnal meg is előzik egy 1:12 közepi idővel.
Ocon kiváló kört fut 1:13,3-mal. De nem sokáig marad az élen, mert saját csapattársa, Perez veri meg közel hat századdal. A Force India bejelentkezett a Q3-ba!
Így ütközött Wehrlein a célegyenes utáni kanyarban:
Hamilton a Q1-gyel ellentétben most már az elején is pályára gurul. Vajon mire megy a Ferrari ultralágyon?
Ismét zöld zászló, megkezdődött a Q2!
Eddig izgalmas az időmérő edzés, a Mercedes-Ferrari párharcba némi szerencsével Verstappen is bezavarhat. Alonsónak van némi esélye a Q3-ra is.
A Q1 végeredménye:
Vége az időmérő első szakaszának, kiesett Vandoorne, Stroll, Magnussen, Ericsson és Wehrlein!
Pascal Wehrlein az egyes kanyarban összetöri az autóját, az autó hátulja csúszott neki a féktáv után a falnak!
Bottas, Hamilton, Vettel, Massa, Perez, Ocon és Raikkönen már a bokszban, ők bíznak a továbbjutásban 1,5 perccel a vége előtt.
Három perccel a Q1 vége előtt az állás.
Nincs egyértelmű kiesőjelölt, talán csak a Sauberek, de még a két Sauber sincs annyira lemaradva a mezőny többi tagjától.
Felipe Massa feljön az ötödik helyre, végre mutat valamit a Williams a szombati napon is.
Alonso egyelőre a tizedik helyen, egy másodperc a lemaradása Bottas mögött. A Ferrarik még mindig csak szuperlágyon futottak az időmérő első szakaszában.
Robbantottak a Mercedesek! Ultralágyas idővel Bottas hét ezreddel Hamilton elé került, mögöttük Vettel három és fél tizeddel, de a Ferrarik még nem használták az ultralágy gumikat.
Stoffel Vandoorne nekikoccant a falnak a nyolcas kanyarban, de tovább tudott menni. Megkóstolta a betont a belga.
Az első lövések után:
Bottas, Vettel, Hamilton, Verstappen, Ocon, Ricciardo, Raikkönen és Massa az első nyolc helyen, Alonso a 9.
Ocon feljött a harmadik helyre egy kiváló ultralágy gumis körrel. Hamilton első köre a második helyre jó, három századdal maradt el Vetteltől, ez nem jó jel egyelőre a Mercedesnek. Bottas első köre két tizeddel jobb, mint Hamilton és Vettel ideje.
Lewis Hamilton is pályán, ultralágy gumikat kért már az első nekifutásra is, ezzel vélhetően átveheti majd a vezetést.
Az első hat helyen jelenleg:
Vettel, Raikkönen, Alonso, Kvyat, Sainz, Massa.
Grosjean a tapadás hiányára panaszkodik. Gyaníthatjuk, hogy ez sok pilótának problémát fog okozni.
Alonso feljön a harmadik helyre ultralággyal, de még kevesen nyomták meg igazán. Igaz, 1:13,9-es köre a McLarenhez képest nem is számít rossznak így elsőre.
Vettel 1:13,7-es idővel kezd, Raikkönen viszont elveszi tőle az első helyet, két tizeddel jobb időt futott a csapattársnál.
A nagyágyúk közül Hamilton, Bottas és Ricciardo nem gurult még pályára, Sainz és Vettel pedig már mért körön. Szuperlágyakon még a Ferrarik.
Kérdés, hogy továbbra is ugyanolyan csúszós marad-e a pálya, mint az elmúlt másfél napban. Az első három szabadedzésen estek-keltek a versenyzők, a tapadást nagyon nehezen találták. Legtöbb gondot az egyes kanyar okozta.
Zöld lámpa, kezdetét veszi a kvalifikáció Kanadában! Elsőként a Q1.
Hamarosan megkezdődik az időmérő edzés. Az FP3-ban a két Ferrari volt a leggyorsabb, de Hamilton, Verstappen és Bottas sem tűnik esélytelennek. Izgalmas egy óra elé nézünk.
Az elmúlt tíz év pole pozíciósai:
2007 Hamilton 2008 Hamilton 2010 Hamilton 2011 Vettel 2012 Vettel 2013 Vettel 2014 Rosberg 2015 Hamilton 2016 Hamilton