DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 19. péntek
17:23

Szerencsétlen Ocon. Kapott egy büntetést kiugrásért, azt meg rosszul töltötte le. Gaslyt és Hülkenberget közben vizsgálják.

Íme a végeredmény, ezzel megköszönjük a figyelmet, de maradjatok velünk, mert nagyon érdekes sztorikal jövünk a következő órákban!

Norris előnye Verstappen előtt 12, Piastri előtt 16 pont, ami azt jelenti, hogy egy harmadik hely elég neki Abu Dhabiban a bajnoki címhez...

CARLOS SAINZ IDÉN MÁSODSZOR A DOBOGÓN!

MAX VERSTAPPEN NYER KATARBAN!!!

Ezzel Norris két ponttal közelebb!

ÓÓÓÓÓÓÓÓÓ, Antonelli hibázik! Norris megelőzte!

Verstappen már az utolsó előtti körben. Már csak egy DRS-zónája lesz Norrisnak!

Még két kör ezen kívül. Hadjar defektet kap!

Már csak négy kör van hátra, Antonelli lassan közelít Sainzra, Norris nem tudja támadni Antonellit.

Sainz egyértelműen lassul... El fogja veszíteni a dobogót...? Még 5 kör van ezen kívül!

Sainz pánikba esve közölte, hogy valami történt az autójával. Elképesztően izgalmas a végjáték.

Norris Antonelli nyakán, de nem volt meg a tempóelőny az érdemi támadáshoz.

Sainz egyértelművé tette szándékát: nyomja padlógázzal a célig, hogy valahogy meglegyen az idei MÁSODIK dobogója!

Ha ez így marad, Verstappen 10, Piastri 14 pontra lesz Norristól a szezonzáró előtt...

Piastri megy előre, mint akit üldöznek, de erőből ez már nem lesz meg. És ezzel így harmadikként kezdi meg a szezonzárót...

Mögöttük viszont érdekes a helyzet: Sainz a harmadik helyen áll, negyedik Antonelli, és most elkezd rájuk közeílteni Norris, de vajon meglesz-e az előzéshez szükséges tempóelőny?

Piastri csak addig tudott érdemben közeledni Verstappenhez, amíg Norris ott volt a holland előtt. Az első két hely sorsa eldőlni látszik.

Bearman időközben feladata a versenyt.

Alonso megforog és két helyet veszít. Sokba kerülhet az eldobott négy pont az Aston Martinnak is és a top10-ért vívott harcban is.

Na most az a helyzet, hogy Norris ötödik, és pályán meg kell előznie Antonellit és Sainzot. Gumielőnyben egy McLarennel ez elvileg nem lehetne gond, csak ugye az az autó az nincs jól!

Nem volt értelme ott tartani, legalábbis a saját maga szempontjából, hiszen az, hogy feltartotta a hollandot, az Piastri kezére játszott.

Verstappen közben nyomás alatt tartja Norrist, aki szintén kijön a bokszba!

Norris marad a pályán, Piastri pedig 16,7 másodperces hátrányból ered Verstappen nyomába. Szinte megoldhatatlan feladat. Vagy talán nem is szinte?

Hoppá! Kihívják Piastrit, megpróbálják tempóból lenyomni Verstappent, aki jelenleg felakadt Norrison!

Piastrinak kiadták az utasítást: 1:24-en belüli köröket kell futni.  Ez körönként egy szűk másodperces javulást jelentene...

Piastri arról beszélt a rádión, hogy szíve szerint már most kiállna, hogy frissebb gumin üldözze Verstappent. Valószínűleg ez lenne a jobb megoldás, de azzal feladnák annak az esélyét, hogy a kezükre játsszon egy biztonsági autó.

Verstappen magabiztosan közelít Norrisra, sőt már Piastrival szemben is gyorsabb egyre többször.

Bearman kap egy 10 másodperces stop&go-t... Szép.

Norrist arra biztatják, hogy hagyjon időt a lassú kanyarokban... Közben Piastri azt kérdezi a csapattól, hogy megpróbálja-e elkapni Verstappent. Szép gondolat, de lehetetlennek tűnik, körönként egy másodpercet kellene ehhez verni a hollandra – aminek a közelében sincs.

Látjuk a visszajátszáson, mennyire keményen odaverte az autó alját Norris. Hát most nem néz ki jól a helyzet.

Norris azt jelenti, hogy sérült az autója. Nemcsak Piastrival, de Verstappennel szemben is időt veszít.

Piastri már hat másodperc felett vezet Norris előtt, ami viszont nagyon nem szívderítő a számára, hogy Verstappen eőtt csak 8,6 az előny.

Na most látjuk: Bearman autóján nem volt fent a kerék, úgy indult el... De kár ezért.

Ocon is kijött a kicsit eltolt taktikájával, most tehát így néz ki az első 11 állása – azért 11-et mutatunk, mert a 10. helyezett Strollnak van még egy cseréje, a többieknek nincs – persze a McLareneket kivéve.

Óh, Bearmant valahogy úgy engedték ki, ahogy nem szabadott volna... Szegény, erről nem tehet, a sorozatban hatodik pontszerzés már nem lesz meg.

Bearmannel történt valami a bokszban, visszaesett a mezőny végére!

Na nézzük akkor, előbb Verstappen cserél, majd "sokan mások".

És egyik McLaren sem előz, a kör végén viszont megszabadulnak az előttük haladó autóktól.

Piastri most Saiinz nyakára érkezik, Norris pedig Antonellit veszi célba. Nem ragadhatnakk be pár kör erejéig sem, mert az hátrányt jelent Verstappennel szemben. Még két kör a csoportos cseréig, de ennek a végén valószínűleg mindkettő megpróbálja.

Aztamindenit... Van itt akkora tapadási és tempókülönbség, hogy simán megelőzte Antonellit az ausztrál 

Piastri újabb bő másodpercet hozott Antonellin, az viszont nagy kérdés, hogy tud-e előzni majd. Szerencséjére három és fél kör múlva az egész mezőny a bokszba érkezik majd.

Ha már kerékcserék: Stroll valamiért idő előtt kiállt a második cserére, amin úgy meglepődött, hogy gyorshajtott. Újabb katasztrofális hétvége, miközben csapattársa jó úton van a best of the rest eredmény felé.

Itt az első tíz most, a McLarenek cseréje után:

Verstappen vezet, Sainz a második, Antonelli a harmadik, aztán jön a két McLaren. Hat kör múlva cserélnek a "többiek".

Piastri eszeveszett tempót diktál. Körökön belül utoléri Antonellit!

Behozták Alonso elé! Ebből sikerült mindent kihozniuk!

Norrisnak viszont nem lesz meg Alonso... Hadjar talán.

És nem sikerül már megint egy normális cserét csinálni! 3,1 másodperc, nem tragikus, de a jó az nem ilyen. Alonso előtt Piastri az ötödik helyen.

Piastri jön a bokszba!

A 24. kör vége, ha nem akar double stacket a McLaren, az egyik autót hozni kell.

Rettenetesen furcsa verseny lett ebből a gumiszabálynak és a safety car időzítésének köszönhetően.

Arra a kérdésre, hogy lesz-e bajnokavatás ma, jelenleg igen egyszerű a válasz, hiszen amíg Norris Piastri mögött van, addig ez szóba sem jöhet.

Fogynak a gumik a McLarenen, Verstappennel szemben már veszítenek, de még így is megéri kint maradni, hiszen mindenki mással szemben még mindig nő az előnyük. Azaz csökken a csere utáni hátrányuk.

A kiállással várhatóan 26-27 másoodpercet veszítenek a versenyzők, azaz Piastri most a 13., Norris pedig a 17. helyre jönne vissza. De van még öt kör, és ne legyen kétségünk afelől, hogy mindent ki fognak taposni az autóból.

Így néz ki most a top10:

Ocon a live timing szerint kétszer járt bokszban a safety car alatt, futott egyetlen kört a keményen, így aztán végigcsinálhatja a versenyt közepesen. Ha így volt, az is egy érdekes húzás.

Sainz a negyedik helyre keveredett előre, neki nagyon jól jött ki a tömeges kerékcsere, s ezzel jó szolgálatot tehet a McLareneknek, hiszen talán valamelyest lassítani fog a mögötte érkezőkön. De egyelőre Verstappen sem tudja tartani a tempót.

A McLarenek kezdenek meglógni, Alonsótól Gaslyig, azaz a 6. helytől a 19. helyig pedig kialakult egy DRS-vonat. Mindenki egy másodpercen belül.

Újraindult a verseny, a sorrend Norris, Piastri, Verstappen.

Nagyon furcsa helyzet ez. Meglátjuk, mire megy a McLaren ezzel a stratégiával. Vagy zseniális vagy borzalmas húzás volt... Majd kiderül.

A McLareneknek tehát még kétszer kell cserélnie, a többieknek viszont zéró mozgástere maradt a versenyre.

Piastri, Norris és Ocon maradt a pályán, mögöttük mindenki más letudta az első cseréjét. Nekik viszont kötött a stratégiájuk, hiszen innentől pontosan 25 kör múlva, pontosan a 32. körben kell kereket cserélni.

Verstappen jön! Akkor ő a kétszer huszonötöt választja. Ahogy a McLareneken kívül mindenki!

Na lesznek-e kerékcserék? Ez a hetedik kör, a kétszer huszonöt pont kijön...

Jön a biztonsági autó, Hülkenberg és Gasly ütközött!

HÜLKENBERG! Csúnya baleset!

Így áll az első 10 ebben a pillanatban:

Egyelőre állóháborút látunk, a pontszerző helyeken Hülkenbergtől számíthatunk támadásra, mivel a lágyon szembetűnő tempóelőnye van Gaslyval szemben.

Nagyon sok van hátra, de ha így futnak be, azzal Norris 12 pont előnnyel érkezhet Abu Dhabiba Piastrival szemben, míg Verstappen előtt 22 pont lenne a fórja. Ami azt jelenti, hogy egy harmadik hellyel garantáltan világbajnok a szezonzárón.

Hülkenberg a lágyon megelőzte Leclerc-t. A mezőny eleje már kezd szétszakadni.

Antonelli a negyedik Sainz és Alonso előtt, Russell és Hadjar visszaesett a 7-8. helyre. Gasly és Leclerc a top10-ben még.

Piastri vezet, Verstappen lerajtolta Norrist!

Elrajtolt a Katari Nagydíj!

Az élen Piastri, mellette Norris, mögöttük Verstappen és Russell. Pillanatokon belül jön a rajt.

Hülkenberg és Hamilton lágyon, Albon és Colapinto keményen, mindenki más közepesen.

A felvezető körön a mezőny, az izgalom a tetőfokán...

A másik pedig, hogy hogyan lehet világbajnok Lando Norris: ami biztos, hogy a győzelem önmagában elég ehhez, Max Verstappen "kizárásához" az is elég, ha előtte ér célba, viszont a Piastrival szembeni győzelem bebiztosításához csak győzelem esetén elegendő az, ha közvetlenül az ausztrál előtt fut be.

Itt láthatjuk a lehetséges két kiállásos stratégiákat:

A rajtot megelőzően két fontos információ: az egyik, hogy mint valószínűleg a legtöbben tudják, a pálya sajátosságai miatt különleges gumiszabályt léptettek életbe, amelynek értelmében egy szett abroncson legföljebb 25 kört lehet megtenni.

Itt pedig azt láthatjuk, ahogy a héten előléptetett tervezőzseni a konstruktőri bajnok McLaren autóját szemrevételezi.

A rajtig szűk tíz perc van hátra, így lassan kiürül a rajtrács, ahol néhány perce még Mészáros Sándor kollégánk Adrian Newey és Juan Pablo Montoya beszélgetését kapta lencsevégre.

Lando Norris első meccslabdája – vajon értékesíteni tudja-e? Nagy szeretettel köszöntünk titeket a Katari Nagydíj élő közvetítésében!