DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
15:18

Mindenki már az utolsó körén, Tsunoda pedig csak századokkal jobb a 15. helyen álló Colapintónál - újabb Q1-es kiesés jöhet a japántól?

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, de természetesen jövünk a legfontosabb nyilatkozatokkal és értékelésekkel - holnap 14 órától pedig a futammal, tartsatok akkor és addig is velünk!

A Ferrari ma negyedik erő volt a 6-7. hellyel, Hadjar a best of the rest, ahogy arra számítani is lehetett.

Itt a Q3 végeredménye - Russell mellől Verstappen indulhat, a két McLaren között két hely:

És nem fejezi be Verstappen, Piastri sem javít - George Russellé a szingapúri pole!

Verstappen 166 ezredre a középső szektorban Russelltől.

Hét ezredet gyorsult még Russell - elég lesz-e ez a pole-ra? Egyéni legjobb első szektor Verstappennél, sárga Piastrinál.

Leclerc is marad a hetedik helyen, Russell viszont lilul középen.

Norris nem javít pozíciót, marad csak az ötödik, így már biztosan Piastri mögött a brit!

A második szektor már zöld, két tized a hátrány Norrisnál - de Russell sem lassú az elsőben.

Norris jön elsőként az élmenők közül, de csak sárgul az első szektorban.

Jönnek ki az autók a pályára, jönnek az utolsó próbálkozások. Vajon elcseni-e valaki a pole-t Russell elől vagy meglepetést okoz a Mercedes?

Már az utolsó öt percen belül járunk, mindenki a garázsban - vihar előtti csend...

Russell, Verstappen, Piastri, Antonelli, Norris, Hamilton, Leclerc, Hadjar, Bearman, Alonso - ez tehát a sorrend az első próbálkozások után. Russell mellett amúgy Piastri is koccolta a falat.

Piastri elválasztja a Mercedeseket, de épp csak előzi Antonellit! Verstappen pedig előzi Piastrit is, de ő is csak második, 175 ezred a lemaradás - Russell elképesztő kört rakott össze az elején!

Norris a harmadik helyre jön a két Mercedes mögé egyelőre, 442 ezred a hátrány.

Russell 1:29,165-ös körrel nyit - pedig az utolsó szektorban még a falat is megpuszilta a Mercedesszel! Antonelli a második, 1:29,5-ös idő.

Russell jön elsőként a nagyok közül, és egy brutális lila első és második szektorral nyit.

Elindult a 12 perces Q3 - na nézzük az első próbálkozásokat!

15:55-kor jön majd a Q3.

Ez egyelőre ötesélyes harcnak tűnik a pole-ért Verstappen, a két McLaren és bizony a két Mercedes között - a Ferrarik egy fél lépés hátrányban Hamilton Q1-es elsősége ellenére.

Itt a Q2 végeredménye, az élen Russell, Verstappen, Antonelli, Norris, Piastri sorrenddel:

Lejár az idő, Leclerc pedig megússza, bejön hatodiknak a monacói!

Kiesik viszont Hülkenberg, Albon, Sainz, Lawson és Tsunoda.

Bearman ellép onnan a nyolcadik helyre, Sainzot szorítja ki a top 10-ből, de még nincs vége. Közben elöl Norris a negyedik helyre ugrik előre.

Verstappen bejön közéjük, egyetlen századdal marad el Russelltől.

Hülkenberg, Bearman, Lawson, Tsunoda és Leclerc a kiesőzónában - jön az utolsó perc és az utolsó körök!

És jön Russell is, 87 ezreddel előzi Antonellit - Mercedes 1-2 két perccel a Q2 leintése előtt!

Antonelli viszont összerakja, 1:29,6-os idővel az élre áll!

Orrkúpot cserélnek a garázsban Leclerc autóján, valószínűleg a falazás nem maradt következmények nélkül. Már az utolsó négy perc következik a Q2-ben.

A visszajátszásból kiderült, Leclerc koccolta a falat a Ferrari bal felével, nem is kicsit ráadásul.

Kieső helyen jelenleg: Lawson, Tsunoda, Leclerc, Albon és Antonelli - utóbbi a törlés miatt mért idő nélkül megint.

Megérkeznek a Ferrarik: Hamilton a harmadik, Leclerc viszont csak a 13. helyen.

Antonelli körét viszont elveszik pályaelhagyás miatt! Piastri jön be helyette Norris elé a második helyre.

Antonelli jön be másodiknak, Norris sem tudta megelőzni őt.

Verstappen rögtön 1:29,7-es körrel nyit.

További egy perc csúszással, de elkezdődött a Q2 - ami szokás szerint negyedórás lesz.

Bortoleto, Hülkenberg, Tsunoda és Russell potenciálisan elkövethetett valamit sárga zászló hatálya alatt, de ezt majd csak a kvalifikáció után fogják vizsgálni.

Itthoni idő szerint 15:31-kor indul a Q2, azaz másfél perc múlva.

Kis csúszással indul majd a Q2, vélhetően Gasly félreálló Alpine-jának elszállítása miatt.

Búcsúzik tehát egy Stake, egy Aston, egy Haas és mindkét Alpine - miközben az élen Hamilton Russell, Norris, Verstappen, Antonelli és Hadjar előtt! Itt a teljes Q1-es végeredmény:

A két Sauber közül viszont csak Hülkenberg menekül meg: kiesik Bortoleto, Stroll, Colapinto, Ocon és Gasly! Utóbbi egyébként nem falnak ment, műszaki hibája volt, félrehúzódott.

Tsunoda megússza, feljön a 10. helyre.

Gasly a falban, sárga zászlóalatt ér véget a Q1! Ő már biztosan kiesik!

Hamilton az új éllovas: 1:29,765 a Ferrarival!

Bortoleto, Hülkenberg, Ocon, Gasly és Tsunoda a kieső helyeken, Stroll, Colapinto, Albon a veszélyzónában. Két percen belül járunk.

Viszont most odapakol Antonelli: két lila szektorral feljön a második helyre Norris mögé!

Öt percen belül vagyunk, Hülkenberg, Ocon, Gasly, Tsunoda és Antonelli a kieső helyeken. Utóbbi ráadásul mért kör nélkül: feltartásba futott bele az 1-es kanyarban Sainz által, de a stewardok nem vizsgálják tovább az esetet.

Ott az első 1:30 alatti kör: Norris veszi vissza a vezetést.

Piastri is feliratkozik az eredményjelzőre, méghozzá a hatodik helyre, Russell és Norris elé.

Villantanak a Ferrarik: Hamilton felzárkózik két ezreddel Verstappen mögé, Leclerc pedig 53 ezredes hátránnyal a harmadik helyre.

Hadjar pedig egyenesen az élre ugrik, egy tizeddel előzve Verstappent!

A Q1 felénél Verstappen, Bearman, Russell, Hamilton, Norris, Hadjar, Leclerc, Colapinto, Sainz, Bortoleto a top 10.

Bearman! Bejön másodiknak a Haasszal! Az egész hétvégén remeklő Hadjar pedig ötödik a Racing Bullsszal.

Nem, Piastrinak azért kellett elvennie, mert az 1-es kanyarban sárga zászlóztak, mivel egy másik autó lehúzódott a bukótérbe. Az ausztrál fölöslegesnek érezte a rádióban a sárgázást...

És jönnek is az élmenők: Verstappen 1:30,3-as idővel az élre áll, két és fél tizeddel vezet Norris előtt - akit aztán meg is előzött Hamilton egy lila utolsó szektorral. Piastri viszont belehibázhatott az első próbálkozásába, mert elvette a kör közben.

Jönnek az első mért idők, Sainz és Albon révén egyelőre Williams 1-2, de a nagyok még nem értek körbe, Hamilton bele is hibázott az első kanyarba.

Zöldre váltott a bokszutca végi lámpa, elkezdődött a Q1, Colapinto vezetésével szállingóznak ki a pályára az autók.

2008 óta rendeznek Szingapúri Nagydíjat az F1-ben (a koronavírus-járványos éveket leszámítva), de ez a látvány még mindig gyönyörű:

Volt a harmadik edzés után egy vizsgálódás is, Lewis Hamilton hajtott gyanúsan gyorsan piros zászló hatálya alatt, ám a stewardok a telemetriai adatok áttanulmányozása után felmentették a ferrarist - a részletekről itt írtunk.

Viszont hiába ment már le a nap Szingapúrban és vannak esti, villanyfényes körülmények, a levegő hőmérséklete továbbra is 30 fokos - nem véletlenül léptetett életbe hőségriadót az FIA még a hétvége kezdetén!

Hogy miért mondjuk ezt? Nos, az alig két órával ezelőtti utolsó szabadedzésen öten végeztek szűk egy tizedmásodpercen belül egymáshoz képest: Verstappen volt a leggyorsabb, de ott volt a sarkában Piastri, Norris és a közéjük ékelődő két Mercedes is. Igaz, Russell és Antonelli feltámadását kezeljük egyelőre egy csipet sóval, hiszen az FP3 még nappali körülmények között zajlott, ami kevéssé releváns, mint a tegnap esti FP2.

Köszöntünk mindenkit ismét, alig tíz perc múlva jön a szezon 18. időmérője Szingapúrból - tartsatok velünk, mert izgalmasnak ígérkezik!