DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
11:28

Mindeközben a Hungaroringen a WTCC 2. edzése is vizes pályán kezdődik. Az is jó móka!

De először még a most megkezdődött Formula-E időmérőre fordítjuk a figyelmünket, hiszen biztosan lesznek váratlan dolgok ott is, elvégre Monacóban járnak.

De nem javít vele, így végeredményt is hirdethetünk. A Ferrari átvette a vezetést a Mercedestől, a sorrend ugyanis Raikkönen, Vettel, Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo az első hat helyen. Újabb kiszámíthatatlan időmérőnek nézünk elébe 14 órakor.

Bottas próbálkozik már csak egy újabb gyorskörrel, ami számára még csak a második ma, szóval érthető, hogy ő próbálja minden meglévő másodpercét kihasználni a gyakorlásra.

Az élen már nem is várható nagyobb változás, az utolsó percet a többség "elkönnyelműsködi", sokan már a bokszban.

Alonso futott egy 10. helyre elegendő időt, 1,8 másodperces lemaradással.

Verstappen és Ricciardo pedig bejönnek szépen 5-6-ba, "helyreállt a rend".

Bottas elsőre futott egy 1:20,8-at, amivel könnyedén máris negyedik.

A Red Bullok még adósak az utolsó gyorskörrel, így az első hármas mögött elég nagy a szakadék, és Hülkenberg, Massa, valamint Sainz következik utána.

Vettel viszont kiszállt az autójából, szóval úgy tűnik, az ő edzésének ezzel vége.

Egy másik autó viszont most emelkedik ki a garázsból: a Mercedes megfeszített munkája kifizetődött, Bottas részt vehet az edzés utolsó 8 percében! 

Hasonlónak tűnik az eset a pénteki első edzésen látotthoz, amikor a német Ferrarija a bokszutca kijáratánál mondta fel a szolgálatot. Akkor a csapat hamar útjára tudta engedni, és talán így lesz ez most is. Már vissza is tolták őt a garázsba.

És amikor már közel jártunk ahhoz, hogy a Ferrari probléma nélkül megússza az edzést: Vettel autója megállt a bokszutcában!

Tekintsünk kicsit át a Hungaroringre, ahol éppen Michelisz Norbert áll a tabella élén az esős második edzésen.

Hamilton a harmadik helyre jött be lágygumis körével, a két Ferrari mögé. Raikkönenhez mért lemaradása 381 ezred.

A Mercedesnél azt mondják, ha már Bottast nem láthatjuk, nézzük legalább a számát. Sovány vigasz.

Bottas meg a Mercedes-főnök Dieter Zetschével kezelget a bokszban, és egyelőre nem úgy néz ki, mint aki olyan nagyon a pályára igyekezne.

Perez tett egy kiruccanást a pálya mellett. A mexikói jelenleg az utolsó helyen áll a mért idővel rendelkezők közül.

Vettel 242 ezreddel marad el csapattársa mögött saját legjobbjával.

Raikkönen például egy 1:20,214-et! Amivel hirtelen 2,5 másodperccel vezet mindenki előtt - de persze ez csak ideiglenes.

Jönnek a lágy gumik, a Ferrarik rögtön repesztenek is valami látványosat...

Na, végre a Red Bullok is megmutatták foguk fehérjét és autójuk kékjét. Verstappen a 3., Ricciardo a 6. helyre jött be első próbálkozásra.

Itt az állás 30 perc elteltével. Raikkönen vezet Hamilton és Vettel előtt, de az igazán gyors köröket még nem láthattuk, a lágygumis menetek csak ezután jönnek.

EasyCapture2_7

Pascal Wehrlein bemutatott egy látványos elfékezést a célegyenes végén, aztán a bukótérben az oda helyezett lassítók között kellett elmanővereznie, hogy visszataláljon a pálya nyomvonalára.

Na, most már nagyjából mindenkinek van egy mért ideje Bottason és a két Red Bullon kívül. Hamilton most ugrott fel a második helyre, a két Ferrari közé.

A Bottas autóján elhatalmasodó gondokat jelzi, hogy a Mercedes tegnap este óta háromszor cserélt motort az autóban: az elektronikai hiba és a vízszivárgás miatt az új spacifikációt és az elmúlt négy futamon használt változatot váltogatták. Jelenleg a régi van az autóban, és lehet, hogy ezzel kell majd teljesítenie a finnek a hétvége további részét.

A Ferrarik az élre álltak, de közepes keverékeken Raikkönen 1:22-es és Vettel 1:23-as ideje azért még nem a lehető legütősebbek.

Az edzés kezdete előtt Hülkenberg megtalálta magát, Hulkot egy falon. 

 

Bottas mellett a két Renault-pilóta az, akik még installációs körre sem hajtottak ki mostanáig.

Ahogy lassan érkeznek az első köridők, egy pillanatig Perez és Ocon álltak a tabella első helyén. A Force India rögtön jelezte, hogy ott kellett volna befejezni az egész hétvégét. 

Azóta Vandoorne már be is jött a két autó közé, és továbbra is csak a Force Indiák és a McLarenek rendelkeznek mért idővel, szóval tényleg nem volt nagy fegyvertény, amit Perezék tettek.

Az FIA most bejelentette, hogy megnövelte a célegyenesben húzódó DRS-zóna hosszát, méghozzá 100 méterrel. Mindezt annak reményében, hogy kissé megnő az előzések száma, és nem járunk úgy, mint két hete Szocsiban, ahol összesen egy előzést regisztráltak a statisztikusok az első kört követően.

Közben Hamiltonnal volt valami egészen más jellegű problémája a pályán, furcsán rángatni kezdte a fejét az autóban ülve. Elképzelhető, hogy a pilótafülkét körülvevő magasítás mozdulhatott el egy kicsit, és ez váltotta ki reakcióját.

A Mercedesnél egyelőre csak "remélik", hogy Bottas pályára gördülhet még a délelőtt során. 

A nap első körideje pedig - apró meglepetés - Fernando Alonsóé: 1:29,2. A McLaren működőképesen kezdte a szombatot, ellenben a péntekkel.

Ez meg is oldódott, most viszont egy vízszivárgás miatt nem tud egyelőre a pályára hajtani Bottas, amivel értékes felkészülési időt veszíthet Hamiltonnal szemben.

Szóval Bottas autójával az történt, hogy először is a csapat az éjszaka kénytelen volt túllépni a pályán való tartózkodási időt (ezt kétszer mindenki megteheti büntetlenül egy szezonban), mivel egy elektronikai meghibásodást kellett elhárítaniuk a finn W08-asán.

El is indult az egyórás gyakorlás, száraz pályán vezethet ismét a mezőny.

És a nap híre egyelőre az, hogy gondok vannak a Mercedesnél, mégpedig Bottas autójával.

Napos napot ezen a sűrű hétvégén mindazoknak, akik nem a Hungaroringen vannak a WTCC versenyhétvégéjén. Indul a harmadik edzés az F1-esek számára, ahol már mindenkinek az utolsó simításokat kell elvégeznie a 14 órakor kezdődő időmérő előtt.