DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
15:22

A Sauber hidraulikus problémát észlelt Hülkenberg autóján a felvezető kör kezdetén, és mivel most tettek be új erőforrást, nem akartak vállalni egy műszaki hibát.

monza-ver-win-fb

Ezzel most megköszönjük a figyelmet, ez volt az élő közvetítés az F1-es Olasz Nagydíjról. Maradjatok velünk, jövünk a friss hírekkel, nyilatkozatokkal, érdekességekkel!

Íme a végeredmény:

VERSTAPPEN NYER MONZÁBAN!

Antonellit büntetik, így valószínűleg Bortoleto lesz a nyolcadik.

Utolsó előtti kör, Verstappen előnye közel 20 másodperc, Norris, Piastri, Leclerc, Russell, Hamilton, Albon, Antonelli, Bortoleto és a bokszból induló Hadjar a pontszerző helyeken.

Bearman kapott egy 10 másodperces büntetést azért, mert Sainz nekiment. Vagy valami ilyesmi.

Verstappen röhög a McLaren helycseréjén... Van is min.

Jönnek a cserék a mezőny végében, Stroll kikerül a pontszerzők közül, ahogy Gasly is... De tulajdonképpen ez most a világon senkit nem érdekel.

Attól félek, ma nagyon sokat kell majd moderálnunk...

ELENGEDI PIASTRI NORRIST A CSAPAT KÉRÉSÉRE!

"Semmi kockázat, padlógáz!" – nyugtázza a csapat kérését Verstappen.

Öt kör van hátra!

ELKÉPESZTŐ DRÁMA!

LASSÚ VOLT NORRIS CSERÉJE! PIASTRI A MÁSODIK!

Az 53 körös verseny 45. körének végén Piastri megkap egy szett használt lágyat!

Piastri lassan, de közellít Norrisra. Aztán kiáll a bokszba!

A 44. körben járunk, a McLaren mennek, mennek a használt abroncsokon. Albon meg közben majdnem kiesik, miután Antonelli keményen védekezik ellene. De megvan az előzés, ez egy hetedik hely lehet neki.

Közepeset kap a thai versenyző, nem kerülnek elő a lágyak.

Albon most cserél, a McLarenek még mindig nem, pedig egyre többet veszítenek.

A McLarenek, Albon, Ocon és Stroll még nem cserélt az első tízesből:

Majdnem meglett az a safety car! Sainz és Bearman ütköztek, de végül mindkettő továbbment!

A McLaren nem siet a boxba. Ebből innen szinte biztosan lágy gumi lesz, és jó eséllyel várnak egy safety carra, hátha megsegíti őket.

Hamilton is kiállt, ezzel a már cserélők közül Russell és Antonelli közé ér vissza.

Norris egy kört befejezett, nem jött cserélni. Pedig egyértelműen lassabb Verstappennél.

Keményet, ezzel lehet nyomni a végéig. Na kéri-e a Norris a lágyakat?

Na nézzük akkor, mit kap Verstappen?!

Norrist megkérdezik, mit gondol a lágy abroncsokról. A brit az ellenkezőjét szeretné tenni, mint amit Verstappen.

Leclerc számon kéri a csapatot, hogy miért álltak ki, ha nem álltak közvetlen fenyegetés alatt. A mérnök javasolja, hogy ezt inkább később beszéljék meg.

Russell megelőzi Strollt, van köztük 27 környi különbség a gumikat illetően.

Colapinto az első, aki kört kap, egészen pontosan kiállása után.

Leclerc 4,5 másodperccel Russell előtt – és van két autó köztük, akik még nem álltak ki.

Húha, Leclerc elfékezi a bokszbejáratot! Vajon sikerült eléggé lelassulnia?

Hadjar is Tsunodáék elé jön. Borzalmas teljesítmény a japántól ismét.

A különbségek az első ötösben. Viszonylag jelentősek.

Sainz pedig eléjük jön vissza a 30. kör végén megejtett kiállása után!

Saját korábbi autójukkal csatázott Tsunoda és Lawson. Az eredmény három kontakt, egy előzés és egy visszaengedés.

Antonelli Bortoleto elé jön be – ennyire sokba került az a lassú csere a brazilnak, hiszen azt követően veszített újabb időt Lawson mögött.

Az élmezőnyből Russell áll ki elsőként, csapattársa követi.

"A-terv plusz 15" – ezt vetik fel Piastrinak, aki számára ez jelen állás szerint elfogadhatónak tűnik. Vajon ez egy NAGYON hosszú első etapot jelenthet?

Az Ascari kijáratán lévő kerékvető egyszerűen szétverte Alonso felfüggesztését...

Sainzot megkérik, hogy engedje el Albont. Nem örül.

Alonso lassan döcög a pályán! Ennek valószínűleg vége.

Bortoleto megelőzte Lawsont, Bearman próbálja követni a példákát. Ez a sztori, amiről írogatunk, a 15-19. helyen zajlik, de a kiállásokat követően értékes pontok lehetnek ebből, hiszen a 7. hely és onnan hátrafelé volt ez a brancs a kerékcserék előtt.

Ó sezegény Bortoleto! Lassú lett a Sauber cseréje, így nem csak Alonsóval szemben veszít egy helyet, hanem Lawson mögé is beragad.

De az angol nem hagyja magát, és a második sikán előtt előzni tud! Lawson mindkettejük előtt, de ő még a verseny elején cserélt.

Bizony eldöntötte Bearman azokat a bizonyos dominókat, egy körrel később követi őt Tsunoda. És megtartja a helyet!

Bearman dönti a dominót, a 18. kör végén érkezik a bokszba lerakni a közepeseket. A 11. helyről jött ki.

Antonelli a rajt után csúnyán visszaesett, most egy helyet visszaszerzett, így most a kilencedik. Emlékeztetőül, az eddigi nyolc európai versenyen EGY pontot szerzett.

Nagy tempóban szakad szét a mezőny, így állunk a 17. körben:

15 kör elteltével egyedül a lágyon rajtoló Lawson szerzett pontot idáig.

A hihetetlen mozgalmas első körök után megnyugodott a mezőny, most csak a 7. helytől hátrébb zajlanak az események.

Hamilton már Russellre közeledik. Hammertime!

Hú, Ocon akciója Stroll ellen nem volt valami elegáns, szerencse, hogy a kanadai meg tudta fogni.

Ocon kap egy ötöst, mert leszorította Strollt. Szegény.

Az első ötben mindenki biztonságos távolságra, kivéve Leclerc-t, aki az 5. helyezett Russellt egyre kevésbé tudja maga mögött tartani.

Így áll most az első tíz:

Hamiltonnál 363-at mértek az egyenesben. Az erős.

Hamilton simán megelőzi Bortoletót, már hatodik a brit!

Piastri a hatodik kör elején ismét megelőzi Leclerc-t, közben Hamilton már a hetedik, miután lenyomta Alonsót!

Piastri tiltakozik, mert Leclerc úgy maradt előtte, hogy elhagyta a pályát. Hihetetlen frusztráló lehet ez az ausztrálnak.

Verstappen a 4. kör elején simán előzi Norrist a célegyenesben!

Piastri hátránya már 3,5 másodperc Norris mögött, nagyon beragadt Leclerc mögé, akivel egymást lassítják...

Bortoleto támadja Russellt az ötödik helyért. Nagyon gyors a Sauber!

Inog a Ferrari Leclerc alatt, Piastri megint támadja!

Leclerc megint megelőzi Piastrit! Norris az élen!

És Verstappenre rászólnak, hogy engedje el Norrist!

Kemény csata az első helyeken, végül marad a sorrend, miután Piastri a Lesmóban bátran vette vissza a harmadik helyet Leclerc-től. Norris panaszkodik Verstappenre.

ELRAJTOLT AZ OLASZ NAGYDÍJ!

Hülkenberg máris kiesik, a bokszba rendeli a csapat a felvezető kör végén.

A felvezető kör elkezdődött!

Alonsót és Strollt szabálytalan rajtgyakorlatért vizsgálják majd a verseny után.

Egyedül Lawson indul lágyakon a 18. rajthelyről, ő az utolsó, aki fel is áll a rajtrácsra. A többség közepesen, a 14-16. rajthelyről Albon, Ocon és Stroll keményen érkezik, akárcsak Hadjar és Gasly a bokszból.

Itt pedig az látható, milyen abroncsai maradtak az egyes versenyzőknek:

Kép

A gumigyártó szerint egy kiállásos futam várható több lehetséges stratégiával:

Kép

A Pirelli néhány információt közölt a rajt előtt. Az elrugaszkodásnál ilyen hátrányt jelenthet a közepes és a kemény keverék:

Kép

A paddockban szokás szerint jelen van Mészáros Sándor kollégánk, így a szöveges közvetítésben minden információt közlünk, amit a helyszínről kapunk tőle.

A verseny szűk negyed óra múlva rajtol, a rajtsorrend ide kattintva érhető el!

Mérhetetlen örömmel köszöntünk titeket az F1-es Olasz Nagydíj élő szöveges közvetítésében!