DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
18:43

A visszajátszás alapján tényleg gyanús a dolog, hogy Verstappen előre kilóghatott a rajthelyéről...

A sorrend amúgy a 7. kör végén változatlan: Piastri, Norris, Verstappen, Antonelli, Russell. Hátrébb pedig Ocon és Sainz csatája szolgáltat némi show-t, a spanyol másodjára sem tudja lenyomni a Haast.

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, de ne menjetek sehova, jövünk a legfontosabb nyilatkozatokkal, értékelésekkel - itthoni idő szerint 22 órától pedig az időmérővel!

Itt a teljes végeredmény - Verstappen teljesen a sor végére került:

És leng a kockás: Lando Norris nyeri a Miami Nagydíj sprintfutamát Oscar Piastri és Lewis Hamilton előtt! Verstappen a büntetése után a pontszerzők közül is kikerült, így Albon a negyedik, Russell az ötödik, Stroll, Lawson és Bearman még a top 8-ban.

Megkezdte a mezőny az utolsó kört, így a safety car mögött ér majd véget ez a sprint.

"Nagyszerű munka, srácok. Mega munka a bokszkiállással" - Hamilton már dicséri is a Ferrari stratégiát, ez a húzás sprintdobogót fog érni számára.

Antonelli a nagy vesztes, a Verstappen-kocc miatt nem is tudott beállni kereket cserélni, így még egyszer be kellett jönnie.

Közben pedig a 16. körben járunk már a 18.-ból, a sorrend: Norris, Piastri, Hamilton (neki jött ki a legjobban a korai slickre váltás), Verstappen, Albon, Russell, Stroll, Lawson - de Verstappen a büntetése miatt kikerül innen...

Verstappen meg is kapja a 10 másodpercet - Antonelli nagyon résen volt a koccanás pillanatában azért... Alonso pedig Lawsonnal ütközött, úgy került a falba a spanyol.

Verstappen veszélyes kiengedését vizsgálják közben. Sainz pedig a visszajátszás alapján a sikánnál forgott meg.

És Alonso a falban, rettenetesen összetöri az Astont! Biztonsági autó a pályán - és ezzel megmarad Norris vezetése!

Norris ezzel az élre áll, de már csak ő van egyedül intermediate gumikon. Kitart-e a 20 másodperc előnye, vagy ő is jön a bokszba? Jön ő is!

Piastri is a bokszban, Russell is a bokszban - Norrisnak viszont kint kellett maradnia a pályán, hiszen túl közel voltak egymáshoz!

Sainz bal oldali dupla defekt - ő már slicken volt, odacsaphatta. Piastri pedig átvágja a sikánt, Norris teljesen megérkezik az ausztrálra!

És a bokszban Verstappen és Antonelli is - akik össze is ütköztek! Mi történik?

Az élen pedig közben Norris közeledett jócskán Piastrira, másodpercen belül egymáshoz a két McLaren!

És Hamiltont is kihívják a bokszba slickekért! Hét kör már csak hátra a futamból, vissza lehet-e hozni az összeszedett hátrányt? Hátrébb Sainz és Stroll is követi a példáját.

És mostantól lehet nyitni a DRS-t.

Tsunodával pedig rizikózik a Red Bull a mezőny hátuljából: felkerültek a slickek a japán autójára!

Russell jelzi a rádión, hogy gyorsabb lenne Antonellinél. Az imént viszont hibázott egy kisebbet a brit, így némileg leszakadt a másik Mercedesről. Albon pedig egyre közelebb Hamiltonhoz.

"Szárad, de nem olyan gyorsan, mint gondoltam" - jelenti Piastri a rádión. A versenyzők azért már hűtik az intereket rendesen az egyenesben az ideális ívről letérve.

Csak mondanunk kellett, Russell ugyanis meg is érkezett Antonellire - miközben Hamilton mögött pedig Albon Williamse tűnt fel. Az aszfalt pedig egyre inkább szárad, de már a féltávnál járunk lassan.

Az elejében sehol nincs csata, mindenki két másodpercre követi a másikat, egyedül Russell van kicsit közelebb Antonellihez.

Viszont Verstappennél is jegyeztek egy incidenst: azt, hogy pozíción kívül volt a startnál! Ebből általában büntetés szokott lenni...

Jegyezték a Piastri-Antonelli incidenst a stewardok - de végül nem lesz belőle vizsgálat.

A vb-éllovas ausztrál 1,7 másodperccel vezet Norris előtt.

A start utáni jelenet - miközben Piastri jelzi, hogy gyorsan szárad a pálya.

Piastri el is lógott az első kör végére Norristól, Verstappen a harmadik, Antonellit pedig szorongatta a csapattárs Russell. Hamilton, Albon, Alonso, Lawson és Hadjar a top 10-ben (de itt csak az első nyolc kap pontot ugyebár).

ÉS RAJT! Piastri jobban kapta el a startot Antonellinél, az olasz a bukótérbe került, így több pozíciót is bukott. Piastri, Norris, Verstappen, Antonelli, Russell a sorrend, Antonelli szerint Piastri leterelte őt a pályáról.

Érkezik a mezőny a rajtrácsra, természetesen mindenki intermediate gumin, Sainz is lecserélte a full esőseket a leállás alatt. Na nézzük akkor! Antonelli a pole-ban, Piastri, Norris, Verstappen és Russell mögötte.

És akkor itt a döntés: állórajt következik!

Az biztos, hogy még mindig sok a felvert víz, de talán valamivel jobbak a körülmények, mint negyed órája.

És akkor elindul a safety car mögött a mezőny a bokszból. Reméljük, ezúttal tovább jutnak...

Tsunodával azt közölték rádión, hogy a bokszutcából a rajtrácsra fognak menni. Az FIA közlése szerint a terv az, hogy két formációs kört mennek a safety car mögött, utána döntenek arról, hogy álló- vagy SC-s rajt lesz.

És már csúsztatnak is: 18:28 az új kezdési időpont!

A pálya néhány pontján seprűvel próbálják a marsallok tisztítani az álló víztől a pályát.

És akkor jön is az információ: 18:25-kor újra nekivágunk a sprintnek!

Ez a mostani eset is ékes bizonyítéka annak, hogy a fő problémát jelenleg esős körülmények között a felvert víz jelenti: egyelőre csak reménykedhetünk benne, hogy talán a 2026-os új autókkal javulni fog a helyzet...

Ki is szállt a versenyzők többsége az autóból, szóval nem lesz túl gyors az újraindítás. Az eső pedig már nem esik, de várni kell, hogy javuljanak a körülmények.

A mezőny visszatért a bokszutcába, ott sorakoztak fel két formációs kör megtétele után. És akkor kezdődjék a várakozás.

Felfüggesztették a rajtprocedúrát, piros zászló.

Verstappen ki is csúszott az utolsó kanyarkombináció előtt a bukótérbe! Nem túl jók a körülmények, maradjunk annyiban... Antonelli is jelezte rádión, hogy még ő sem lát semmit a safety car mögött!

Egyelőre nem: újabb formációs kört teljesít majd a mezőny a safety car mögött. Piastri jelentette is a rádión, hogy a második helyen haladva is borzalmasak a látási viszonyok.

Elindult tehát a felvezető kör, a biztonsági autóval és Antonellivel a mezőny élén - reméljük, a körülmények lehetővé teszik majd a rendes startot is.

Szinte a teljes mezőny intermediate gumikon - az egyetlen kivétel Sainz, az ő Williamsén a full esős abroncs a Live Timing tanúsága szerint.

Az FIA közölte: a formációs körre a biztonsági autó mögött kerül sor, hogy takarítsák a pályát az álló víztől.

Az eső közben elállt Miamiban, szóval remélhetőleg legalább a rajt nem fog csúszni.

Az első kieső, még a start előtt:

Ejtsünk szót a rajtrácsról, hiszen némi meglepetésre Andrea Kimi Antonelli szerezte meg a sprintpole-t, aki ezzel a legfiatalabb versenyző lett az F1 történetében, aki bármilyen időmérős formátumban (a sprinteknek köszönhetően van szükség az ilyen idétlen megfogalmazásokra...) rajtelsőséget tudott szerezni. A Mercedes újonca mögött a két McLaren sorakozik Oscar Piastri, Lando Norris felállásban, majd jön Max Verstappen és George Russell - a hatodik helyen pedig már nem láthatjuk majd Leclerc-t. A teljes rajtsorrend ide kattintva böngészhető.

Ha el is áll az eső, az már biztos, hogy teljesen vizes pályán fog rajtolni az idény második sprintfutama - bár ha esetleg száradásnak indulni, a miami forróság révén gyorsan változhatnak a körülmények. Nem hosszú az a nagyjából 30 perc, de pár éve Spielbergben már láthattunk olyan esős-száradó sprintet, ahol néhányan kiálltak kereket cserélni. Jelenleg persze a képeket elnézve ez most nem valószínű forgatókönyv.

Mutatjuk mozgóképen is Leclerc balesetét:

Nagyjából egy órával ezelőtt, az F1 Academy időmérője alatt érkezett meg az eső Miamiba, mostanra pedig áll a víz a pályán: több versenyző a full esős gumikon is küzdött azzal, hogy egyáltalán pályán tartsa az autóját - Leclerc-nek pedig ez nem is sikerült, a lassú sikán előtti szakaszon koccolta meg a falat, a sérült Ferrarival pedig kénytelen volt félre is állni.

Nyugis beköszönést terveztünk, ehelyett azzal kell kezdenünk a sprintfutam tudósítását, hogy szakad az eső Miamiban, Leclerc pedig a kivezető körön falnak csapta a Ferrariját!