Fontos tudni, hogy Charles Leclerc 10 rajthelyes büntetéssel várhatja a folytatást.
Ugyan csak nyolc pont a hátránya Lando Norrishoz képest az egyéni második-harmadik helyen, de így nagyon lecsökkentek az esélyei arra, hogy megelőzze a britet.
Ahogy a Ferrari 21 pontos hátrányának eltüntetéséhez is kellene legalább egy kieső McLaren.
Itt a vége, köszönjük a figyelmet, 15:00-tól jön az időmérő, ahol már tét is lesz, várunk vissza mindenkit!
Upsz, Hamilton a harmadik Verstappen és Sainz előtt. Ő is a 4 tizedes magasságban Piastrihoz képest.
Két perc, itt új köridő már nem várható, mást próbálgatnak a pilóták.
Piastri, Norris, Verstappen, Sainz a top négy, de a két McLaren hatalmas előnyben a többiekkel szemben!
Egyébként szoros ez a mezőny, csak a McLarenek kiemelkednek felfelé egy jelentős lépéssel.
Az időmérőnek úgy mehetnek neki az eddigiek alapján, hogy az első sor kell mindkét autóval, minden más csalódás.
Hamilton csak a két Haas mögé jön be a Mercedesszel, így Russell is megelőzi!
Leclerc 7 tizedet kap Piastritól, ő még Hamiltont sem tudja megelőzni.
Jön Sainz, ő a negyedik a két McLaren és Verstappen mögött, bő négy tizedmásodperc a lemaradása!
Verstappen az első fékekre panaszkodik, nem harapnak eléggé szerinte.
Verstappen bejön harmadiknak a két McLaren mögé, 4 tizedet kap Piastritól.
Norris 2 tizeddel kikap Piastritól, a Haasok Russell tempóját futják.
WOW!
Russell 3 tizedet ad Albon eddigi legjobb idejének, Piastri viszont több, mint 6 tizedet ad Russellnek is!
A végére jön még egy-két hegyesebb kör az időmérő előtt: Russell lila szektorral kezd!
Negyedóra van hátra az edzésből, most megint szinte mindenki a bokszban ücsörög.
Albon átveszi a vezetést a Williamsszel! Jönnek még gyorsabb körök?
Verstappen küszködik az autóval, ideges a Red Bull.
Sainz autója működik, közben már ő a második a közepes keveréken.
Verstappen a második helyre jön fel Magnussen mögé a közepes gumikon. Éledezik a Red Bull?
A Haas tegnap harmadik lett Hülkenberggel, ma pedig eddig vezet Magnussennel. Kezdjünk el odafigyelni rájuk?
Russell tovább értetlenkedik: az autó alapvetően működik, de iszonyatosan lassú. A csapat sem érti.
Egyelőre nincs dráma, de ez sosem biztató...
Füst tör fel Sainz Ferrarijának hátuljából!
Hamilton a negyedik a Mercedesszel, Russell még a sor végén, és panaszkodik: valami nem jó az autóval, de nem tudja, hogy mi, egyszerűen csak lassú.
Verstappen közepes gumikon van, a többiek a lágyakat nyúzzák, de nem az egykörös tempót próbálgatják.
Magnussen, Norris, Hülkenberg, Piastri a top négy eddig!
Most érkeznek a főszereplők, hamarosan érdemi köröket is láthatunk!
Több, mint negyedóra telt el, de még mindig szinte eseménytelen a pálya.
Bejön a két Alpine, Jack Doohan négy tizedmásodperccel gyorsabb Pierre Gaslynál.
"Szerintem ez jó nap lesz, jó érzésem van" - mondja a rádióban a tegnap még "legrosszabb autó, legrosszabb körelőkészítés" mondatokat megfogalmazó Fernando Alonso.
Egyelőre a két Aston Martin ment egy-egy kört, a többiek a garázsban beszélgetnek...
Elég csendesen kezdődik az edzés, a körülmények és az utolsó szögig ismert pálya miatt nem kapkodnak a csapatok.
Zöld jelzés, elrajtolt a szezon utolsó F1-es szabadedzése!
Ez a szabadedzés megint kevésbé lesz mérvadó, hiszen az időjárási körülmények teljesen mások, mint majd a kvalifikáción, és a futamon lesznek. Éppen ezért kevesebb a jelentősége annak, hogy konkrétan mik lesznek az eredmények, inkább az autók viselkedése, és az éjszaka kitalált változtatások kiértékelése, működése lesz a lényeg.
Pénteken a McLaren tűnt domináns erőnek, hiszen az első két helyen zárták Lando Norrisék a második, egyedüliként mérvadó szabaedzést.
A pilóták viszont felhívták a figyelmet arra, hogy szerintük a többiek még kímélőbb motormódokat használtak, így szorosabb küzdelmet várnak ma és holnap.
Ez az utolsó egy óra az idei szezonban, ami még edzésnek hívható, délután jön az időmérő, holnap 14:00-kor pedig a futam, amivel lezárul a 2024-es idény.
Köszöntünk mindent az F1-es Abu Dhabi Nagydíj utolsó szabadedzésének élő szöveges közvetítésében!