DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 6. péntek
15:24

Felkerültek a lágyak az utolsó tíz percben, most igazán felrázódhat a sorrend. 

Köszönjük szépen a figyelmet, várunk vissza mindenkit a sprintkvalifikáció élő szöveges közvetítésére is!

Magyar idő szerint ma este fél hétkor kezdődik az F1-es sprintidőmérő, előtte pedig 17.10-től a Formula-2-esek kvalifikációját nézhetjük. 

Leperegnek az utolsó másodpercek, vége az edzésnek. Ferrari-McLaren csata az élen, Tsunoda a leggyorsabb a mezőny második felének pilótái közül. A Red Bull szenved, a Mercedes sem tűnik kifejezetten erősnek. 

Velük ellentétben a Red Bullnak nem fekszik a katari pálya. Verstappen mindössze a kilencedik a gyorskörök után, Perez pedig hatalmas lemaradásban a 18. 

Az Aston Martin gyorsult még nagyot a lágy gumikon, Lance Stroll az ötödik pozícióban van. 

A McLaren is megmutatja magát a lágyakon: Norris és Piastri csúszik be Leclerc mögé a második-harmadik helyre.

A Ferrari a piros oldalfalú gumikon is gyors, Leclerc 1:22.242-vel áll az élre, Sainz a második, de sok időt benne hagyott a körében. 

Bő tíz perc van hátra a gyakorlásból, a Ferrarik nagyon jól állnak a keményeken, a Mercedes viszont viszonylag gyengének tűnik a Las Vegas-i 1-2 után. Russell a nyolcadik, Hamilton a 13. helyen áll. 

Pierre Gasly kezei között igazán erősnek tűnik az Alpine az új első szárnnyal. A francia jelenleg a negyedik helyen áll, csapattársa csupán a 17. 

"Az a McLaren repül" - jelenti Perez a csapatrádión. Vajon szó szerint vagy átvitt értelemben értette a mexikói...?

Most Sainz futott rendkívül erős kört, három lila szektorral veszi át az első helyet. A maranellóiak mögött Norris és Verstappen következnek.

Ferrari 1-2 a sor elején: Leclerc ideje 1:23.419, Sainz bő egy tizedmásodperccel van mögötte. Mindkét pilóta a keményeken futotta meg ezen idejét, a többiek közepeseken követik őket.

A McLaren britje most hatalmas mentést mutat be, nagyon ingatagnak tűnik a McLaren... Norris viszont így is feljön a második helyre.

Lando Norris is odacsapja kissé a McLaren alját, sok a kicsi hiba a mezőnytől a mai edzésen.

Így áll jelenleg a mezőny: 

A félidőhöz közeledve a pilóták nagy része visszamegy a bokszba, az újonnan négyszeres világbajnokká koronázott Max Verstappen most magát senkitől sem zavartatva köröz a pályán.

Perez példáját Franco Colapinto is követi a Williamsszel. Közben érdekes adat jelenik meg a képernyőn: idén már 15 balesetet szenvedett el a brit csapat...

Sergio Perez alatt ingott meg a Red Bull, a mexikói keményen odavágta az autó padlólemezét. 

Charles Leclerc ugrik az élre kemény keverékű gumikon, körideje: 1:23.702. 

Természetesen minden csapat ki akarja használni ezt a kevés időt arra, hogy a lehető legtöbb adatot össze tudják gyűjteni a sprintidőmérő előtt, így tele van a pálya, rengeteg a feltartás és szlalomozás az autók között.

Gyönyörűen mutatnak az autók a naplementében!

A versenyzők ismerkednek a pályával, folyamatosan jönnek a lila szektorok. Most éppen Russell-Norris-Leclerc a top három sorrendje. 

George Russell jelentette a rádión, hogy nem elégedett a fékekkel, "nem harapnak eléggé". 

A Mercedes versenyzői egyébként különleges szerelésben vezetnek a hétvégén: 

A mezőny nagy része közepes keverékű abroncsokon kezdi meg a körözést, jelenleg a Red Bull párosa áll az élen.

25-26 kilométer per órás szél fúj a pályán, ez még fontos tényező lehet a hétvége során. 

El is indul az edzés, a rövidített orrkúppal felszerelt Alpine-ok az elsők a pályán. 

Tavaly a hőség és a hatalmas páratartalom jelentette a legnagyobb kihívást a pilóták számára, idén egy fokkal jobbak a körülmények a helyszínen. 

Csupán két csapat változtatott az autóján erre a hétvégére: a Stake és az Alpine is az első szárnyhoz nyúlt hozzá. Részletek itt: https://formula.hu/parc-ferme/38732 

Üdvözöljük kedves olvasóinkat! Hamarosan kezdődik az F1-es Katari Nagydíj első és egyetlen szabadedzése. Ez lesz az egyetlen lehetősége a csapatoknak a sprinthétvégén, hogy gyakoroljanak és megtalálják a megfelelő beállításokat a ma később következő sprintidőmérő előtt.