Megtörtént az első kiállás, Alonso lágy gumis etapja mindössze négy körön át tartott.
Az élő közvetítés ezzel zárul, de a délelőtt folyamán jövünk a Las Vegas-i Nagydíj utáni hírdömpinggel és nyilatkozatokkal!
Russell megcsinálta, győzelemre fordította a pole-pozíciót, Hamilton pedig nyolchelyes felzárkózással második, 1-2 a Mercedesnek. Sainz dobogón, az ötödik hellyel pedig Max Verstappen négyszeres világbajnok!
Egy módon azonban szerezhető még pont, és a McLaren erre játszik: Norris kiáll egy plusz kerékcserére, felkerül a lágy keverék, hogy az utolsó körben megfussa a futam leggyorsabbját és elvegye a pluszpontot Hamiltontól.
A hosszú egyenes végén, a 14-es kanyarban Leclerc is megcsinálta az előzést, ő a negyedik. A különbségek alapján további változást már nem várhatunk a helyezésekben. Az ötödik Verstappen mögött Norris és Piastri, utolsó pontszerzőkként Hülkenbberg, Tsunoda és Perez következik.
Russell előnye fogyott Hamiltonhoz képest, 5,3 másodperc, azaz megfeleződött: rá is szóltak, hogy kicsit kapcsoljon rá – a differencia azóta állandósult.
Nem kell sokat várni, a 42. körben Sainz átvette a dobogós helyezést, most pedig Leclerc következik.
Újabb harc bontakozik ki, a Ferrarik utolérték a harmadik Verstappent. A holland a rádióban egyeztetett, bocsátkozzon-e harcba és tartsa őket maga mögött – igen, jött a válasz mérnökétől.
Micsoda pillanatkép: három autó egymás mellett fordult, Perez jött leghátrébbról, de Lawsont és Magnussent is megelőzte!
Russell is teljesítette a második kiállást, 11 másodperc vezetéssel tért vissza. A Mercedes első 1-2-es eredménye van kilátásban a 2022-es Sao Pauló-i Nagydíj óta.
Eközben Leclerc is kiállt, és bár Sainz elé ért vissza, maga elé engedte a spanyolt, viszonzásul a kiállás előtti helycseréért. A futam elején győzelemre esélyesnek tűnő két Ferrari már dobogón kívül.
Hamilton a pályán előzte meg Verstappent, ezzel 1-2-ben a Mercedes.
A visszajátszás alapján Sainz direkt húzódott vissza a bokszbejáratról a pályára: a csapat az utolsó pillanatban szólt neki, ne jöjjön be, mert nem álltak készen. Azóta pótolta a kiállást – és jócskán Hamilton mögé jött csak vissza.
Helyettük Verstappen és Hamilton jön be – Sainz is cserére készült, de elrontotta a bokszbejáratot, így kénytelen még egy kört megtenni.
A második kiállások sorát Piastri nyitotta, de a rádiózás alapján a Ferrarikat is várhatjuk rövidesen.
A verseny második kiesője Albon, akit a 10. helyről hívtak ki a garázsba.
Max Verstappen számára ez a harmadik hely azt jelenti – Norris hatodik pozíciója mellett –, hogy már a futam végén a világbajnoki címet ünnepelheti.
Sorrend a 20. körben: Russell, Verstappen, Sainz, Leclerc, Hamilton, Norris, Tsunoda, Piastri, Albon és Hülkenberg az első 10 helyen.
Perezzel együtt mindenki letudta már kiállását, most már a tiszta sorrend látható. Hamilton a futam első felének nagy felzárkózója, a két Ferrari mögött halad ötödikként, DRS-távolságon belül.
Gasly tűnt el teljesen az élmezőnyből, az ideges francia motorproblémát jelent – az Alpine-ból aztán fehér füst jön elő, a kör végén kiáll és feladja a szombaton még olyan ígéretes Las Vegas-i Nagydíjat.
Perez még ott van egy rendhagyó pozícióban, a második helyen kiállás nélkül, de Russell vezet, Perez mögött pedig kirajzolódik az új sorrend: Verstappen, Sainz, Leclerc, Norris és Hamilton.
A két Mercedes is kiállt, a futólag vezető Hamilton szintén nyert az első etappal, a világbajnok Norris mögött jött vissza, ez a virtuális hatodik hely a tizedik rajtkockához képest.
Verstappen egy gyors, 2,0 másodperces cserével letudja saját kiállását: egy sűrűbb csoportba, Bottas és Colapinto közé tér vissza, de jóval a Ferrarik elé.
Eközben Piastri megkapta 5 másodperces büntetését a szabálytalan rajtért: a vonalról kilógva állt meg a startnál. A büntetést letöltve egészen Alonso mögé esett vissza.
Norris is jött ugyanebben a körben, és Sainz is szenved az abronccsal – Verstappen a pályán előzi meg, mielőtt a spanyol még kiállt volna. Ez Russellnek kedvez nagyon, előnye már 8 másodperces…
Már a 9. körben hívják Leclerc-t a bokszba: úgy néz ki, a közepes abroncs szemcsésedése okozhatta a hirtelen tempóvesztést.
Leclerc Ferrarijával valami nem stimmel, Verstappen könnyedén utolérte és DRS-sel megelőzte a monacóit.
Három körrel ezelőtt még Leclerc támadta Russellt, most azonban helycsere a Ferrarik között, Sainz a második – de már 3,6 másodperccel Russell mögött.
Vizsgálják Piastrit szabálytalan rajt miatt – egyelőre nem tudjuk pontosan, ez mit takar.
A 4. körben ketten is támadnak a DRS segítségével az egyenesben: Leclerc Russell támadta, messziről, így egyelőre sikertelenül, Verstappen pedig megelőzte Gaslyt és a negyedik helyen van.
Egy rámenős előzés az első körben, a Las Vegasban először versenyző Lawson Magnussen mellé ment be – a dán aztán visszatámadt, sikertelenül. A harc a 13. helyért folyik.
Rajt! Tisztán eljött a mezőny, Leclerc két pozíciót nyerve már a második Russell mögött.
Az első 14 versenyző közepes keveréken indul, hátul választották néhányan a keményt (Perez, Bottas és a bokszutcából Colapinto), valamint Alonso a lágyat.
Nem, ez nem a nézőtér, hanem egy pillanatkép a rajtrácsról. Az F1 számára kiemelt fontosságú, celebekkel elárasztott vegasi versenyre a szokottnál több VIP-vendég kap rajtrácsra érvényes belépőt…
A rajtrács elején pedig Russell, Sainz, Gasly és Leclerc négyese található, Verstappen és Norris a harmadik sorból kezd – a teljes rajtsorrend itt található.
Tegnapi balesetét követően Franco Colapinto megkapta a rajtengedélyt az orvosi felülvizsgálaton, nem mutatta agyrázkódás tüneteit. Az autó javítása miatt azonban a Williams megsértette a parc fermé-szabályokat, így az argentin a 14. rajtpozíció helyett a bokszutcából indul. Colapinto versenygépében sebességváltót is cseréltek, amely már a hatodik a szezon során (a megengedett négyhez képest).
A helyi idő szerint 22 órás rajt nálunk vasárnap kora reggeli kezdést jelent: 7:00 a Las Vegas-i Nagydíj kezdete.