DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
00:01

Elkezdődött a különleges szabadedzés.

Köszönjük szépen a figyelmet, az edzés véget ért, menjetek pihenni. Nyugodalmas jó éjszakát, szép álmokat mindenkinek!

Itt a vége, az alábbi eredménnyel zárult a rendhagyó mexikói FP2:

Norris még egyszer belelendült, futott egy lila középső szektort, s közben szép csendben véget ér az edzés.

Közben a legtöbben már befejezték, a szerelők elkezdik az edzés utáni programot.

A spanyol is havít, ő tizenegyedik. És a hajrára Hamilton is kijön, neki is lehet egy gyorsköre.

Norris és Alonso úgy tűnik, hogy gyors kört futnak. Bizony, Norris feljön ötödiknek!

Norris és Alonso is megkapta a közepeseket, vajon odapörköl-e valamelyikük?

Na és akkor. Zhou lefutotta az előírt 30 körét, jöhet pár kör a közepesen! Tényleg, ott van!

Húúúú, Colapinto ugyanott rontott, ahol Russell, szerencsére nem lett csúnya vége.

Aha! A Mercedes közlése szerint a piros miatt a Pirelli átszabta a terveket. Szóval ezért nem kerültek fel a sárga oldalfalú közepesek.

James Vowlest az imént megkérdezték, hogy tényleg a VCARB-nál köthet-e ki Franco Colapinto. Nem mondott nemet.

Hát az erőviszonyokat illetően azért sokkal okosabbak nem lettünk ma.

Mindkét keveréken megvoltak a rövid etapok, innentől gyorskörökre már nem kell számítani.

Nem. Akkor ezt a témát most elengedjük. 18 perc van még az edzésből.

Na, lehet, hogy most? Hamilton mintha megkapná a közepeset.

Továbbra is a tesztgumikon mindenki. Hirtelen nem tudjuk, hogy szól az erre vonatkozó előírás, de meglehet, hogy a megszakítás miatt nem tehetik fel a közepeseket az első edzést kihagyó versenyzők.

A Mercedes megerősítette a nyilvánvalót: "komoly" sérüléseket szenvedett Russell autója.

Izgalmassá teszi Norris és Alonso a gumitesztet, szép kis csatába bonyolódtak. Igaz, Norris a pályán kívül előzött!

Jó hír, Russell már a Mercedesnél van, kiengedték az orvosi központból.

Zhou pedig azt közli, hogy égnek a fékjei. Ezt szagolta volna ki Ocon?

Ocon égett szagot érez. De megnyugtatta a csapattagokat, hogy nem az autójából jön.

Egy helyszíni jelentés szerint Russell továbbra is sántít.

A Red Bull közölte, hogy véget ért Verstappen számára az edzés.

Így áll jelenleg az edzés:

Közeleg a 60 perces határ, amikor az első edzést kihagyó öt versenyző elvileg áttérhet saját programjára.

A többség újabb ötkörös etapok után a bokszban, Leclerc viszont most kezdi csak a második menetet. Eltérő taktika, mondhatnánk.

Verstappent visszahívják a bokszba, nincs rendben ez az autó!

Verstappen pedig a pályán!

Sainz tovább javít, 1:17,699 az új etalon, Piastri és Tsunoda szintén 1:18-on belül.

Sorra javítanak a versenyzők, ezen a ponton nagyon nehéz lenne megmondani, hogy ki melyik évjáratú abroncson milyen etapot fut.

Verstappen és Albon a bokszban, Russell (valószínűleg) az orvosi központban, a többiek a pályán.

Na jó, azért leírjuk, hogy a mezőnyt a hétvégén nyolc mexikói, egy amerikai és egy román versenyző alkotja. Utóbbit ifjú titánnak aligha nevezhetjük, az évek óta túraautózó 44 éves Horia-Traian Chirigutról van szó.

És mielőtt belekezdenénk annak fejtegetésébe, hogy kik a NACAM F4 esélyesei, szerencsére folytatódik az edzés.

Az F1-et a szokásos betétprogramok egyike sem kísérte el Mexikóba, helyette a nézők az F1 mellett egy helyi GT-sorozatot, egy historic szériát és a regionális F4-et láthatják a pályán.

Továbbra is zajlik a baleset helyszínének helyreállítása. Kezdhetünk félni, nehogy meghosszabbítsák a gumiteszt kedvéért az edzést.

És mentés közben még kicsit lekoccolják a falat a ronccsal... Mintha nem lenne elég baj!

Teljes összetört a Mercedes jobb oldala, az első szárny leszakadt – mindezt azt követően, hogy az első edzésen megsérült Hamilton autójának padlólemeze.

Nem könnyíti meg az ébren maradást a piros zászlós megszakítás... De azért tartsatok ki!

A visszajátszásokon úgy tűnt, hogy a bordáját is fájlalta a brit...

Itt látható a baleset:

Nem akarjuk a fallra festeni se az ördögöt, se mást, de az első képek alapján nem biztos, hogy Russell folytatni tudja a hétvégét...

Russell szerencsére kiszállt az autóból, de nagyon nem nézett ki jól, ahogy bicegett...

Így fest a Mercedes az ütközés után:

Russell! Nagyon összetöri a Mercedest!

Sainzé a hétvége eddigi leggyorsabb köre 1:17,809-cel.

Verstappen nem tudja követni az előírást, bár alighanem szeretné. A motorből érkező furcsa hangok miatt visszarendelik a bokszba.

Öt kör, azaz két gyorskör után érkeznek az autók vissza a bokszba, legalábbis azok, akiknek ezt írták elő.

Verstappen a pályán, de ismét a motorra panaszkodik...

Megvan a sárga oka, Gasly kolbászolt el az 1-es kanyar bukóterében, és be is gyűjtött némi hulladékot az első szárnyára.

Sainz 1:18,276-os kört teljesít, ez egy rendes gyorskör volt.

Hopp, volt egy kis sárgánk, valaki elnézett valamit az 1-es szektorban.

Buzgón körözgetnek a versenyzők a Pirelli által előírt program mentén. Sainz pedig erős körrel nyit.

Az első edzésen motorproblémákkal szembesülő Verstappen éppúgy a bokszban még, mint a balesetet szenvedő Albon.

Az első edzésen Russell volt a leggyorsabb, 2 ezreddel 1:18 alatt végzett, ehhez tudunk viszonyítani. Norris épphogy bemegy 1:20 alá a C5-össel.

A Williams közölte, hogy Alex Albon rendben az FP1-es balesete után, de úgy tűnik, hogy nem tudja időben megkezdeni az FP2-t.

S hogy milyen gumitesztről van szó? Ezt nemrég a következőképp foglaltuk össze:

A gumiteszt során a versenyzőknek a Pirelli által megszabott programot kell futnia, előre meghatározott körszámot kell teljesíteni előírt üzemanyagszinttel – egy gyorskörös etapot 20, és egy hosszú etapot 100 kilogramm üzemanyaggal.

Két szett abroncsot fognak használni, egy szett 2024-eset (négy csapat a C4-est, hat pedig a C5-öst) viszonyítási alapként, és egy szettet a 2025-ös prototípusokból: a Mercedes, a Ferrari, az Alpine és a Haas marad C4-en, míg a C5-ösök közül a Red Bull, a McLaren és a Sauber C5-ös prototípust kap, a VCARB, az Aston Martin és a Williams pedig az új leglágyabb keveréket, a C6-ost.

A páratartalom magas, a légnyomás alacsony, a hőmérséklet kellemes. Ennyit lehet elmondani az időjárásról. És hogy nem lesz eső – kész szerencse, mert alaposan elrontaná a tervezett gumitesztet!

Szépséges jó estét kívánunk mindenkinek, következik az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj második, különleges, 90 perces szabadedzése!