A himnuszon már túl vagyunk, már a legfeszültebb perceket éli át a mezőny a rajtrácson: be kell ülni az autóba...
Óriási győzelem a Ferraritól, sorsdöntő csata a két vb-esélyes között: parádés futamot láttunk!
Köszönjük a figyelmet, hozzuk az összefoglalót, a teljes végeredményt, a nyilatkozatokat és a helyszíni információkat!
Norris ötmásodperces büntetést kap azért, mert a pályán kívül előzött, ez az ítélet!
Verstappen így visszakerül elé, ő a harmadik!
NORRIS a harmadik, de MEGBÜNTETIK, így VERSTAPPEN A DOBOGÓN!
SAINZ A MÁSODIK, FERRARI 1-2!
közben...
CHARLES LECLERC MEGNYERI AZ USA NAGYDÍJAT!
A Red Bull szerint Norris amúgy is kipipálta az összes pályaelhagyását, már azért is öt másodperces büntetést kell kapnia!
Mindkét csapat rádiózik, az FIA vizsgálódik, de a pályán Norris a harmadik, Verstappen a negyedik!
NORRIS MEGCSINÁLJA!
Az 52. körben megelőzi kívülről, de a pályán kívül, viszont Verstappen leterelte oda...
Még öt kör van hátra, Norris egyelőre nem tud mit kezdeni a riválissal.
Egyelőre tökéletesen védekezik Verstappen, maga mögött tartja a gyorsabb McLarent.
Norris sokkal gyorsab, szép csatákat vívnak Verstappennel, de egyelőre a holland kivédekezi a támadásokat.
Norris két kör óta megy Verstappen mögött DRS-sel, de még nem tudta megtámadni.
Russell a friss gumikon elviszi a leggyorsabb kört Sainz elől.
Még 13 kör van hátra, Norris lassan egy másodpercre ér fel Verstappen mögé.
Tsunoda közben megforog, hibázik, Kissé veri a víz amiatt, hogy Lawson mögé került...
Közben Sainz megfutja a verseny leggyorsabb körét!
Bő hat másodpercre van Leclerc-től, aki simán vezet, és már több, mint héttel előzi Verstappent.
Norris viszont kettőn belül Verstappenhez képest.
Liam Lawson közben 9., egyrészt a sor végéről rajtolva Yuki Tsunoda előtt halad, másrészt idei első F1-es futamán rögtön pontot szerezhet.
Norris egy kicsit azért elkezdte érezni Verstappen mögött a turbulens levegőt, lelassult a közeledése, De közeledik!
Sainz és Verstappen között is 6 másodpercre nőtt a távolság, ami azért is érdekes, mert ha Norris utoléri, majd megelőzi a hollandot, akkor Sainz is elérhető lehet számára a 10 körrel frissebb gumikon. De ez a különbség azért még masszív.
39. kör, Norris már csak 2,7 másodpercre van Verstappentől, a holland a gumikra panaszkodik, most óriási a tempókülönbség közöttük.
Norris a leggyorsabb most a pályán, hirtelen már 5 másodpercen belülre ezárkózott Verstappenhez képest.
Még 20 kör!
Piastri is kereket cserél, az élmezőnyben utoljára.
Így a sorrend Leclerc, Sainz, Verstappen, Norris, Piastri, Leclerc előnye 7,5 másodperc, Sainz négy másodperccel vezet Verstappen előtt, de öregebb gumikon, Norris pedig 6,5 másodperccel követi Verstappent 6 körrel frissebb abroncsokon. Norris és Sainz gumijai között 10 kör van. De a kemény keverék elvileg nem nagyon fogy...
Norris kereket cserél, 5 másodperccel Verstappen mögé jön vissza, de 6 körrel frissebbek a gumijai.
31. kör, Leclerc megelőzi Piastrit úgy, hogy ő már cserélt kereket, az ausztrál pedig nem...
A McLarenek még mindig kint vannak a pályán, ők teljesen más taktikán vannak, mint a riválisaik. Érdekes lehet a hajrá!
Sainzra rászólnak, hogy puhábban fékezzen, de azt válaszolja, hogy nem tudja, mit akarnak mondani neki...
Sainz 4,5 másodperccel vezet Verstappen előtt, de négy körrel használtabbak a gumijai.
27. kör, Leclerc is a bokszban, ő természetesen Sainz elé jön vissza.
Norris vezet Piastri előtt, de ők még nem voltak a bokszban.
Sainz a bokszban megelőzi Verstappent, a holland a spanyol mögé jön vissza!
Leclerc mögött most Norris és Piastri halad a pályán, de ők hárman még nem jártak a bokszban.
Az élmezőny egyébként könnyen rámehet az egy kiállásra: a 25. körben vagyunk, a kemény keverékkel innen már akár el is lehet menni a végéig.
Sainz a friss kemény gumikon a leggyorsabb a pályán most, így átugorhatja Verstappent, de jóval idősebb gumijai lesznek később.
Két kör alatt egyébként közel két másodpercet adott Verstappennek Norris, már négyen belül van hozzá képest, mióta Sainzot kivették közülük.
Norrisnak azt mondja a McLaren, hogy jó a gumikezelése, ezért több opciójuk is van taktikailag.
Sainz nyitja a kerékcserék sorát az élmezőnyben! A 3. helyről jön a 22. körben.
Mindenki menedzseli a gumikat, nem is változnak a különbségek az élmezőnyben, csak a tiszta levegőben autózó Leclerc megy gyorsabban, ő növeli az előnyét minden körben.
Az 56. körös verseny 17. fordulójában Leclerc 7 másodperccel vezet Verstappen előtt, aki bő 2-vel előzi Sainzot, aki mögött 3,5-re jön Norris, és a brit mögött még majdnem 4-re Piastri.
Russell kap egy 5 másodperces büntetést, mert leterelte Bottast a pályáról.
Egyébként már a 13. helyen áll a Mercedes.
Verstappennél is valami technikai gondot jelent a csapat, de hozzáteszik, hogy nem veszélyes, majd később megoldják.
Leclerc előnye 5 másodperc feletti. Ez most döntő etap lehet a monacóitól.
Sainz egy beállításmódosítással talán megoldja a problémát, nincs messze Verstappentől sem.
Leclerc viszont már közel 4 másodperccel vezet a 11. körben!
Zhou megforog, visszaesik a sor végére.
Sainz műszaki gondra, benzinszagra panaszkodik, le is szakadt Verstappenről...
Hülkenberg megelőzi Alonsót, ezzel feljön a pontszerző 10. helyre.
Leclerc megint meglógott DRS-en kívülre, folytatódik az, ami Hamilton balesete előtt zajlott.
Újraindul a futam!
Norris közben a rádióban panaszkodik arra, hogy Verstappen leszorította a rajtnál...
Hamilton...
Továbbra is bent van a biztonsági autó!
Leclerc, Verstappen, Sainz, Norris, Piastri, Gasly, Magnussen, Tsunoda, Perez, Alonso a top tíz.
A rajt utáni pillanatok, ebből lett az, hogy a kigyorsításon már Leclerc vezetett...
Jön a safety car. Hamilton kiszáll, nincs baja, de a Mercedes rossz helyen van: ott csúszott ki, ahol Russell is tegnap...
HAMILTON A SÓDERÁGYBAN!
Hamilton is nagyot rajtolt, már a 12. helyen halad a Mercedesszel, és a bokszból rajtoló Russell sem utolsó, azt a pozíciót ugyanis Ocon birtokolja.
Tehát a második körben Leclerc, Verstappen, Sainz, Norris, Piastri a top öt.
Sainz rögtön megtámadta Verstappent, mindketten lecsúsztak az útról, de megtartották a második-harmadik helyet.
Szenzációs rajt: négyen fordultak egymás mellett az első kanyarban, Leclerc az élen, Verstappen a második, Sainz a harmadik, a pole-ból induló Norris pedig már csak negyedik!
RAJT!
LECLERC A NEGYEDIK HELYRŐL ÁTVESZI A VEZETÉST!
Az élmezőny már elfoglalta a rajtkockáit, várjuk a mezőny végét...
Elrajtolt a felvezető kör!
Öt percen belül járunk, lassan tisztul a rajtrács.
Norrisnak szinte muszáj lenne nyernie, főleg a tegnapi után, hogy erősítse a halványulni látszó esélyeit a vb-címre.
A tegnapi gumikopás alapján egyébként érdekes módon többen is úgy érzik a helyszínen, hogy a Ferrari titkos, vagy kevésbé titkos favorit lehet Norris és Verstappen előtt, akár a győzelemre is: a sprinten nagyon meggyőzőek voltak a vörösök az etap második felében.
A pole-ból Lando Norris, mellőle Max Verstappen rajtolhat, vagyis a két nagy rivális egymás mellett fog elfordulni az egyes kanyarban.
A második sor a Ferrarié, a tegnap parádézó Carlos Sainz a harmadik, Charles Leclerc pedig a negyedik rajtkockából vághat neki a futamnak.
Köszöntünk mindenkit, perceken belül kezdődik az F1-es USA Nagydíj!