DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
14:19

És Perez nem tud mit kezdeni Colapintóval, legalábbis egyelőre szépen tartja őt a Williams argentinja.

Ez volt a Szingapúri Nagydíj élő közvetítése, köszönjük szépen a figyelmet! Maradjatok velünk, hiszen a következő órákban jövünk a legérdekesebb hírekkel és nyilatkozatokkal!

459406916_2509811192850799_3663505110623920601_n

A McLaren újabb 21 pontot adott a Red Bullnak, a Ferrarinak meg még többet. Tovább lépdelnek a konstruktőri cím felé.

Verstappen is megköszöni Ricciardónak, hogy elvette Norris bónuszpontját. Nem mondják ki, még mindig nem mondják ki, hogy itt a vége. De nyilvánvaló, hogy itt a vége.

Íme a verseny végeredménye, Leclerc fennakadt Russellen, Colapinto egy hajszállal lemaradt a pontszerzésről:

LANDO NORRIS MEGNYERI A SZINGAPÚRI NAGYDÍJAT!

Lila a harmadik is! 1:34,486-tal az ausztrálé!

Lila a második is.

És bizony az a cél, hogy leggyorsabb körrel búcsúzzon Ricciardo! Lila az első szektor.

Norris folyamatosan adja le az előnyt, már "csak" 22 másodperc. Bőven belefér így, hogy nem jönnek ki egy extra cserére.

Magnussent betolják, Ricciardónak viszont lágyakat tesznek fel! F1-es karrierjének utolsó mozzanata lehet, hogy elvesz egy pontot Norristól.

Magnussent 8 kör után megint hozzák a bokszba. Most miért? És Riciardót is hozzák! Lehet, hogy leggyorsabb kört akarnak futtatni vele így utoljára?

Ó kérem! Hát ezért veszített Norris, és ezért szakadt le Colapinto Perezről: a lekörözést rontotta el a brit, lesodródott a pályáról, az argentin pedig nagyon korrekt módon nem "támadott vissza".

Norris érezhetően spórol, már "csak" 24 másodperc az előnye Verstappennel szemben. Leclerc közben Russell nyakán, de támadni még nem tud.

Norris lekörözte Colapintót, és közeledik a Hülkenberg-Perez kettősre.

Tsunoda felzárkózása lelassult, nem fog odaérni, marad a 12. helyen. Sainz előtt viszont le a kalappal, hiszen az időmérős baleset, a gyenge rajt és a korai csere után reeme hosszú etappal a hetedik, és jó eséllyel ott is marad.

Óh, a célegyenes végén vágta le a pályát Magnussen. Hát úgy könnyű leggyorsabb kört futni! Közben Perez gyötri Hülkenberget a 9-10. helyen.

Hát ez nagyon érdekes! Törölték Magnussen körét, visszakapja az 1 pontot Norris, legalábbis ideiglenesen. Hat kör van hátra.

Egyébként Norris előnye 29 másodperc, ha akarják, simán rámehetnek az 1 pontra!

Aktív küzdelem zajlik tehát a 8-11. helyen, Tsunoda megérkezhet Tsunodára, Leclerc pedig Russellre fog, miközben Magnussen 1:34,754-et fut és elveszi az 1 pontot Norristól!

Íme az első 12 helyezett szűk 10 körrel a vége előtt:

Magnussen defektet kapott, lassú tempóban poroszkál a boksz felé. Ez se volt túl nagy érintés a falllal, de épp elég volt a bajhoz.

Hát nem sikerült. 11 kör, 8 másodperc: Leclerc-é lehet a negyedik hely!

Leclerc megérkezett Hamiltonra, ha gyorsan lenyomja, akkor mehet is Russell után. A hétszeres bajnok most kicsit a csapattársáért is küzd.

Perez Hülkenberget üldözi, Colapinto meg Perezt, miközben Hülkenberg egy másodpercre van Alonsótól. A 8-11. helyen három másodpercen belül négy autó, kemény meccs lesz a pontokért.

Norris a kocc után egy 1:34,925-ös leggyorsabb körrel rakja helyre az önbizalmát!

Újabb hiba! Norris lekoccolta a falat a hátsó kerekével! Ezt is megúszta, de egy hajszálon múlott!

Ha így marad minden, akkor 6 nagydíjjal a vége előtt 52 pont lesz a különbség Norris és Verstappen között.

Piastri! Feljön harmadiknak, nagyon szoros volt a helyzet, de megelőzte Russellt. Verstappen eléréséhez körönként egy másodpercet kéne adnia neki, ez a tízkörös gumielőnnyel együtt is lehetetlennek tűnik.

Russellt arra intik, hogy a verseny végén Leclerc veszélyes lehet rájuk. A brit (még) a harmadik, a monacói (még) a hatodik. És újabb leggyorsabb kört fut 1:35,639-cel!

Haha. Leclerc vissza is vette 1:35,849-cel, amire Piastri egy lila első szektorral válaszol!

Piastri pedig megérkezett Russellre, másodpercen belül van, jöhet a támadás rövidesen! Ráadásul a verseny első 1:35-ös körével most az övé lenne az extra pont.

Sainz elengedi Leclerc-t, aki megpróbálhat a jelentős gumihátrányban, de 15 másodperc előnyben lévő Hamilton nyomába eredni. A közvetítésben látott becslés szerint 10 körön belül ott lehet a nyakán.

Nem azért, hogy az ördögöt fessük a falra, de mondju ki: eddig minden Szingapúri Nagydíjon volt biztonsági autó.

Hoppá, Leclerc behúzza a leggyorsabb kört 1:36,166-tal! Vajon Norris megpróbálja-e visszaszerezni? Minden pont kell a bajnoki küzdelemhez!

Riccciardo elengedte Tsunodát, aki a 12. helyen áll, de a hátránya 20 másodperc a Perezre vadászó 11. helyezett Colapinto mögött.

Leclerc megfogta Alonsót, ebből mindjárt egy hatodik helye lesz. Amint elkapja a 23 körös gumihátrányban lévő Sainzot.

Tsunoda részéről egy teljesen jogos kérdés: miért vesztegel Ricciardo mögött 23 körrel frissebb lágy gumikon? Ha van olyan helyzet, amikor indokolt a helycsere, az ez a helyzet!

Esélye sem volt a britnek, a 41. körben Piastri megfogja, majd 4,6 másodperc hátrányból eredhet Russell nyomába.

Piastri egyetlen kör alatt már meg is érkezett Hamiltonra, és jöhet a támadás.

Keményet kap Piastri, ezzel Tsunoda az egyetlen, aki lágyakat kapott. Piastri a két Mercedes mögé kerül, de 11, illetve 21 körrel frissebb abroncsokkal. Ez most sima harmadik helynek tűnik, ezt meg kell tudni csinálni innen.

Gasly is jön a bokszba, akkor már csak Piastri a kérdéses... De ő sem az, őt is hívják!

Leclerc-t illetően nem lesz lágygyumis etap, 26 körre tesznek fel neki keményeket, és sikerül Hülkenberg elé keverednie. Alonsóval szemben 4,5 másodperce a hátránya, de 11 körrel frissebbek az abroncsai. Sainz pedig ugye a 6. helyen van, de hogy a 24 körös keményeken milyen lesz még 25-öt futni... Az egy szép kérdés!

Norris belendült, megfutja a leggyorsabb kört és megint elkezd komoly különbségeket pakolni Verstappenre.

Piastri, Leclerc és Gasly az a három versenyző, akik még nem voltak kint, s jó eséllyel egy lágygumis második etapra készülnek.

Hiába a 27 körös gumielőny, Russell fennakadt Leclerc-en. És ezzel Piastri kezére is játszanak, nem is kicsit.

Így állunk most, Colapinto a kiállások után kicsúszott a top10-ből... Szegény.

28 körrel a vége előtt Piastriék a C-tervről beszélnek. Ebből valószínűleg lágyra váltás lesz. Közben Norris már gyorsabb Verstappennál.

Nem is volt kicsi az a hiba Norristól, de most úgy tűnik, hogy kezd magára találni. Bár Verstappen egyelőre még gyorsabb nála.

A hiba előtti 26 másodperces előnyből 20-21 maradt Verstappennel szemben. Ez is elég.

Szegény Verstappen megtévedt: a kiállás után Leclerc egy pillanatra elébe került, amiről azt hitte, hogy elé vágott a Ferrari a nyolcadik helyről. Szerencséjére nem ez történt.

Csak állítottak eget a szárnyon és már jön is vissza Norris. A kiállás után is Piastri előtt van. Közben kiderült, érintőre vette a falat, ezzel veszített időt.

Közben Verstappen a bokszban járt, most pedig érkezik Norris is.

Nem látjuk, mi történt a brittel, ha történt valami...

Hohó, Norris több másodpercet veszített az előző körben és az első szárny sérülésére panaszkodik!

Leclerc most már megcsinálja, és azt is emeljük ki, hogy egyikük se jött a bokszba Alonso "után", ahogy Piastri sem Russell "után". Közben Perez bokszol, ő is keményet kap. Még túl sok az idő hátra a lágyra váltáshoz.

Hülkenberg visszaveri Leclerc támadását, nagyszerű versenyt fut a német!

Russell is keményet kap és pont Hamilton elé jön vissza.

Stroll cserél és körhátrányban van, Russell is cserél, Piastri nem követi!

Gyors helyzetjelentés az élről: 23 másodprc felett Norris előnye. Sokkoló. És mielőtt bárki erre gondolna: itt nem használják a trükkös mini-DRS-es szárnyat.

Alonso keményre vált, vajon az előtte és mögötte haladó Hülkenberg és  Leclerc követi-e a példáját?

Alonso a második az élmezőnyből a boks1zban a 25. kör végén, miközben Hamilton elrontja Tsunoda megelőzését és visszaadja a pozíciót a japánnak.

Hamilton panaszkodik a kemény keverékre, és nem ő volt az első ma. Lehet, hogy a közepesen rajtolóknak érdemes lesz addig elhúzni a cserét, hogy lágyat tegyenek fel?

Íme az első tízes. Közülük még senki nem állt ki, a 11. helyen a 3. helyről öt körrel ezelőtt "bokszoló" Hamilton.

Egy-két perccel ezelőtt a McLaren szerelői megpróbálták kiugrasztani a nyulakat a bokorból, hiszen kerékcseréhez készültek, aztán meg szépen visszasétáltak a helyükre.

Ha igazi, ha nem, most Ocont is megelőzte, és csak 3 másodpercre a még bokszban nem járt Tsunodától.

Nagyon mutogatják Hamilton bokszbahajtását, lehet, hogy nem sikerült szabályosan végrehajtania a manővert. Közben a brit arra panaszkodik, hogy szerinte megcsípte a falat, mert az autója mozgása nem az igazi. 

Sainz! Újabb pozíciószerzés, Strollt is lenyomta. 13 körös gumielőnyben persze.

Túl vagyunk a verseny harmadán, Norris előnye 15 másodperc felett. Ha ezt végig tudja csinálni, a McLaren eddigi legdurvább erődemonstrációja lehet.

Egyelőre rettenetesen alakul a verseny a Ferrari számára, Sainznak a pontszerzésért is meg kell küzdenie, Leclerc beragadt Alonso és Colapinto közé.

Sainz eközben a cseréje után Zhou mögött senyved a 17. helyen. Megelőzte, most ő a 16., innentől ott senyved.

Piastri már az elévágási veszélyzónában Russell mögött, jó kérdés, hogy meg akarnak-e próbálkozni vele.

Hamilton a bokszban, 17 kört bírt a lágy keverék. Magnussen mögé jön vissza a 13. helyre!

Albont betolták a bokszba, ő az első kieső, az autó túlmelegedett. Lehet, hogy valami beakadt a fékhűtőbe.

Norris előnye 11 másodperc felett!

Albon beért a bokszba, ennek jó eséllyel itt a vége.

Csaták bontakoznak ki: Alonso Hülkenberget, Leclerc meg őt követi DRS-távolságon belül.

Albon bajban! Lassan halad, a versenynek vége, de vajon el tud-e jutni a bokszig.

Piastri belendült, adott fél másodpercet Russellnek, és közeledik a britre. Aztán mire ezt leírtam, gyorsan kapott is három tzedet egy szektor alatt.

Sainz jön vissza a bokszból, és a két körrel előtte cserélő Albon majdnem elé tudott vágni!

Norris eszetlen tempót diktál, a mindenki másnál gyorsabb Verstappennek is konstans 1 másodperet ad. Másoknak másfelet-kettőt...

Egyerlőre ketten jártak a bokszban Ricciardo és Albon személyében. Előbbi 10, utóbbi 11 kört tett meg a kiállása előtt.

Norris újabb köre 1:36,495, immár hét másodperc feletti az előnye.

Leclerc-t arról tájékoztatják, hogy a keményen haladó Magnussen szerint a kemény rosszabb, mint a közepes keverék.

Norris az előző körben több mint egy másodpercet adott mindenkinek. A csapat arra biztatta, hogy növelje öt másodpercre az előnyét. Rendes fiú ez, két kör alatt gyakorlatilag meg is oldotta ezt.

Hülkenbergtől Albonig, azaz a 6.-tól a 15. helyig szinte mindenki DNS-távolságon belül van.

A visszajátszást elnézve Colapinto valóban nagyon agresszív volt – de nem tűnt szabálytalannak!

Óh! Colapintóra panaszkodik Albon mondván, hogy bevetődött mellé a rajt után. Az argentin három helyet nyert, a thai négyet bukott.

Albon a rajt másik nagy vesztese Tsunoda mellett: a thai versenyző négy helyet bukott, jelenleg csak a 15. pozícióban halad.

Történelmi pillanat: Lando Norris először zárt az élen egy első kört azt követően, hogy az élről indulhatott!

Egyelőre tehát az első hét helyezett sorrendje változatlan a rajthoz képest, egyedül Piastri és Hülkenberg között volt egy oda-vissza.

Norris megtartotta a vezetést, mögötte Verstappen, Hamilton, Russell, a Hülkenberget visszaelőző Piastri, majd a hetedik Alonso, utána Leclerc, a remekül rajtoló Colapinto és a Tsunodát lenyomó Perez. Saint csak a 12. helyen!

ÉS ELINDULTAK!

Lassan visszaér a mezőny a célegyenesbe, a hétvégi nézőszám 269072 fő. Legalábbis ez a hivatalos érték.

Hamilton és Stroll mellett a közepesen rajtoló Alonso tett még fel használtat, neki csak lágy gumiból van új szett. Három is.

Stroll is elindult, úgy tűnik, mind a 20 autó a rajtrácson lesz.

Hamilton és Ricciardo rajtol lágyakon, előbbi ráadásul használton. Keményet csak a mezőny utolsó harmadában tettek fel: Magnussen, Stroll (használt), Bottas és Zhou.

Az Aston Martinokat kivéve mindenkinek van egy-egy szett új kemény és közepes abroncsa, lágya viszont jóval kevesebbeknek. Strollnak meg semmilyen.

A rajtnál a keményen rajtolók komoly hátrányban lesznek:

Egy kiállásos versenyre készül a Pirelli, itt láthatóak a lehetséges stratégiák.

Az Aston Martin szerelői Stroll autójának fékproblémáin dolgoznak a rajtrácson. A teljesítményigazgató, Tom McCullough szerint készen lesznek.

Nikolas Tombazis, az FIA együléses igazgatója a McLaren hátsó szárnyáról úgy nyilatkozott, hogy kézben tartják az ügyet.

Zak Brown a rajtrácson megerősítette, hogy szükség és lehetőség esetén Oscar Piastri segíteni fogja Lando Norrist.

Nico Rosberg szerint aggasztó, amit Lando Norrisnál látott a bokszutcai próbarajtnál. A brit mérnöke szerint túl aggresszív volt a vb-pontverseny második helyezettje.

Úgy néz ki, a mezőny megússza az esőt: a jövő héten gyakorlatilag végig esni fog az előrejelzés szerint, most viszont 5 százalék a sansz a csapadékra.

A páratartalom 75 százalék, a pálya hőmérséklete 38, a levegőé 31 fok.

A bokszkijárat bezárt, a mezőny a pályán.

A pole-ból Lando Norris indul, a teljes rajtrács ide kattintva tekinthető meg!

Szeretettel köszöntünk mindenkit az F1-es Szingapúri Nagydíj élő közvetítésében! A rajtig még van fél óra, de addig is hozzuk a legfontosabb előzetes információkat!