Ahogy az lenni szokott, most már inkább a versenyszimulációk zajlanak, bár Hamilton az előbb javított és feljött a második helyre.
Perez, Hamilton, Sainz, Piastri, Verstappen a top öt.
Ezzel köszönjük meg a figyelmet, Leclerc, Perez és Hamilton a top három, jövünk az összefoglalóval és a nap nyilatkozataival, érdekességeivel, híreivel!
Russellnél technikai hibákkal zárul az edzés: nem részletezték, de berendelték a bokszba...
Tehát Leclerc, Perez, Hamilton egy tizeden belül, Sainz, Piastri, Verstappen fél másodpercre.
A McLaren nem az igazi, Norris nem fut lágygumis kört.
Norris is hibázgat, ez nem az ő napja...
Bő tíz perccel a nap vége előtt ki kell mondani: az éppen megint tolató Sainz óriási gödörben van a balesetező, de pokolian gyors Leclerc-hez képest.
LECLERC!
Hat ezredmásodperccel átveszi a vezetést, elképesztő kört rakott össze ahhoz képest, hogy eddig még nem is ment a lágy gumival, most kapta meg először...
Úgy tűnik, hogy a szélárnyék mellett a motormódok is eltérőek még, és nagy különbséget jelenthetnek.
Ezek miatt egyelőre lehetetlen megmondani, hogy melyik autó hogyan áll, de egyelőre talán a Red Bull tűnik a legjobbnak.
Russell is kint van, ő is a kemény gumikon gyűjti a tapasztalatot.
Leclerc visszatért a pályára, próbálgatja az autót, de egyelőre a közepes gumikon.
Verstappen és Sainz is elfékezi, de mindketten elkerülik a falat.
Perez fél másodperccel (!) az élen! Ő nem bukott az egyenesben a Ferrarihoz képest...
Az újonc Bearman egyébként hatodik (!) a Haasszal, három és fél tizedmásodperccel gyorsabb Hülkenbergnél.
Colapinto egy tizedmásodperc hátrányban van Albonhoz képest a lágy gumikon, biztató az argentin tempója.
Sainz, Piastri, Verstappen a top három, egy tizeden belül vannak, Hamilton a negyedik, Leclerc, Norris és Perez még nem jött lágy gumikon.
Gasly csúnyán feltartotta Norrist, de azt mondja a rádióban, hogy elromlott az akkumulátora, ennek köszönhető a váratlan lelassulása.
A Red Bull az egyenesben önerőből kikap a Ferraritól, Verstappen így a korábbi előny ellenére nem fér be Sainz elé az első helyre.
Jönnek a lágy gumik mindenkinél, egyúttal az időmérős szimulációk!
Jelenleg alig három autó van kint a pályán, a többiek a bokszban várják a következő feladatot.
A Mercedesnél is baj van: George Russell autójánól olaj szivárgott, így motort cserélnek, ő még be sem ült a második szabadedzésen.
Leclerc autóját nézi a Ferrari, az orrkúp és az első szárny nincs rajta, próbálnak rájönni a hiba okára.
Közben pedig Franco Colapinto is megérkezett, összerakták az autóját.
Verstappen alig tudott megállni a fal előtt, de elkerüli a csattanást, egyben marad a Red Bull.
Guanyu Zhou is így jár, többen is hibázgatnak...
Negyedóra után Sainz, Perez, Hamilton, Verstappen, Norris a top öt, de Hamilton a kemény gumikat használta, a többiek a közepeseket.
Hamilton pedig megint a forró ülést jelenti. Ezt nem tudja megoldani a Mercedes...
Verstappen az autó orrtolós viselkedésére panaszkodik, szerintem éppen a csúcspontoknál tolja meg az elejét.
Leclerc ideges: "Én nem vezetem tovább ezt az autót!"
A csapat nem érti, ők nem látnak ilyen gondot az adataikban...
"Lehetetlen, hogy nem látjátok, nem egyenesen megy!" - mondja a monacói...
Leclerc azt jelenti, hogy érzése szerint valahol elgörbült az autója...
Max Verstappen három tizedmásodperces előnnyel az élen a közepes gumikon.
Jól kezd a Red Bull!
Colapinto beöltözött már, de még mindig nem ülhet be a Williamsbe. James Vowles feje főhet...
Leclerc valami kormányzási problémára panaszkodik a rádióban, lehet, hogy mindent nem sikerült tökéletesen megjavítani.
Charles Leclerc autóját viszont összerakta a Ferrari, úgyhogy ő már kint is van a pályán!
A Williams még dolgozik Franco Colapinto autóján, de közben elkezdődik az FP2!
A levegő hőmérséklete 29 fok, a páratartalom pedig épp ennyi százalék. Az aszfalt a mérési ponton 39 fokos.
Nagy szeretettel köszöntjük olvasóinkat ismét, következik a bakui második szabadedzés!