DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
15:49

Közben láthatjuk, hogy Norris sok időt bukott azzal, hogy átvágta a második sikánt, és szabályosan tért vissza. Jön a bokszba a brit a 32. kör végén! Kap egy újabb szett keményet egy relatíve lassú, 3,3 másodperces cserével.

Köszönjük a figyelmet, ez volt az Olasz Nagydíj élő közvetítése. Maradjatok velünk, hiszen hozzuk a nyilatkozatokat és a legfontosabb helyszíni információkat!

Íme a verseny végeredménye:

És egy hatalmas gratuláció: az újonc Franco Colapinto a 12. helyen ért be egy Leclerc-hez hasonló etap után egyetlen kiállással!

Egészen elképesztő, George Russell után ismét átverte a mezőnyt valaki, remélhetőleg ennek nem ugyanaz lesz a vége...

CHARLES LECLERC MEGNYERI AZ OLASZ NAGYDÍJAT! 2019 ÓTA ELŐSZÖR FERRARI-GYŐZELEM MONZÁBAN!

Utolsó kör.

Most odacsapott 1,8-at Piastri, csakhogy végig erre lett volna szükség...

Most merül fel a kérdés, hogy így, hogy nem győzelemről van szó, a McLaren megkéri-e Piastrit, hogy engedje el Norrist...?

És már nem tud elég gyorsan közeledni a McLaren. Csak kilenc tizedet hoz Piastri, a hátrány 7 másodperc felett és csak három kör van hátra. Nem lesz meg, ha Leclerc nem hibázik és nem kap defektet, megnyeri az Olasz Nagydíjat.

Azt a mindenit, Verstappen gyógyszere is elgurult! Szeretné, hogy egy ilyen **** pozícióért küzdve is ébren legyenek a tisztelt kollégák!

Ez most csak nyolc tized. 8,3 másodperc és már csak öt kör. Érik Leclerc idei második győzelme!

Ez így most 1,4 másodperc Leclerc és Piastri között, de ezzel együtt már csak hat kör van hátra... És közben Norris megelőzi Sainzot, feljön a harmadik helyre a brit.

Hú, Leclerc de kemény volt! "Ha megkértek valamire, és én nem teszem meg, akkor ne kérjetek meg még tízszer!"

Kevés! Egy másodpercet hozott csak Leclerc-en az előző körben Piastri, ez így kevés.

Megvan az előzés. 8 köre van az ausztrálnak, körönként másfél másodpercet kellene hoznia. Ha Leclerc abroncsai nem adják meg magukat teljesen, megnyerheti a futamot!

Piastri ráesett Sainzra, de a spanyolt egyszer megmentette az, hogy épp Gasly volt előtte, így ő is nyithatta a szárnyát.

A két Ferrarinak 1,7 és 1,8 másodpercet adott Piastri ebben a körben!

Piastri folyamatosan 1 másodperc felett hoz a Ferrarikon. Ezzel a tempóval épp a végére érné utol Leclerc-t, feltéve, hogy gyorsan átrágja magát Sainzon. De most már az 1-es szektorban is rengeteget ad nekik, a lelket kitapossa most az autóból az ausztrál!

Verstappen a bokszban járt, Hamilton mögé jön vissza. Gumielőnye van, de 12 másodperc hátrány is hozzá.

41 kör után Leclerc előnye 15, Sainzé 5 másodperc Piastrival szemben. 12 kör van még hátra.

Piastri elképesztő tempót diktál, feltett szándéka akkor is levadászni a két Ferrarit úgy is, ha nem állnak ki a bokszba többször.

Norris támadja Verstappent, de egyelőre a holland eredményesen teszi a dolgát. Azaz harcol a brittel, ahogy kérték!

Piastri a bokszban járt, a két Ferrari még a pályán, jelenleg az első két helyen. Vajon valamelyikük megpróbálkozik az egy kiállással?

Russell és Perez, újabb csata megvolt, és ezúttal sikerült is megszerezni a helyet a mexikóitól!

Piastritól érdeklődtek, hogy lát-e esélyt az egy kiállásra. Nem lát. A kérdés, hogy a Ferrarinál látnak-e...

Verstappen érdeklődött, hogy harcoljon-e Norrisszal – hiszen neki még van egy kiállása, míg a britnek nincs –, amire határozott igen volt a válasz. Mondhatni természetesen, hiszen ezzel megpróbálhatják hátrányba hozni a fő vb-riválist Leclerc-rel szemben.

Sikerült!

Perez jön a bokszba, megpróbálhatják kihasználni a Mercedes lassabb cseréjét, s így megakadályozni az elévágást.

Mi van itt ma a bokszcsapatokkal? Ezúttal Russellnek produkálnak egy 4,2-es cserét...

Piastri közben eszetlen tempót diktál, öt másodperc feletti az előnye, Leclerc viszont levadássza Norrist.

Russell! Megpróbálta megelőzni Perezt, de nem sikerült!

1:23,088 a leggyorsabb kör. Piastri futotta, aki dobálja a lila szektorokat és már 2,5 másodperc az előnye.

Értjük mi, hogy szabad a verseny Norris és Piastri között, csak épp Norris nem tudja tartani az ausztrál tempóját egyelőre...

Húha, Magnussen kap 10 másodpercet baleset okozásáért. Ezzel nagyon-nagyon könnyen együtt járhat két büntetőpont, s ezzel együtt (valószínűleg) Oliver Bearman beugrása.

Íme az állás a 24. kör végén – az első tízesből már csak Ocon nem járt kint.

A Red Bulloknak garantáltan lesz még kiállása, hiszen újabb szett keményet tettek fel.

Nem lesz. Nyolcadik a mexikői, így most csak Ocon (6.) és Bottas (11.) nem cserélt kereket.

És jön Perez! Na, Verstappen előtt lesz-e?

"Szabad a verseny Oscarral! Papaja-szabály!" – üzenik Norrisnak.

Verstappennek egy jó négy másodperc benne maradt ebben a cserében! Így még Perez is megelőzheti, ha gyorsan hozzák a mexikóit. Kérdés, hogy akarnak-e ilyet tenni.

Egy valakinek jó, Sergio Pereznek, aki egy egész körön át vezetheti a versenyt!

Verstappent hívják! 22 kör után, miközben Sainz 19-et ment közepesen. Ez jó nekik vajon?

Magnussen nekiment Gaslynak. Feljegyezték az esetet. Melyben az a Magnussen vett részt, akinek 10 büntetőpontja van...

Sainz is letudta a cseréjét 19 kör után, és jól időzítve úgy hozták ki, hogy Hamilotn előtt maradjon. Verstappen és Perez még mehetnek nyuhodtan, de sok időt veszítenek azokkal szemben, akik már cseréltek.

Óriási hiba volt: egy szerelő, minden bizonnyal reflexből, hozzáért az autóhoz, amikor megállt, ahelyett, hogy kivárta volna az öt másodpercet.

Ricciardo kap egy tízest, mivel az első ötöst nem töltötte le rendesen!

Albon is jött a bokszba, a közepesen rajtolók közül már csak Sainz nem volt kint.

Rádiózzunk Ferrariékkal: Sainz arra mutatott rá, hogy a verseny végére kínlódni fognak azok, akik már most letudták a kiállásukat, míg Leclerc azt a kérdést tette fel csapatának, hogy miért álltak ki, ha tudták, hogy Norris úgyis eléjük vág?

Piastri bejön Albon elé, veszített némi időt Norrisszal szemben, viszont két körrel frissebbek az abroncsai!

Piastri jön a bokszba, Sainz viszont nem, így a spanyol vezet, mögötte pedig a két Red Bull. Ők még nem voltak kint.

Leclerc is kiállt, Norris mögé jött vissza, Hamilton is letudta a kiállását, most pedig jön Piastri is!

Húúú, Norris nagyon elfékezte a bokszbaállást, eltalálta a bejáratnál az egyik táblát is. De vajon sikerült-e időben lelassítani? Ocon mögé ragad be a brit, de azonnal támad. Sikeresen.

És Norris nem támadja meg a Ferrarit, hanem bemegy a bokszba...

Lehet, hogy fáradnak Leclerc abroncsai, hiszen Piastri és Norris is egyértelműen gyorsabb nála.

Sorra jönnek a kiállások a közepesen rajtolóktól, Alonso, Gasly és Ricciardo és letudta a magáét.

Russell a bokszban járt, és új szárnyat kapott. Ez 8 másodperc időveszteséggel járt, de a kiállások után ez nem fog pozícióvesztést jelenteni a "kisebb" csapatok versenyzőivel szemben. 

Piastri közben odacsapott, megfutotta a leggyorsabb kört, és másfél másodperc fölé növelte az előnyét!

Perez ki is használja ezt és feljön a hetedik helyre. Mindössze két másodpercre van most a csapattársától, korrekt teljesítmény a mexikóitól!

Mostanra kicsit szétszakadt a mezőny, az első nyolcasból egyedül Perez van DRS-távolságban az előtte lévőhöz képest. 

Ricciardo kap öt másodperc büntetést. Ez nem vigasztalja Hülkenberget, aki a csapattárson "állt bosszút"... Sőt, ő is kap egy tízest!

Megvan az első kieső: Tsunoda feladja a versenyt, minden bizonnyal a baleset folyományaként.

Piastri vezet, de mégg mindig egy másodpercben belül van hozzá képest Leclerc, Norris pedig másfélre a monacóitól. Hollandiában is hátrányból kellett visszajönnie a britnek, azt megoldotta, igaz a Red Bull elkapása egyszerűbb feladatnak tűnt, mint most a csapattársé.

Remélhetőleg senki nem haragszik meg érte, hogy kiemelt figyelemmel kísérjük a Williams újomncát, aki már a 15. helyen... Volt, amíg Stroll vissza nem előzte.

Tsunoda visszaesik a mezőny végére, a verseny elején Ricciardóval ütköző Hüékenberg pedig kiáll a bokszba. Ó, hogy így! Hülkenberg Tsunodával is ütközött!

A DRS-távolságból egyesek már kikerültek, de még mindig sehol nincs 2 másodperc két autó között.

Russell most a hetedik Perez előtt, aki arra panaszkodik, hogy sérült a brit autója, és ez veszélyes.

Így áll most az első tíz helyezett:

Verstappen panaszkodik Hamiltonra, az 5-6. helyen most a két bajnok, elöl a brit, mögötte a holland.

Colapinto megelőzte Strollt és feljött a 17. helyre!

Russell egészen a nyolcadik helyig esett vissza a harmadik rajtkockából...

Sőt, Leclerc is megelőzi Norrist!

Russell ront, Piastri pedig átveszi a vezetést!

Elrajtolt az Olasz Nagydíj!

De most már elég a történelemórából, nézzük a rajtot: vajon Lando Norris karrierje során először képes lesz-e megtartani a pole-ból indulva az első helyet?

Egyúttal az első 23 és fél év, a nem túl szépemlékű Gaston Mazzacane rövid karrierje óta.

Franco Colapinto pillanatokon belül a 777. versenyző lesz, aki rajthoz áll egy királykategóriás világbajnoki futamon.

Mindenki eljött, megkezdődött a vad gumimelegítés.

Elrajtol a felvezető kör, remélhetőleg senki nem ragad a rajtrácson...

Az első tizenöt helyen csak Alonso közepes szettje használt, mindenki más új abroncsokon startol.

Vegyes a gumiválasztás: az első hatos közepesen indul, aztán a két Red Bull keményen, aztán a 14. helyig megint közepes, míg a hátsó régióban ismét népszerű a kemény.

És a versenyzők is tudják ezt, Piastri az imént így nyilatkozott a Skynak: "A pálya körül viharok vannak, szóval érdekesebb lehet a vártnál!"

És bizony Monza közelében esik:

A legizgalmasabb azonban az, hogy az F1 hivatalos jelzése szerint 40 százalék esély van az esőre! Ez ellentmond a nagy időjárás-előrejelző portálok közlésének, ellenben tény, hogy a radaron a régió egyes pontjain szórványosan viharok alakulnak ki.

Az időjárásról röviden: meleg van. Hosszabban: nagyon meleg van. A pálya 54, a levegő 34 fokos, a páratartalom 33 százalék.

A rendelkezésre álló abroncsok terén az első tíz teljesen ugyanúgy áll: mindenkinek van két szett kemény, egy szett közepes új abroncsa, valamint három szett használt lágy.

A Pirelli egy-, esetleg két kiállásos stratégiát jósol, a lágy abroncs használatán pedig komolyan meglepődne.

Kollégánk munkában, épp a McLaren és a Williams garázsánál ólálkodik:

456269228_1907958473038619_8551470775307308348_n

456670305_1326118811693679_6501512062364526083_n

A McLaren kisajátította az első rajtsort, míg a harmadik kocka George Russellé lett. A teljes rajtrács ide kattintva tekinthető meg.

Különleges ez a 16-os szám, hiszen sokan ezt szokhattuk meg ifjúkorunkban az F1-es szezonok standard hosszaként, most viszont ez a verseny zárja le az idény középső harmadát.

Gyönyörű szép vasárnapot kívánunk mindenkinek, következik az idei világbajnokság 16. futama, az Olasz Nagydíj!