Íme, az SQ1 végeredménye:
Ez volt tehát a spielbergi sprint időmérője, nagyon köszönjük a figyelmet, természetesen a hétvége minden további eseményéről is jelentkezünk élő közvetítésssel, most pedig maradjatok velünk, mert máris hozzuk a legérdekesebb nyilatkozatokat és további fontos információkat!
A harmadik szektorban Verstappen továbbra is félelmetes, Norrison kívül senki nem tudott másfél tizeden belül lenni hozzá képest ott. Ez elég aggasztó a többiek számára a hétvége hátralévő részére nézve.
Sergio Perez 1,3 másodpercet kapott Verstappentől és még a hatodik helyezett Hamiltontól is több mint hét tizedet...
Leclerc-nek nem lett mért köre, mert nem ért fel időben a kockás meglengetése előtt – kíváncsian várjuk az indoklást, hogy miért húzódott félre a bokszban...
Itt az SQ3 végeredménye:
VERSTAPPEN! 1:04,686 a vége!
Piastri vezet, de jön Verstappen... Norris megelőzi Piastrit!
Hamilton az élre áll, de jön mindenki! Russell gyorsabb nála!
Leclerc félrehúzódott a bokszutcában, és ez nem taktikai húzásnak tűnik. Leclerc nem biztos, hogy felér mért körre. De most nézzük a gyorsköröket!
A két Mercedes és a két McLaren elindult, a többiek csigatempóban tötyörögnek a bokszutcában. Nagy felfordulás lehet itt a végén.
Elindul a két Mercedes, mindenki jön a nyomukban!
Három perc van hátra. Még semmi.
Kezd egyfajta chicken game-re hasonlítani ez a történet: ki rántja el először a kormányt – avagy ki jön ki először a garázsból?
Eltelt az SQ3 fele, de nem történt semmi. Ennyi erővel nyugodtan lehetne ötperces is a harmadik szakasz. Vagy három.
Várakozunk... Spórolgatunk... Órát pörgetünk... Időt töltünk... A nézők idegeivel játszunk...
Meg tudtuk mutatni, ugyanis nem sietnek sehova a csapatok. Egy menet lesz itt.
Elkezdődött az SQ3, ezen a helyszíni fotón pedig azt láthatjuk, milyen a kilátás a paddock club teraszáról...
Mindjárt jön a harmadik szakasz, mindössze nyolc perc lesz rá, szóval aki két kört akar, annak haladnia kell!
Íme az SQ2 végeredménye:
Papírforma-eredmény az SQ2-ben: a négy nagycsapat és az Alpine két versenyzője bejut, Magnussen, Stroll, Alonso, Tsunoda és Sargeant kiesik.
Tsunoda már biztosan kiesik, Gasly kilöki Strollt a továbbjutó helyekről, Alonso és Sargeant nem jut be, az utolsó próbálkozó pedig Magnussen, aki... Aki a 11. helyre jön fel! Fél tizeddel esik ki a dán.
Stroll erős körön volt, de veszített egy kis időt, így csak a kilencedik helyen van. Ocon meg is előzi, most ő a kilencedik.
A "másik hét" egytől egyig a pályán, de vajon az első nyolcasból hányan jönnek ki? Perez már biztosan!
A négy nagycsapat versenyzőien kívül a többieknek csak egy köre lesz, hogy megpróbálják magukat beverekedni a legjobb tízbe. Jönnek is, a sort Stroll és Ocon vezeti fel.
Perez a 2. szektorban kapott rengeteget, így csak a nyolcadik helyen a mexikói.
A nyolcasból Russell fejezi be utoljára, ő jön fel a 2. helyre Verstappen és Piastri közé. A Mercedesek az 1-2. szektorban gyorsabbak voltak Vesrtappennél, a 3.-ban viszont most is csak Piastri tudott relatíve közel (egy bő tizedre) lenni hozzá.
Verstappen 1:05,186-tal áll az élre, Pereznek bő négy, Norrisnak szűk négy tizedet ad, Sainz két és fél tizedre tőle, Leclerc messzebb, Piastri viszont felzárkózik a második helyre!
Verstappen kezdi a gyorskörök sorát!
A Mercedesek folytatják a sort...
Jönnek az autók a pályára, a két Red Bull, a két McLaren és a két Ferrari kezd.
A második szakasz tízperces lesz, és ismét a közepes abroncsokat kell használni. Simán belefér a két menet, de nem lehet hosszú perceket elpazarolni, mint az SQ1 elején.
A japán épp csapattársát tolta ki a második szakaszból, mindösszesen 24 ezredes különbséggel.
Tsunoda pördült meg, miután megcsípte a pálya széli kavicságyat, de szerencsésen megúszta és tovább is jutott.
Itt a történet vége: Ricciardo, Hülkenberg, Bottas, Albon és Zhou esik ki az SQ1-ben, Logan Sargeant pedig a 14. helyen továbbjut!
Sargeant!!! Bejut az SQ2-be, miközben csapattársa kiesik!
Hamilton feljön a 11. helyre, de az 1:06,5-ös kör még kiesést jelenthet.
Piastri gyorskörön újra, feljön a hatodik helyre, méghozzzá anélkül, hogy feltett volna új abroncsot! Szép húzás!
Egy menet után a két töröltkörű, Hamilton és Zhou mellett Alonso, Albon és Ricciardo kiesőhelyen – csapattársaik, Stroll, Sargeant és Tsunoda az 5., a 12. és a 11. helyen állnak.
Verstapen elsősorban a remek harmadik szektornak köszönhette elsőségét, ahol két tizedet adott mindenkinek – az első kettőben nem is ő volt a leggyorsabb-
Verstappen megelőzi Russellt, de kevesebb, mint egy tized az előnye. Közben Zhout is megfosztották egy körtől.
Ahogy azt itt tavaly is megszokhattuk: csak úgy repkednek a körtörlések!
El is vették Hamiltomn körét, közben Russell áll az élre: 1:05,764 az első mérvadó kör.
Hamilton beszitált az 1-es kanyar kijáratán, ezzel veszített pár tizedet, utána viszont erősebb már a köre...
Na de akkor most végre, a negyedik perc elejénn indul a menet: a mezőny fele gyakorlatilag egyszerre veselkedett neki, és a többiek is igyekeznek követni őket. Hamilton vezeti fel a sort.
Nagyon rövid egy kör az osztrák pályán, szóval a kivárás ellenére is beleférhet két menet. De most már a harmadik perc is eltelt tétlenül.
Két perc eltelt, és egyelőre senki nem mutat érdeklődést az iránt, hogy autót vezessen.
Megkezdődött a 12 perces első szakasz, a végén öten búcsúznak el a sprintidőmérőtől.
A sprintidőmérőn kötött a gumiválasztás, az első két etapban közepes, az SQ3-ban pedig lágy gumi használatos.
A levegő hőmérséklete 28, a pályáé 43 fok, a légnyomás alacsony, a páratartalom 42 százalék.
A holnap déli sprint rajtsorrendjéről dönt a mai kvalifikáció, a standard időmérőnél rövidebb szakaszok során dőlnek el a rajthelyek.
Örömmel és szeretettel köszöntünk titeket az Osztrák Nagydíj sprintidőmérőjének élő közvetítésén!