DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 1. hétfő
15:03

ÉS ELRAJTOLTAK!

Köszönjük a figyelmet, ez volt a barcelonai F1-es hétvége utolsó élő közvetítése, de maradjatok velünk, hiszen a Formula.hu-n hozzuk az összes hírt, nyilatkozatot és információt a futamot illetően. Gyönyörű vasárnap délutánt mindenkinek!

A verseny végeredményével búcsúzunk:

Norris ismét a nap versenyzője, sőt a leggyorsabb kör is az övé, de láthatólag egyik sem igazán érdekli... Nyerni akart ma a fiatal brit.

A három csatából egy helyen volt helycsere: Perez végül lenyomta Gaslyt és bejött nyolcadiknak.

Max Verstappen nyerte a Spanyol Nagydíjat Lando Norris előtt, Lewis Hamilton idén először dobogós egy nagydíjon!

Jön az utolsó kör, Leclerc Russell nyakán, de nem tudott előzni!

Az utolsóelőtti kör kezdetén Russell és Leclerc között 1,2, Gasly és Perez között 1,4, Ocon és Hülkenberg között 1,5 másodperc.

A 10. mellett a 4. helyért is csata lehet a végén: Leclerc a frissebb és lágyabb gumikon brutális tempóban közeledik Russellre. Három körrel a vége előtt másfél másodperc a különbség.

A 10. helyen haladó Ocon mögött ott ólálkodik Nico Hülkenberg. A német hátránya két másodperc, megpróbálhat elcsenni egy pontot az Alpine-tól. Most a Haasnak 7, a franciáknak 5 pontja van, de jelen állás szerint ehhez újabb ötöt tehet hozzá az Alpine.

Albon! Majdnem csinált nekünk egy safety cart, miután beficcent a kavicságyba a Williamsszel. Nagy nehezen ki tudta kaparni magát.

Most stabilan faragja le a hátrányt Norris, de nem elég nagy tempóban. Immár a körönként fél másodperc is kevés lenne.

Hét tized a vége ebben a körben, de még mindig 5 felett a különbség és 10 körön belül járunk. Úgy néz ki, vissza tudta verni a támadást a holland.

Ez megint egy kemény kör lesz Norristól, hat tized az első szektorban! De nem tud bemenni öt alá, közeleg az a pont, ahol le kell mondani a sikerről...

Közben Sainz úgy járt, mint Russell: az elnyújtott, majd a végén lágyat felpakoló taktika működött hatékonyabban, így Leclerc megelőzte őt.

Megakadt Norris felzárkózása, 12 körrel a vége előtt 5 és fél a különbség.

Időközben Lewis Hamilton a lágy gumin megelőzte Russellt és feljött a harmadik helyre. Nagydíjon ez lehet a brit első dobogója idén!

Norrisé a leggyorsabb kör 1:17,115-tel, 8 tizedet adott Verstappennek a teljes körben. A különbség 5,6 és van még 14 kör.

Most épp egy szektorban fél másodpercet ad Verstappennek, már csak hat a különbség.

Mire megcsináltuk a screenshotot, tovább csökkent Verstappen előnye: már hét alatt van, miközben Perez kijön a harmadik cserére! Most épp tizedik a mexikói.

Az állás a hajrá előtt:

Nyolc másodperc van Norris és Verstappen között, mindketten háromkörös lágyakon vannak. Vajon meg lehet-e csinálni gumikezelésből ezt, vissza lehet-e hozni ezt a 8 másodpercet?

Norris jön a bokszba az utolsó cserére, ott maradt másfél másodperc a cserénél! 3,6 másodperc, ezzel épphogy Russell előtt marad!

Verstappen embertelen tempóban kezdi a lágygumis etapját. Nem lehet ezt végigtolni így, de mindketten tudják Norrisszal, hogy most fog eldőlni a verseny!

Verstappen friss lágyat kapott a hátralévő 22 körre, Norris most elkezdi kitaposni a lelket a gumijaiból. Hamilton szintén lágyat kapott és mindjárt ismét megelőzi Sainzot!

Norris már csak 4,2 másodpercre Verstappentől! Folyamatosan közeledik a McLaren a Red Bullra.

Íme az első kilenc állása – köztük az első öt még csak egyszer járt bokszban, a többiek kétszer.

Mióta sikerült legyűrnie a riválisokat, Norris folyamatosan közeledik Verstappenre – itt látszik igazán, mennyit veszített az előzgetések során.

Ha már szóba került Mészáros Sanyi, említsük meg, hogy 25 ország F1-rajongói halllgathatták a televízióban kollégánkat, ugyanis épp ennyi országban sugározza a versenyeket a Bein Sports, melynek élő adásában – már nem először – megszólalt a Formula.hu utazó tudósítója.

Norris közeledik Verstappenre, a hatkörös gumielőny az bizony érződik.

Russell és Sainz megcsinálta a második cserét, keményet kaptak mind a ketten, ezzel mehetnek a végéig.

Közben életkép a paddockból, triple header van, három egymás utáni hétvégén rendeznek nagydíjat, így aztán a csapatoknak minden perc számít: már a verseny közben megkezdték a pakolást. Köszönjük a fotót Mészáros Sándor kollégánknak a helyszínről.

AZTAMINDENIT! Russell és Norris óriási csatát vívtak fél körön át, végül meglett a pozíció a McLarennek. 9,4 mp a hátránya Verstappenhez képest, frissebb, de használtabb abroncsokon mehet a nyomába!

Mintha kicsit fogyna a lendülete Norrisnak, egyelőre nem tudja elkapni Russellt. Piastri viszont lenyomta Gaslyt is, így már a hetedik az ausztrál.

Perez a verseny felénél kapott meg egy friss közepes szettet. Pedig már a kilencedik volt a mexikói...

Nincs tovább, Norris pedig máris Russell nyakán, egy-két körön belül őt is elkaphatja, és mehet Verstappen nyomába – akivel szemben nem nőtt a hátránya a riválisok kergetése során sem.

Norris Hamiltont támadja, a hétszeres bajnok egyelőre még tud védekezni, de pár kanyarja lehet csak hátra a harmadik helyen...

A 30. kör végén Magnussen is megcsinálta a másodikat, és letöltötte a kiugrásért kapott büntetését.

Még féltávnál se vagyunk, de Bottas és Tsunoda már kétszer cserélt. Megpróbálják a maradékot egy szett kemény keveréken megcsinálni, a pontszerzésre való mindenfajta esély nélkül.

Piastri Perezt kergeti a 9. helyért, sőt meg is előzte, Norris pedig már Hamilton nyomában jár. Piastri következő célpontja pedig a per pillanat elég lassúcska Ocon.

Norris megkezdi az elő kerülő versenyzők levadászását. Sainz az első áldozat. Hamm, megette. Ahogy Leclerc és Gaslyt.

Sainznak szólnak, hogy nem vizsgálják az esetét Hamiltonnal. "Minek van a szabálykönyv, ha nem tartjuk be" – tette fel a retorikai kérdést a spanyol...

Immár mindenki kint járt a bokszban, Leclerc a két Alpine közé ért vissza. Íme a pontszerzők és különbségek kicsivel túl a versenytáv harmadán:

Most hívják Norrist a bokszba a 23. kör végén. Csak a hatodik helyre jön vissza, de 6-7-8 kör lesz a gumielőnye a többiekkel szemben – illetve a most élen maradó Leclerc is kijön még a bokszba egyszer, szóval mindjárt ötödik lesz a brit. Ugyanis Leclerc is jön a kör végén.

A másik McLaren kijött a harmadik helyről: Piastri addig maradt a pályán, amíg Verstapppen meg nem előzte – pár tizedet tudott segíteni Norrisnak.

Norrisék kockáztatnak, hiszen jelenleg a használt gumikon lassabb a többieknél, ha most cserélne, nemcsak Russell, de Hamilton és Sainz is elé kerülne. Viszont már négy-öt-hat kör a gumielőny, és ez még nőhet.

Íme az első 10-es sorrendje ebben a pillanatban. Az első hármas nem volt még kint, a többiek már igen:

Ellentmondást nem tűrő manőver volt, össze is értek, Sainz a kerékvetőre kényszerült, panaszkodik is a spanyol a csapatrádióban.

Hamilton! Kőkeményen megelőzte Sainzot a célegyenes végén!

Hamilton Sainzot támadja, a spanyolnak esélye sem volt Russell ellen. A Mercedes ma is egyértelműen jobb a Ferrarinál, ahogy Kanadában is volt.

A holland jön a bokszba (egy egész kilenc tized!), Norris pedig a pályán marad. Elnyújtott első etapot akar futni a brit, aki jelenleg vezet.

Norrist megkérdezték, ki akar-e jönni a bokszba, hogy Russell elé kerüljön, de Norris célkeresztjében Verstappen van.

Hamilton jött, Norris viszont nem! Nagyon gyors a kiállása, de ezzel Sainz mögé kerül.

Russell jött a bokszba, és az ő cseréjét is elrontják! Sainz egészen odaesett a nyakára a kijáraton, Norris pedig simán elé jöhet vissza, ha most hozzák és megcsinálnak egy tökéletes cserét.

Ó! Gasly kerékcseréjében ott maradt négy másodperc, mert nehezen jött le a jobb hátsó, ezzel Ocon a csapattársa elé került. Vajon ennek Oconon kívül ki örül a csapatnál?

Az első tízesből Perez után Gasly is kijön cserére. A mexikói és Bottas érdekes stratégiát választottak, a lágyra újabb lágyat tettek vissza.

A másik Haas is kereket cserélt a 12. kör végén – ez kezd a tavalyi Haasra emlékeztetni...

Magnussent vizsgálják a rajtnál történt bemozdulás miatt...

Sergio Perez áthámozta magát Hülkenbergen, így már pontszerző! Közben a csapattársa vezet...

Magnussen nyitja meg a kiállások sorát a 10. kör végén. Közepeset kap.

Piastri belendült, keményen támadja Gaslyt a hetedik helyért. Nagyon sokba került neki a Q3-ban elkövetett hibája.

Tulajdonképpen Russell mögött egészen a hatodik helyezett Leclerc-ig mindenki egy másodpercen belül van az előtte lévőhöz képest.

Norris közelít Russellre, Hamilton Norrisra, Leclerc pedig Sainzra. Verstappen tempóját Russell egyértelműen nem tudja tartani, ha Norris nyerni akar, minél előbb át kéne hámoznia magát csapattársán.

A Sauberek nagy pillanatai: másodperceken belül Bottas Alonsót, Zhou pedig Tsunodát előzte meg. Előbbi a 13., utóbbi a 16. helyre elég.

A visszajátszásból kiderült, hogy Alonso is egészen jó rajtott vett, de az 1-es kanyarban kapott egy medvepuszit, és a bukótérbe kényszerült.

Nincs vizsgálat a Norris–Verstappen ügyben. Ha ennyi magánvélemény megengedhető, nagyon rossz precedenst teremtett volna a rajt után egy ilyen cselekményt büntetni.

Óh! Sainz panaszkodik arra, hogy összeért vele a csapattársa. Nem volt elégedett Leclerc manőverezésével!

Vizsgálják a másodpercekkel a rajt utáni esetet, amikor Norris leszorította Verstappent a célegyenesben. Várjunk és figyeljünk...

Apró ok az örömre a hazai szurkolóknak: Sainz átvette az ötödik helyet csapattársától, Leclerc-től.

Verstappen megcsinálta! A harmadik kör elején, DRS segítségével ugyan, de kívülről, kőkeményen megelőzte a Mercedest.

Verstappen tapad Russellre, miközben hátul Ricciardo átveszi Sargeanttól a 18. helyet. Hát ez nem a kanadai forma az ausztráltól...

Norrist Verstapppen is megelőzte, Hamilton a negyedik, majd jön a két Ferrari, Gasly, Piastri, Ocon és Hülkenberg.

RUSSELL!!! Szenzációs rajtot vesz, és az élre áll a negyedik helyről!

Pillanatokon belül kezdődik a 2024-es Spanyol Nagydíj!

A rajtrácson kicsit füstölt Verstappen autója, de talán nem lesz gond belőle...

A hivatalos nézőszám a hétvégére 288218 fő, mára 125210 fő. A szerdai és csütörtöki kiegészítő eseményeken további 50 ezer rajongó vett részt.

A Pirelli közlése szerint két kiállás várható, a lágy rajt és a lágy befutó között egy közepes vagy kemény etappal.

A rajtrácsról induló 19 versenyző egytől-egyig közepeseken rajtol, egyedül a bokszból induló Albon autóin vannak közepes abroncsok.

Az F1 hivatalos közlése szerint 20 százalék esély van az esőre, jelenleg a levegő hőmérséklete 24 fokos, a pályáé 42 fok.

Három perc van a felvezető kör rajtjáig, nézzük, mi a helyzet az időjárással!

A versenyt karrierje során másodszor Lando Norris kezdheti meg az élről, miután az időmérőn 2 századdal megelőzte az addig favoritnak tűnő Max Verstappent.

Nagy szeretettel köszöntünk mindenkit a 2024-es Spanyol Nagydíj élő közvetítésében!