DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 29. vasárnap
14:28

Perez szemetelt: megpróbált kihajítani egy letéphető fóliát, nagyon nehezen sikerült, majd amikor végre elhagyta kezét a kis foszlány, belekapaszkodott a hátsó szárnyba.

Ezzel most megköszönjük a figyelmet, a második szabadedzésig is érdemes velünk tartani, hiszen hozzuk a minél érdekesebb sztorikat, a 17 órakor kezdődő gyakorlásról pedig ismét élőben számolunk be. Addig is kellemes péntek délutánt mindenkinek!

Itt látható az edzés végeredménye:

Az edzés letelt, a köreit még mindenki befejezi.

Ilyen izgalmas dolgok történnek egy első szabadedzésen!

Beléptünk az edzés utolsó öt percébe, egyedül Gasly a bokszban, mindenki más a pályán.

Gasly elmondása szerint az autója vezethetetlen. Visszahozzák a bokszba a franciát.

Itt láthatjuk azt a pillanatot, amikor Alonso elhagyja az ominózus alkatrészt:

Újabb panasz a Ferrarinál, ezúttal Leclerc részéről: a kuplunggal tapasztalt valami furcsát a monacói.

A Haasok továbbra is nagyon szorgalmasak: Magnussen 21, Bearman pedig 20 körnél jár, rajtuk kívül Ricciardo és Russell érte még el a 20-at.

Újra is indult az edzés, 18 perc van még hátra.

Alonso autójáról esett le egy alkatrész, amikor keményen rátette az Aston Martint a 9-es kanyar kijáratán a kerékvetőre. Valószínűleg ezért a piros, s ha igen, akkor pillanatokon belül folytatódhat is a körözés.

Félbeszakítják az edzést!

Norris áll az élre 1:14,228-cal, és hamarosan csapattársa is megkezdi mért körét – s Tsunoda is visszatért a pályára.

Kevéssel túl az edzés felén így áll az első barceolnai gyakorlás:

Előkerültek a lágy gumik, a két Red Bull feltette a piros oldalfalú Pirelliket!

Nem az első olyan képet láthattuk ma, melyen egy DRS nem viselkedik tökéletesen. Ezúttal Bottas szárnyának felső elemét lifegtette meg a menetszél.

A legkevesebb kört jelenleg Tsunoda teljesítette, és nem is néz ki jól a helyzet, az imént azt figyelhettük meg, hogy túr bele egy szerelő a légbeömlőnyílásba. Ez az álmoskönyvek szerint rosszat jelent.

Egy szabadedzés alatt arra is van idő, hogy megfigyeljük a pályák kisebb-nagyobb változásait. A vonalvezetés változatlan, a 9-es és a 10-es kanyar közötti egyenesbe viszont bekerült egy gyaloghíd, aminek a látványát még meg kell szokni.

Perez boldogtalanságának adott handot a beállításokat illetően. Azt a választ kapta, hogy majd a bokszban megbeszélik. Be is jött.

Az első tíz helyezett kivétel nélkül csak kemény abroncsokon körözött idáig – a lágyat pedig aligha meglepő módon egyelőre senki nem tette fel.

Néhány perccel ezelőtt Sainznak apró motorgondjai támadtak, de menet közben sikerült megoldani – erről tanúskodik, hogy a legjobb körét ezt követően futotta meg.

Bearman buzgón rója a köröket, Imola után ez a fiatal brit második szabadedzése idén. Rajta kívül ketten, Ayumu Iwasa és Jack Doohan teljesített FP1-et a mezőny állandó tagjain kívül – bár szegény Doohan csak két installációs körig jutott.

A helyi hősök egyike, Carlos Sainz most a második, a másiknak, Alonsónak még nincs mért köre.

Verstappen első mért körével az élre ugrik, közben a két Haas már öt körnél jár. De Russell máris visszább löki Verstappent és bemegy 1:16 alá.

Jönnek az első körök, ebben a pillanatban Tsunoda a leggyorsabb 1:16,917-tel – csak viszonyításképp, a tavalyi pole-kör 1:12,272 volt.

Időközben elkezdődött az edzés, három perc után már csak Verstappen és Albon nem nézett ki a pályára.

Szó nincs arról, hogy kipécéztük volna Hülkenberget, egyszerűen azért fogalmazhattunk így, mert a német nem vesz részt a szabadedzésen, ugyanis a Haas a jó eséllyel jövőre a csapatnál versenyző Oliver Bearmant ültette be az első szabadedzésen a helyére.

A szél enyhe, a pály hőmérséklete 46 fok, a levegőé 28, az eső valószínűsége pedig épp akkora, mint hogy Nico Hülkenberg lesz a leggyorsabb az edzésen.

Az viszont bizonyos, hogy a mai élőzés rövidebb lesz, mint a legutóbbi, hiszen utoljára a Le Mans-i 24 órásról írtunk szöveges tudósítást...

Szeretettel köszöntünk mindenkit a barcelonai F1-es hétvége első szabadedzésének élő közvetítésében! Egyet megígérhetünk: mi a labdarúgó Európa-bajnokság ideje alatt is az autósportra koncentrálunk, így továbbra is élő tudósítással jelentkezünk minden egyes F1-es sessionről.