Ennyi kihagyás után már biztos, hogy komoly hátrányból kell majd teljesíteniük a csapatoknak és a pilótáknak a hétvégét, viszont ahogy az ilyenkor lenni szokott, legalább mindenkit ugyanúgy érint a helyzet. Ráadásul vasárnapra is esőt jósolnak, egyelőre azonban az a kérdés, hogy mikorra száll fel a köd - a legpesszimistábbak már azt találgatják, mi lesz velünk, ha egész hétvégén ilyen marad a helyzet. Megvalósítható lenne akár hétfőre csúsztatni át a futamot?
Hamarosan jönnek persze a csapatok pénteki sajtóközleményei. Kíváncsian várjuk, hogy azokban vajon mi fog állni egy ilyen nap után. Oldalunkon persze elolvashatjátok azokat is, szóval maradjatok velünk, hiszen a nap nálunk igazából még csak most kezdődik.
Élő szöveges közvetítéssel pedig szombat reggel 6 órakor jövünk, akkor indul a harmadik szabadedzés.
Lehet, hogy ma nem szórakozott túl jól a közönség, viszont a bizonytalanság, a csapatok adathiánya csak fokozza az izgalmakat a következő két napra. Persze reméljük, hogy akkorra már felszáll a köd a környékről és legalább a pályára gördülésig eljutunk.
Na, véget vetett az agóniának az FIA:
"A második szabadedzés nem fog elstartolni."
Hát, akkor ez a nap elég gyéren szolgáltatott eseményeket, mindössze 20 percet körözhettek az autók az első edzésen. Az egésznek a rossz látási viszonyok, a mentőhelikopter közlekedésének ellehetetlenedése volt a kiváltó oka.
A brit nekiállt sapkákat aláírni, a nézők pedig már tudják, hogy mi fog történni azokkal hamarosan
Hamilton eggyel magasabb szintre emelte a rajongókkal való kapcsolattartást. Kiment a bokszból, keresztülsétált az üres célegyenesen és már közvetlenül a lelátók előtt kamerázza a rajongókat, azok nagy örömére. Ilyen közel biztosan nem kerültek volna kedvencükhöz, ha rendben lezajlik a szabadedzés.
A nagy ráérés közepette a Haasnál felköszöntötték a ma 52 éves csapatvezetőt, Günther Steinert. De a görbebot ötletét senki nem akarja magára vállalni!
Happy Birthday Guenther. Nobody's taking responsibility for the walking stick gift. pic.twitter.com/JCtn48UHBO
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 7, 2017
A még ébren lévő versenyzők azért most már ki-kibújnak a garázsból üdvözölni kicsit a rajongókat. Így tett már Alonso, Ricciardo és Hamilton is.
Most már tényleg gyanús, hogy Raikkönen még mindig az autóban ül, szóval immár a Ferrarinál is azt sejtik, hogy a finn egyszerűen elaludt!
Taking a nap? #ChineseGP #FP2 #Kimi7 pic.twitter.com/XdgXNngs9H
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 7, 2017
Az F1-es tévéközvetítésben még sohasem törekedtek ennyire a precizitásra. A Darth Vadernek öltözött rajongó képéhez is kiírták, hogy kit is láthatunk!
Kínában az F1 jelene, Malajziában a jövője a nem túl rózsás. Frissen bejelentették, hogy az idei lesz az utolsó F1-es verseny Sepangban, ahova 1999 óta jár vissza a mezőny.
A második edzés féltávjánál mindig közölni szoktuk az aktuális sorrendet, hiszen az a hosszú etapokra való átváltás miatt ezt a pontot követően általában már nem változik. A szélsőséges viszonyok ellenére sem hagyjuk magunkat eltántorítani ettől a tradíciótól, de most azért hadd reméljük, hogy még változni fog ez az állás a gyakorlás második felében...
Toto Wolff elárulta, hogy ő is látta a melbourne-i asztalveréséről róla készült videókat, amelyeket úgy vágtak össze, hogy különféle slágerekre verje az ütemet. Tetszettek neki!
A kínai Vettel-rajongók az eseménytelenség dacára is lelkesek, csak a jelek szerint elkalkuláltak valamit. Később azért előkerült valahonnan egy L betű az extra E helyére.
A Williams azért megpróbál minket minőségi tartalommal ellátni. Tudtátok, hogy a kínai fehér delfinek színe valójában gyakran rózsaszín a megduzzadt vérereik miatt?
Chinese White Dolphins... @ForceIndiaF1's inspiration? #ChineseGP #F1inChina pic.twitter.com/VAp1qJFzun
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) April 7, 2017
A Haasnál legalább jól szórakoznak valami fényképen, amit Grosjean mutogat kollegáinak. Sajnos egyelőre egyik pilóta sem határozott úgy, hogy például táncot jár a bokszutcában, mint ahogy a Red Bull párosa tette 2015-ben Austinban.
Oh you know, passing the time with a few laughs finding photos on phones. #FP2 #ChineseGP pic.twitter.com/SLOOUlKmjH
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 7, 2017
Antonio Giovinazzi Melbourne-ben még nem vezethetett pénteken, hiszen Pascal Wehrlein ült az autóban, és úgy tűnik, hogy ezen a pénteken sem ülhet autóba, pedig immár teljes egészében övé a Sauber autója.
In the meantime, we keep Antonio busy with some media work #F1 #ChineseGP #AG36 #FP2 pic.twitter.com/39N57b9JUp
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) April 7, 2017
Ha már annyit beszélünk róla, álljon itt egy kép a nap főszereplőjéről. Bemutatjuk a mentőhelikoptert!
Charlie Whiting nyilatkozott a hivatalos közvetítésben. Elmondta, hogy az igazi baj nem a pálya felett van a légkörrel, hanem az innen 38 kilométerre található legközelebbi kórház felett. A pályán ugyanis még fel tudna szállni a mentőhelikopter, ott viszont nem alkalmasak a körülmények arra, hogy leszálljon. Az F1 versenyigazgatója hozzátette, ha nem változik a helyzet, akkor egyszerűen törlik a szabadedzést.
Azért nem mindenki vette fel a lemondó hangulatot. Raikkönen páldául már (vagy inkább még mindig) az autóban ül, és várja a... hát, nem is tudjuk, hogy mit.
"Ha a második edzés elkezdődik, az előzetes terveknek megfelelően 15:30-kor be is fejeződik" - ez a versenyirányítás legújabb üzenete. Ez a mi időnk szerint 9:30-at jelent, azaz a csúszás miatt nem fogják megnyújtani az időtartamot. Ami igazán aggasztó lehet, az a "ha" szócska az üzenet elején. Lehet, hogy végül teljesen törlik a szabadedzést?
Úgyhogy egyelőre lehet nézegetni a bokszban ácsorgó és üldögélő türelmetlen pilóták gesztusait.
A Sky Sports kommentátora, Martin Brundle szerint pedig láthatóan jobbak a körülmények, mint délelőtt, és egyébként is ennél rosszabb viszonyok között is elengedtek már szabadedzéseket és versenyeket is.
Persze első a biztonság, az ezzel kapcsolatos döntés pedig a versenyirányítás kezében van, élén Charlie Whitinggal.
Most is vizes a pálya és esik az eső, de megint nem ez a gond, hanem a látási viszonyok. A képernyőn megjelenő üzenet is ugyanaz, mint az első edzésen volt, és egyelőre nem tudni, mikor indulhat el a munka.
Itt megtaláljátok az első edzés összefoglalóját, amelyen összesen 20 percet tudott körözni a mezőny vizes pályán. A sok kihagyásnak, hosszú piros zászlós szakasznak nem a víz volt az oka, hanem a látási viszonyok, hiszen a sűrű köd miatt nem tudott felszállni a mentőhelikopter. És ugyanez a helyzet jelenleg is.
Napsugaras reggelt mindenkinek, aki F1-gyel szeretné kezdeni a pénteket. Az a rossz hír, hogy egyelőre ez nem látszik megvalósulni, hiszen Sanghajban egyáltalán nem napsugaras az idő, és rögtön azzal vette kezdetét a második szabadedzés, hogy nem kezdődött el.