Gasly! Lila utolsó szekorral ugrik fel hatodiknak, Alonso pedig ötödik, máris visszatolja Gaslyt.
Illetve a búcsú előtt még egy utolsó fontos információ: Strollt kivizsgálás után visszaengedték csapatához.
Ezzel a képpel búcsúzunk, de maradjatok velünk, hiszen máris jövünk a nyilatkozatokkal és további érdekességekkel!
Íme a Q3 végeredménye:
Carlos Sainz sorozatban második pole-ját szerzi! Russell a második, Leclerc a harmadik, aztán jön Norris, Hamilton és Magnussen. Alonso csak a hetedik, mellette Ocon fog állni, Hülkenberg is egy másodpercen belül a pole-hoz képest, Lawson pedig tizedikként zár.
NINCS MEG! Sainz a pole-ban!
Russell a pole felé tart!
Sainz előnyben a 2. szektor után is, de Leclerc még gyorsabb!
Sőt Leclerc is. Nagyon szoros eddig!
Sainz és Norris is 26,7-es szektoridővel kezd!
Akkor jöhet a tűzijáték, a következő percekben kiderül, kié lesz az idei 15. rajtelsőség!
A Mercedesek csak most jönnek ki, a két Haas jön elöl, ők most a negyedik sort foglalják el képzeletben.
Mindenki a bokszban, felkészülnek az utolsó próbálkozásra, ha valami furcsaság nem történik, mindenki friss abroncsokon jön majd.
Friss gumikon volt a két Ferrari, Sainz 1:31,170-nel vezet, Leclerc hátránya két és fél tized, majd jönnek használton Norris, Russell, Hamilton, Alonso és a többiek. Vajon meg lehet fogni a spanyolt?
A Ferrarik az első két helyen, de jönnek a Mercedesek...
Norris nagyon gyors, nagyon-nagyon gyors...
Magnussen, Hülkenberg és Alonso vezetik fel a sort, majd jön Norris és Sainz...
Szokás szerint ismét a Mercedesek maradnak legtovább a bokszban, de bő egy perccel a zöld lámpa után ők is elindulnak, hogy teljesítsék felvezető körüket az első gyorsok előtt.
Kezdődik a Q3, Leclerc vizsgálata pedig be is fejeződött. Verstappené meg még el se kezdődött.
Az első öt helyen egyébként öt különböző autó zárt a Q2-ben: Sainz, Russell, Alonso, Magnussen, Norris volt az első ötös. Hülkenberg meg a hatodik, nagy lehetőség előtt a Haas.
Ezúttal Leclerc-t vizsgálják, mert nem lassított a sárga zászlóknál – minden bizonnyal Perez balesete után.
Utoljára a 2018-as Orosz Nagydíjon történt meg, hogy egyik Red Bull sem jutott a Q3-ba. Akkor rajtbüntetések miatt Verstappen és Ricciardo mért kört sem tett meg a Q2-ben.
A Q2 végeredménye. Most nem az eleje, hanem a vége megdöbbentő:
"Teljességgel sokkoló élmény" – összegzett a 11. helyen záró, kétszeresen vizsgált Max Verstappen.
Egészen elképesztő, ami történt. A négy Red Bull-autóból egyedül Liam Lawson AlphaTaurija lesz ott a Q3-ban.
Elképesztő: mindkét Red Bull kiesik a Q2-ben! Rajtuk kívül Gasly, Albon és a mért kör nélkül záró Tsunoda búcsúzik.
LAWSON!!! Kiejti Verstappent az újonc!
Verstappen javít, de csak tizedik és jönnek az AlphaTaurik...
Perez elrontja és kiesik! Verstappen pedig nagyon a határon van...
Versrtappen lassabb, mint elsőre, tényleg kieshet a holland...?
Magnussen kezdi a sort, mögötte Ocon és Hülkenberg...
Egyelőre Perez, Hülkenberg, Lawson, Albon és Tsunoda a kiesőhelyeken, de akárcsak a Q1 végén, ismét bármi megtörténhet, annyira szoros a mezőny.
Utolsóként jön a két Mercedes is – pontosabban utolsó előttiként, hiszen Albon még a bokszban. De most ő is követi példájukat.
Megvolt a szokott Q2-es üresjárat, 4 perccel a vége előtt újra jön a mezőny a pályára.
Újabb vizsgálat Verstappen ellen, ezúttal Tsunoda feltartásáért.
Tsunodát feltartotta az egyik Red Bull, ezért nem lett mért köre. Közben Russell első, Hamilton ötödik, azaz a két Red Bull már csak a 10-11. helyen! Perez három ezreddel maradt el csapattársától, ezért áll most ő a kieső helyen.
A két Alpine egy ezredre egymástól, és mindketten megelőzik a Red Bullokat. A Q3-ba jutás is necces lehet az energiaitalosok számára?
Rögzítsük: a hétvége legjobb körével vezet Alonso 1:31,835-tel. A Mercedesek viszont csak most jönnek még.
Tsunoda egy felvezető után megszakította gyorskörét, továbbra is kíváncsian várjuk, tud-e újabbat villantani az AlphaTauri.
Alonso, Sainz, Norris, Leclerc, Magnussen, Red Bullok, Hülkenberg az első nyolc sorrendje most.
Magnussen a másodikban is gyorsabb Verstappennél!
Az első szektorban a holland elmarad Magnussentől és Hülkenbergtől is.
Verstappené lesz az első gyorskör.
Másfél perc után szinte mindenki a pályán, a két Mercedes vár a legtovább.
A szokott öt perc helyett több mint fél óra volt a szünet a két szakasz között.
Kezdődik a Q2 tizenöt autó részvételével.
Na akkor folytassuk: az autók a bokszutca végén sorakoznak, akárcsak egy szűk órával ezelőtt.
Az F1 pedig egy fotót osztott meg a becsapódásról...
Közben találtunk egy nézőtéri videót a balesetről. Kemény becsapódás volt.
RED FLAG
— gautam gada (@gatts4u) September 16, 2023
Lance Stroll crashes Heavily
Singapore Grand Prix GP
Rt#SingaporeGP #F1 #f1jp pic.twitter.com/BBN5T7rjKc
Ha minden igaz, óra 53-kor folytatódik a kvalifikáció.
Lassan 25 perce történt Stroll balesete, egyelőre nincs hír a folytatásról.
A célegyenes előtti kanyarokban feltorlódott a mezőny az utolsó körök előtt, így komoly feltartásos helyzetek alakultak ki. Amit persze jól ki is vizsgálnak majd.
Nagyon látványos villantás volt a Q1 végén a teljesen megújult AlphaTauritól. Aligha várhatunk hasonlót a Q3 végén, de ha mindketten bekerülnének a 3. szakaszba, az már önmagában pompás eredmény lenne.
Szárazjéggel hűtik a versenyzőket – van is miért, pokoli megterhelést jelent a helyi időjárás.
Hülkenberg, Sainz és Gasly futották meg a leggyorsabb szektorokat, ők a 3., 7. és 11. helyen mentek tovább.
Íme a Q1 végeredménye. A Tsunoda, Perez, Hülkenberg, Lawson, Magnussen első ötös egészen különleges – még akkor is, ha ehhez Stroll bukása is hozzájárult.
Büntetést kaphat Verstappen? A bokszutcában tartotta fel a Mercedeseket, az időmérő után vizsgálják az esetet.
Helyszíni információk szerint a csúszás eltarthat egy darabig, mivel folyadék került a pályára az autóból és a korláton is dolgozni kell.
A két McLarennek pedig nagyon kellett figyelnie: Norris a pattogó kereket és a becsúszó autót kellett, hogy kikerülje, Piastrinak pedig a pálya közepén álló roncsot. Ráadásul Piastri ki is esett ezzel...
Stroll sorozatban másodszor zár az utolsó helyen egy időmérő edzést.
Stroll most száll be az orvosi autóba, szerencsére nincs komoly baja, legalábbis úgy tűnik.
Bottas, Piastri, Sargeant, Zhou és Stroll esik ki.
ITT A VÉGE! Stroll nagyot bukik!
Lawson a negyedik!
TSUNODA MIT CSINÁL! Élre áll a japán! Az első 1:32-n belüli kör!
Rengetegen javítanak, megjósolhatatlan, mi fog történni. Hülkenberg lila első szektort megy!
Bő két perc van hátra, jön a tűzijáték. Itt bárki kieshet és bárki továbbjuthat...
Úgy saccolják a Haasnál, hogy 1:32,5 kellhet a továbbjutáshoz, jelenleg csak öt versenyzőnek van ennél jobb ideje.
Ocon az első, aki megnyalta a falat. A közvetítésben azt írták, egy centire volt tőle – ebben én nem lennék biztos...
Öt perccel a vége előtt Stroll, Sargeant, Albon, Bottas és Zhou a kiesők.
Két és fél tizeden belül az első hét pilóta.
Verstappen javít és vezet! Sainz aztán megelőzi őt is!
Alonsónak nincs még mért köre, ahogy Gaslynak sem, amint befejezik ők is, összegezhetjük az első menetet.
Russell az élen, Hamilton az ötödik, de mindössze 17 század van köztük!
A másodikban Perezt ők sem tudják megfogni, nézzük a végét...
Russell lilával kezd, Hamilton alig mögötte az első szektorban.
A legjobb szektorok sorrendben Norris, Perez, Norris, a legjobb kör viszont Leclerc-é 1:32,523-mal. A Mercedesek viszont még csak most jönnek, ahogy Alonso is.
Az első szektor a McLarené, a középső viszont Perezé, aki csak hét ezreddel marad el Norristól. Verstappen a harmadik, Sainz mögé érkezik, Leclerc viszont az élre ugrik!
Az első mért Sargeanté, ellenben Norrisé lehet az első mérvadó kör.
Sargeant kezdi meg az első mért kört, máris 13-an a pályán.
Verstappen nehezebben indul el a bokszutcából, mint a többiek, persze ettől még nem kell vészharangokat kongatni, de tény, hogy voltak komoly nehézségei a váltóval a mai szabadedzésen.
A lámpánál, mely most már zöldre váltott: kezdődik a kvalifikáció!
És nem csak ők, egész pofás kis sor alakul ki a piros lámpánál.
A Ferrarik máris felállnak a bokszutca kijáratához.
Pillanattokon belül kezdődik az időmérő.
Mindebből az is kiderül, hogy bár Verstappen már 18 különböző helyszínen nyert időmérő edzést, Szingapúr nem tartozik ezek közé.
A legtöbb pole-t egyébként Vettel és Hamilton szerezte a Marina Bay-en, szám szerint négyet-négyet, Leclerc kétszer, Massa, Alonso és Rosberg pedig egyszer rajtolhatott itt az élről. A Red Bullnak utoljára kereken tíz éve, 2013-ban Vettel szerzett itt rajtelsőséget.
Leclerc egyébként azóta is csak egy időmérőt nyert, méghozzá idén Bakuban – a pole Spában is az övé lett, de csak Verstappen büntetése miatt.
Utoljára öt éve, 2018-ban fordult elő, hogy nem Charles Leclerc szerezte meg a pole-t Szingapúrban, akkor Lewis Hamiltoné lett a rajtelsőség. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy 2020-ban és 2021-ben nem volt itt verseny a pandémiás helyzet miatt.
A hétvége egyik érdekes sztorija, hogy a versenyzők elmondása szerint szerettek volna egy DRS-zónát az utolsó szektorban, de ezt négy csapat leszavazta. Erről is lehet olvasgatni az időmérő kezdetéig, méghozzá ide kattintva.
Az eső valószínűsége elhanyagolható az előttünk álló bő egy órában.
A 3. szabadedzés óta eltelt bő két órában a legizgalmasabb dolog, amiről beszámolhattunk, hogy a prominens F1-es szereplők közül elsőként Helmut Marko állt ki Felipe Massa küzdelme mellett: a 80 éves Red Bull-tanácsadó elmondása szerint örülne, ha a brazil versenyző lenne 2008 világbajnoka. És Hamiltonnak is odaszúrt.
Elérkeztünk az időmérő edzéshez, nagy szeretettel köszöntünk mindenkit ismét a Formula.hu élő közvetítésében!