DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
17:01

Leclerc az élen 1:20,361-gyel, Verstappen 54 ezreddel megelőzi, Sainz viszont 13 ezreddel még őt is előzi!

Ezzel itt meg is köszönjük a figyelmet, de jövünk rövidesen a legfontosabb értékelésekkel - holnap 15 órától pedig magával a futammal, tartsatok akkor és addig is velünk!

Itt a Q3 teljes végeredménye - 67 ezreden belül az első hármas!

És fel is lélegezhet a Ferrari: nem lesz további vizsgálódás a Q1-es lassú kör miatt, így hivatalos Sainz pole-ja!

Perez a negyedik, Albon az ötödik - de csak ideiglenesen, mert Russell mindkettejüket előzi. Hamilton csak a nyolcadik - CARLOS SAINZÉ A POLE-POZÍCIÓ!

Leclerc a második szektor után is előnyben, de ott már Verstappen is gyorsabb, Sainz meg pláne!

Na nézzük. Leclerc lilul az első szektorban, Verstappen és Sainz csak zöldül.

Következik az utolsó három perc, és jönnek az utolsó próbálkozások... Az élen 32 ezred a különbség Sainz és Leclerc között, Verstappen hátránya 99 ezred a hibával együtt.

Sainz, Leclerc, Verstappen, Russell, Albon, Perez, Norris, Piastri, Hamilton, Alonso tehát a sorrend az első próbálkozások után. Sainz eddig egész hétvégén minimálisan meggyőzőbb Leclerc-nél a Ferrarin belül, de ér-e ez majd pole-pozíciót?

Verstappen így is 1:20,6-tal kezd, Perez 1:20,9-es kört fut. Sainz és Leclerc viszont 1:20,5-ös idővel az első két helyen a Ferrarival! Russell és Albon bejön Perez elé - Verstappen a hiba ellenére is harmadik az első körök után.

Verstappen beleront a második szektor elején, megcsípte a sóderágyat a Roggia-sikán kijáratánál.

Jön a Q3, immár lágy gumikkal. Na feléled-e esetleg a McLaren, okoz-e szenzációt Albon, elkapja-e Verstappent valamelyik ferraris?

Elképesztő statisztika a Mercedestől: Hamilton lett az első pilóta, aki 300. alkalommal jutott Q3-ba. Mondjuk a 2006 előtt versenyzetteknek nehéz dolguk is lett volna úgy, hogy nem volt Q3... 

Az élen Verstappen visszaelőzte a végén Leclerc-t és Sainzt - itt a sorrend:

Hamilton bejön ötödiknek, ő megúszta. Lawson is javít, de csak a 12. helyre lép előre. Piastri viszont elmenekül, ezzel kilöki Tsunodát: a két AlphaTauri, valamint Hülkenberg, Bottas és Sargeant búcsúzik.

Vége a Q2-nek, Sargeant nem javít, ő már kiesett. Nézzük a többieket.

Hülkenberg, Hamilton, Lawson, Sargeant és Bottas az öt kieső helyen - lesz-e meglepetés? Sainzot közben előzésre biztatják a tumultusban...

Jön az utolsó három perc, érkezik mindenki a pályára, elég nagy a tömörülés a bokszutcában.

Hamilton arra panaszkodott, hogy Perez feltartotta, amikor a mexikói visszament a bokszba. Később pedig a tapadás hiányát is megemlítette a rádión a brit.

A Mercedesek voltak még adósak az első próbálkozásaikkal, de a követlen élbolyba nem kavartak be. Sainz, Verstappen, Leclerc, Albon, Perez, Russell, Alonso, Norris, Piastri, Tsunoda a top 10, kieső helyen Hülkenberg, Hamilton, Lawson, Sargeant és Bottas.

Leclerc másfél tizeddel jön Verstappen mögé, Sainz viszont megelőzi a címvédőt: 44 ezreddel a Red Bull-os előtt a Ferrarival, megvan az első 1:20-as idő!

Verstappen 1:21,035-tel nyit, Albon a második bő két tizedmásodperces hátránnyal, megelőzve Perezt.

Elindult közben a Q2, főszerepben a közepes keverékek!

Vizsgálni fogják a Ferrarikat az időmérő után: sem Leclerc, sem Sainz nem tartotta magát a korábban említett maximumidőhöz képest...

Itt a Q1 végeredménye - kiemelendő még Lawson továbbjutása is második F1-es hétvégéjén:

Óriási tűzijáték a végén: Albon második, Tsunoda negyedik, Sargeant a hatodik helyen! A lényeg viszont az utolsó ötös: kiesett Zhou (körtörlés után), Gasly, Ocon, Magnussen és utolsó helyen Stroll - a két Alpine borzalmas, de a kanadai astonos kiesése sem papírforma annak ellenére, hogy kvázi mindkét pénteki edzést kihagyta...

Bottas és Piastri is javulófélben az első szektorban, de szinte mindenki a pályán, csak a Red Bullok a bokszban.

Piastri körét törölték, visszacsúszik a 19. helyre. Jön az utolsó perc.

Hülkenberg ellépett a kieső helyekről, ahogy Piastri is, Stroll viszont nem. Norris pedig felugrik a negyedik helyre a McLarennel! Utolsó két helyen a két Alpine... Magnussen, Bottas és Stroll még bajban.

Közeledünk a Q1-es hajrához, jönnek az utolsó próbálkozások, javulófélben Hülkenberg és Stroll is.

Feljöttek a Ferrarik a Red Bullok mögé a 3-4. helyre.

Hat perccel a vége előtt kieső helyen áll Gasly, Piastri, Hülkenberg, Ocon és Stroll - ebből azért akár négy is meglepetésnek nevezhető lenne.

Nagy ugrás az AlphaTauriknál: Tsunoda az ötödik, a még mindig Ricciardót helyettesítő Lawson a hetedik helyen.

Perez állt ideiglenesen az élre, de nem sokáig, mert érkezett Verstappen és összerakott egy 1:21,5-ös időt, amit most már talán nem is vesznek el. Alonso a harmadik helyen az Astonnal, Ocon pedig megcsípte a sóderágyat az Ascari-sikán kijáratánál.

Az első körök után tehát a sorrend: Albon, Russell, Perez, Sainz, Sargeant. Verstappen és Alonso mért idő nélkül körelvétel miatt. A McLaren egyelőre tényleg nem tudja tartani a pénteki formát, Norris pedig kis híján Oconnal ütközött az utolsó kanyar előtt.

Sainz a negyedik, Leclerc csak a kilencedik - pedig Sainz lila középső szektort villantott.

Albon viszont az első a Williamsszel - méghozzá azért, mert törölték Verstappen körét pályaelhagyás miatt. De egyébként is tizeden belül lett volna a Red Bullhoz képest. Jönnek a Ferrarik.

Jönnek az első mért körök, Verstappen 1:22,047-tel nyit, Perez szűk két tizeddel mögötte. Russell be is jön a mexikói elé.

Bő egy perc után aztán megindulnak a csapatok, pályán többek között Verstappen is.

Elindult tehát a kemény gumis Q1, de még senki nem hajtott a pályára.

Az elmúlt jó pár futamhétvége után már-már felülüdésnek hat, hogy nincs esély az esőre Monzában - sem az időmérőn, sem majd holnap a versenyen. Legutóbb a május eleji Miami Nagydíjat úszta meg teljesen szárazon a mezőny...

A pilóták már készülődnek:

Szigorított is Niels Wittich versenyigazgató egy szabályon az időmérőre, Monzában ugyanis rengetegszer láthattunk az utóbbi években szélárnyékra várakozást és emiatt lassú tempóban vonatozást és feltartásokat: ezt úgy igyekeznek megakadályozni, hogy senki egyetlen kört sem - tehát ki- és bevezető kört sem! - teljesíthet 1 perc 41 másodpercnél lassabban.

A legfontosabb az időmérő kapcsán, hogy a Hungaroring után ismét a kísérleti gumiszabály van érvényben, azaz a Q1-ben a kemény, a Q2-ben a közepes, a Q3-ban pedig a lágy abroncsokat kell kötelezően használniuk a pilótáknak. A Magyar Nagydíjon okozott némi kavarodást ez a szabály, meglátjuk, hogy itt mi sül ki belőle.

Már csak azért is érdemes lesz követni az eseményeket, mert a kvalifikáció egyáltalán nem tűnik lefutottnak: egyelőre a Ferrari erős hazai pályáján, legalábbis ami az egykörös tempót illeti. A Mercedes szintén feltámadást produkált az FP3-on, a sötét ló pedig a Williams, Albon a kemény keverékű abroncson volt top 10-ben - itt találjátok a nemrég véget ért utolsó szabadedzés beszámolóját és eredményét, itt pedig a pénteki napról készült elemzésünket.

Köszöntünk mindenkit, szűk negyed óra múlva következik a szezon utolsó európai időmérője Monzából - tartsatok velünk!