A McLaren fejlődött az egyenesekben az új szárnnyal, de még mindig a középső szektor az egyetlen, ahol versenyképes az autó.
Itt a vége: Sainzé a legjobb idő ismét, Verstappen egy tizeden belül van hozzá, a többiek fél másodpercre, a harmadik Hamilton, aztán jön Leclerc és Alonso, Perez a végén nem futott már gyorskört, ahogy a Williamsek sem.
Köszönjük a figyelmet, 16:00-kor jövünk az időmérővel!
A 12-13. helyen álló AlphaTaurik között 1 ezred a különbség...
Az adatok szerint a Ferrari minden egyenesben gyorsabb a Red Bullnál, a Red Bull pedig minden kanyarban gyorsabb a Ferrarinál, így jön ki a szinte egál köridő.
Sainz átveszi a vezetést, megvan a Ferrari!
Leclerc gyorsabban kezdett, de az egyik Lesmóban lecsúszott a kavicságyba, így elvette a gázt.
Sainz egy tizedet adott egyébként Verstappennek.
Perez autóján dolgoznak még a bokszban, a Ferrarik pedig nem futottak még érdemi egykörös próbálkozást.
Verstappen az élen, 4,5 tizedet ad Hamiltonnak, rendet tett a világbajnok!
Russell a harmadik, Alonso a negyedik, de érkeznek a Red Bullok is!
Jönnek a gyorskörök!
Hamilton az élen két lila szektorral!
Szóval az állás:
Verstappen, Albon, Perez, Magnussen, Hamilton, Sainz, Norris, Piastri, Alonso és Russell a top tízben, Leclerc a 11. Verstappen előnye jelentős még mindig, bő négy tized, a többiek szorosan egymás után jönnek. Albon a közepes, Alonso a kemény gumikon autózta a legjobb idejét.
Zhou közben kap egy fekete-fehér zászlót feltartásért, ebből lesznek még bajnok az időmérőn.
Piastri a kavicságyban! De visszagurul a pályára, nem töri össze a McLarent.
Albon bejelentkezik a Williamsszel: második idő a közepes gumikon!
Hopp, Magnussen odalép és fut egy harmadik időt a Haasszal, bejön a két Red Bull mögé.
Borzasztóan pattog a Ferrari, Leclerc-t az öv tartja bent az ülésben kis túlzással - ebből még lehet baj...
Alonso még fel se rakta a lágy gumikat, most éppen szerelnek valamit az Aston oldalán.
Versenyszimulációkat látunk, nem gyorsköröket, az időmérős gumikiosztás miatt kicsit össze-vissza dolgoznak most a csapatok.
Hülkenberget egy ott álló ember tartja fel a bokszutcában, ráadásul már nem először, a német nem nyugodt, hogy a garázshoz hajtás közben kerülgetnie kell az arra bóklászókat...
Verstappen fél másodperccel a mezőny előtt 20 perc után, Perez a második, de onnantól már szoros: ő kapott 5, Hamilton 6, Sainz 7, Norris pedig 8 tizedet.
Verstappen és Perez továbbra is eltérő szárnyat használ, tovább próbálkozik az ideális opció megtalálásával a Red Bull.
Leclerc-nek segít a mérnöke: az 1-es kanyarban és a 6-os bejáratánál veszít egy kevés időt, ott legyen egy kicsit türelmesebb, ne fékezzen akkorát, ne feszítse ennyire.
Hamilton hibázik, elfékezi a sikánt a célegyenes végén, de átgurul az aszfalton, nincs gond.
10 perc elteltével már Red Bull 1-2, Verstappen 3,5 tizedet ad Pereznek, majd jön Norris és Sainz.
Az első körök után egyébként Perez, Hamilton, Gasly a top három.
Carlos Sainz alatt is pattog a Ferrari a 10-es kanyarból kifelé, a nagy tempó azért még előhozza ezt az autókból.
Nic Hülkenberg pattogásra panaszkodik az első körök alatt.
Zöld jelzés, kezdődik!
A nap süt, meleg van, semmi sem befolyásolja az utolsó próbát a hétvége tétre menő része előtt.
Pénteken Carlos Sainz volt a leggyorsabb, most is erős Ferrarira számíthatunk, az erőviszonyokról és a várakozásokról itt írtunk: https://formula.hu/formulaplusz/2023/09/02/mennyire-eros-a-ferrari-mit-valaszt-a-red-bull-ezt-tudtuk-meg-penteken
Szokás szerint ez is egy óra lesz, 60 perc alatt kell finomítani a beállításokat és felkészülni a folytatásra. Hagyományosan az időmérőre hangolnak ilyenkor a csapatok, de most az időmérő szokatlan lesz a kötelező gumihasználattal és tegnap is láttunk már spórolást, most is erre számíthatunk.
Köszöntünk mindenkit, hamarosan kezdődik az F1-es Olasz Nagydíj harmadik szabadedzése!