Pályán az autók!
Itt a (nem az első, hanem az egyetlen) szabadedzés végeredménye, hamarosan következik a kvalifikáció!
Perez érkezik az élmenők közül utoljára... És végül a harmadikként zár Verstappen és Leclerc mögött!
Jönnek az utolsó köridők és Verstappen az élre áll!
Közben kiderült az is, hogy Alonso DRS-probléma miatt veszített némi időt.
Leclerc! 1:42,352-vel az élre áll a monacói.
Jönnek az utolsó körök, a legtöbben a pályán, Perez javítani tudott, mögötte Leclerc, Verstappen, Sainz és Norris.
Norris közvetlenül Sainz mögött, Leclerc pedig közvetlenül Perez mögött! Jönnek a gyorskörök a végén, s az eddig látottak alapján akár még izgalmas időmérőnk is lehet...
Azért húzzuk alá, hogy Albon úgy a harmadik, hogy már nyolcan futottak mért kört a lágyakon. Elsőre ez nem néz ki rosszul.
Leclerc közben újabb megforgást mutat be – persze inkább most, mint bármikor máskor...
Verstappen 1:43:042-t fut, Perez pedig még nagyobb körön van... 1:42,651! Jól kezdi a hétvégét az utcai pályák királya!
Ez viszont ütős kör lehet a Red Bulloktól, mindketten lilultak az első szektorban...
Elsőre nem nézett ki rosszul ez a Piastri-kör, de az igazi értéke akkor derül ki, ha látjuk majd a többiek köreit a lágyakon.
Sőt, többektől jönnek lágy gumis körök, izgalmas lehet többek között az, hogy mennyire lehet jó kört futni a fejlesztett McLarennel.
Negyed órával a vége előtt csak Hamilton és Piastri a pályán, mindenki más a bokszban – az ausztrál most tért vissza lágyon.
Stroll választja szét a Red Bullokat, az utolsó egyenesben jelentősen veszített addigi előnyéből Verstappennel szemben – persze az időmérőn lehet szélárnyékozással trükközni is...
Egyre többen a bokszban, valószínűleg az utolsó menetre készülnek.
Leclerc-é az újabb hiba a 7-es kanyarban, de ezt megúszta ellentétben a 2019-essel a 8-as kanyarban...
Az Alpine ebben a pillanatban közölte is, hogy elővigyázatossági vizsgálatot tartanak Ocon autóján. Amilyen rosszul végződött az előző hétvége, olyan rosszul kezdődik az újabb...
Ocon továbbra is a bokszban, könnyen lehet, hogy az Alpine gyorsvizsgálatot tart az autóján azt követően, ami Gaslyval történt. Tsunoda viszont újra a pályán!
Miközben az autók körözgetnek, nézzünk egy utolsó képet a Gasly-esetről. Ez minden, csak nem szép.
Beszéljünk a köridőkről is, csak a rend kedvéért: elöl a két Red Bull, mögöttük a két Ferrari. Ennek aligha van a világon bár,milyen információértéke.
Ocont kivéve azonnal ki is jött mindenki – leszámítva persze Gaslyt és Magnussent, akik nem is fognak, valamint Tsunodát, akinek lesz még dolog az autójával.
Újraindult a körözgetés, valamivel több mint fél óra van hátra az edzésből. Hamilton vissza tudott térni a pályára.
Már több mint 10 perc telt el a piros óta. Talán Hamilton járt ezzel a legjobban, hiszen így relatíve kevesebb időt veszít másokhoz képest.
Pillantkép a küzdelemről pár perccel ezelőttről – azóta már szállítják a pórul járt versenygépet.
Még mindig Gasly autójával küzdenek: hosszú perceket veszít a mezőny.
Hát ezzel lesz dolga a csapatnak délutánig...
Magnussen pedig az 1-es kanyar bukóterében áll. Hát mi van itt?
Piros! Ég az Alpine!
Gasly! Kigyulladt az autó, lassú menetben gurul a boksz felé...
Utoljára egyébként a 2020-as különleges lebonyolítású imolai hétvégén fordult elő, hogy csak egyetlen szabadedzést rendeztek egy F1-es hétvégén – az 90 perces volt. Persze "értelmezhető" szabadedzés egy volt az eddigi sprintes hétvégéken is, hiszen a másodiknak voltaképpen semmilyen funkciója nem volt.
Ne feledjük, Tsunoda és Hamilton esetében a szokottnál is nagyobb baj, ami történik, hiszen az összesen 60 percből veszítenek el értékes időt.
A japán megforgott és lekoccolta a falat. Nem volt nagy érintés, de épp elég volt egy defekthez.
Hú, mindjárt lesz még egy! Tsunoda defektet kapott!
Jelenleg 19 autó a pályán, egyedül Hamilton a bokszban, aki az első percekben fékhibára panaszkodott.
Villognak a sárgák, az első komolyabb hibát pedig Sainz követte el, aki lekoccolta egy fal belső ívét... Csúnya megmozdulás a spanyoltól.
Russell a pálya csúszósságára panaszkodik – ez sem különösebben meglepő egy utcai pálya esetében, egy-két apró hiba ilyenkor szinte elkerülhetetlen.
És jönnek is, hiszen mindössze 60 perc alatt kell felkészülni a teljes hétvégére, így aligha meglepő, hogy nem akarják pazarolni az idejüket a versenyzők.
Bár valószínűleg már mindenki tudja, de a rend kedvéért: most debütál az új sprintformátum, ami azt jelenti, hogy a délután háromkor kezdődő kvalifikáció a vasárnapi rajtsorrendet határozza meg, míg a szombati nap egy az egyben a sprinté – a holnapi időmérőn (hivatalos nevén a sprint-szétlövésen) a holnap délutáni sprint rajtsorrendje dől majd el.
A levegő hőmérséklete kellemes 21 fok, az égen lehet felhőket látni, de eső nem várható az edzésen.
Arról, hogy milyen fejlesztésekkel érkeztek a csapatok a tavaszi kényszerszünet utáni első versenyre, ide kattintva lehet olvasni!
Nagy szeretettel köszöntjük olvasóinkat, az első (sőt, az egyetlen) szabadedzéssel megkezdődik a bakui F1-es hétvége!