DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
21:05

Verstappen már az első kör végén egy másodpercen kívüli előnyben van Hamiltonnal szemben, nem kell tartania attól, hogy hamarosan nyílhat a DRS.

Ezzel köszönjük a figyelmet, jövünk a helyszíni információkkal, hírekkel, nyilatkozatokkal!

Sainz az ötödik, Leclerc pedig már egy percen felüli hátránnyal hatodik a másik Ferrarival.

Vége: Max Verstappen nyeri a Mexikói Nagydíjat, ezzel idei 14. futamgyőzelmét aratja, és rekordot állít fel az F1 történetében! Hamilton a második, Perez a harmadik, Russell pedig úgy negyedik, hogy övé a leggyorsabb kör.

Az utolsó kör előtt Russell a bokszban, rámennek vele a bónuszpontra. 

Ricciardo előnye 10,2 másodperc, meglesz neki. Még egy kör.

Eltűnt a VSC, Verstappen 14 másodperc felett vezet, Perez négy és félre van Hamiltontól, Russell ötre Perezről. Ennek vége.

Ricciardo már nyolc másodperccel vezet Ocon előtt, ha meglesz neki a tíz, akkor övé a hetedik hely!

Nemrég írtuk, hogy az Alpine döntő ütést mér a McLarenre. Ehelyett Ricciardo stratégiája bejön, Alonso technikai hibával kiesik, a wokingiak kettős pontszerzést hoznak össze, és csökkentik a hátrányukat, sőt...

Hat körrel a vége előtt megáll Alonso alatt az Alpine, kiesik a spanyol! Jön a VSC.

Perez elengedte: másfél másodpercről négy (!) másodpercre leszakadt Hamiltontól, Russell is bő négyre van már csak tőle. Hét kör van hátra.

Az Alpine-ok szétestek a kemény gumikon, főleg Alonso lassult le, de Ocon se gyors. A büntetett Ricciardo átment Bottason és egy kör alatt mindkét Alpine-t megelőzte. Most nyomhatja a végéig a lágy gumikon, az a kérdés, hogy mekkora előnyt tud kiépíteni, hogy "beférjen" a tízmásodperces büntetés. Ricciardo most hetedik, előrébb lépni nincs esélye, a kiharcolt különbség lesz a döntő.

12 kör, most már az a kérdés, hogy az 1-2 másodperc között liftező Perez meg tudja-e még támadni Hamiltont a második helyért, Verstappen rekorddöntő 14. idei győzelme nem forog veszélyben.

Verstappen 8 tizedet ad Hamiltonnak a legutóbbi körben, ezzel 12 másodperc felett jár az előnye. Kiállnia nincs értelme a tempója és a hátralévő körszám alapján, így pedig ezekben a percekben bebiztosítja a győzelmét.

A top négyből egyébként most már körök óta Russell a leggyorsabb, közeledik Perezre.

Hopp, Ricciardo tízmásodperces büntetést kap az említett esetért! Ennyit a biztató futamáról...

Kezd eldőlni a küzdelem Verstappen javára: megint odalépett, már 11 másodperc az előnye, sőt Perez is közelít Hamiltonra. Jobbak a Red Bullok, nem lassulnak a puhább gumin, és már csak 17 kör van hátra.

Tsunoda visszajön a bokszba, de kiszáll: véget ér a futama!

Ricciardo felökleli Tsunodát, a japán a levegőbe repül, de tovább tud menni. Az ausztrál valószínűleg büntetést kap...

Most kicsit lassult Verstappen, már "csak" 9,4 másodperc az előnye. Bő húsz kör van még hátra, reálisan nézve akkor van esélye Hamiltonnak, ha a két Red Bull kijön a bokszba.

Verstappen tempója nem romlik, bő 10 másodperccel vezet Hamilton előtt. Még 25 kör van hátra, kezd gyanús lenni, hogy a semmiből a Red Bull is végicsinálja egy kiállással ezt a futamot.

Ricciardo 26 körrel a vége előtt kijött a bokszba, és lágyakat kapott - ő az utolsó, aki megcsinálta a kerékcseréjét. Az ausztrál a 12. helyen áll, míg Norris a 10. a másik McLarennel. Az Alpine döntő ütést mérhet a wokingiakra ezen a hétvégén a konstruktőri negyedik helyért zajló csatában.

Sainz 43, Leclerc 46 másodperc hátrányban. Bődületes.

Hopp, a Mercedesnél mintha úgy számolnának, hogy nem jönnek már a bokszba a Red Bullok. Az azért erős stratégia lenne a bajnokcsapattól.

Ami érdekes: Hamilton és Russell is panaszkodik a kemény gumikra, ezzel nincs meg a várt tempó. Itt nyeri meg a Red Bull?

Perez leszakadt, már 1,8 másodpercre van Hamiltontól, hirtelen megduplázódott a hátránya.

30 kör van még, Verstappen előnye közel 10 másodperc. Ha jön még a holland, akkor is javul számára a helyzet.

39. kör, Vettel a bokszban - ez csak azért érdekes, mert ő a lágy keverékeken rajtolt...

Perez DRS-távolság közelében mozog Hamiltonhoz képest, ha csatára kényszeríti, azzal megnyerheti a futamot - Verstappennek.

Így állunk most, Bottas és Alonso nem volt még kint az elejéből.

A csapat nem hallgatott Russellre: kihívják az élről a fiatal britet, kemény gumikat kap a 35. körben, még nem egészen féltávnál. Így most ismét Verstappen vezet, Russell pedig negyediknek jön vissza.

Durr, ahogy ezt leírtuk, Verstappen odalép és egy megy egy nagy kört, hirtelen 8 másodperc alá közelít Russellhez képest.

Verstappen trükközik? Óvja a gumikat, jelenleg lassabb Hamiltonnál és Pereznél is, ez az eddigiek alapján nem véletlen...

Russell magabiztos: ő lágy gumikat kér a végére, addig húzná a mostani etapját. Az még jó 15 kör...

Leclerc kis híján összetöri a Ferrarit, de megfogja...

Most Russell vezet, 12 másodperc az előnye Verstappen előtt, és arra kéri a csapatot, hogy még hadd maradjon kint, mert jónak érzi a gumikat.

Váratlan: Hamilton a bokszban a 29. körben! Megkapja a kemény gumikat, 42 kört kell megtennie rajta, bő 6 másodperccel van Verstappen mögött. Izgalmas lesz!

Most tehát az a kérdés, hogy a Red Bullok a friss gumikon mennyivel gyorsabbak az abroncsokat beosztó Mercedesknél, illetve hogy Hamilton és Russell meddig tud kint maradni normális tempóval. Ha mindenki csak egyszer jön már (ez a realitás, ha nincs biztonsági autó vagy eső), akkor az a valós pozíció, amit most látunk.

Így állunk most:

A bajnok is közepes gumikat kap, így valószínűleg két kiálláson van. A Mercedesek minden bizonnyal egy kerékcserével hozzák le a futamot.

25. kör, Verstappen jön a bokszba az élről, 1,4 másodperc előnyről!

Verstappen előnye már csak 1,6 másodperc, nyolc tizedet hozott vissza már Hamilton.

Perezt kihívta a Red Bull, már közeledett rá Russell, de a csapat elrontotta a kiállást, bő két másodpercet eldobtak - és közepes keveréket tettek fel.

Verstappen mondja is a csapatának, hogy kezd szenvedni a gumikon, főleg a lassú kanyarokban érzi ezt. Hamilton egy-két tizedet vissza is hozott, közeledhet a bokszkiállás?

A Mercedes azt mondja Russellnek, hogy nagyon sokáig kint lehetnek - a gumik amúgy nem kopnak senkinél, semelyik keverék állapota nem romlik igazán, így elnyújtott etapokat teljesítenek a versenízők.

Már húsz körnél tartunk a 71 körös versenyben, de a lágy gumikon még mindig megvan a Red Bullok tempója, senki sem cserélt kereket az élmezőnyben. 

Leclerc a C tervről érdeklődik a csapatnál, mert "nincs mit veszteniük."

Sainz már az előtte lévő Russelltől is kapott tíz másodpercet. Jelenleg azt a szerepet vállalta magára a Ferrari, ami az év elején még a Mercedesé volt...

Sainz 17, Leclerc 20,5 másodpercre van már Verstappentől.

Gasly megkapta az ötmásodperces büntetést Stroll letereléséért, ahogy arra számíthattunk.

Verstappen rákapcsolt, övé a leggyorsabb kör, Hamilton két másodpercen kívülre szorul - most nyomja a holland.

Perez már öt, Russell pedig hét másodpercre leszakadt Verstappentől, csak Hamilton maradt kettőn belül.

Gasly és Stroll újratöltve, a francia letereli a pályáról a kanadait, és így előzi meg - nem volt teljesen szabályos a manőver.

Tartsuk észben, hogy a top hatból csak a két Mercedes használja a közepes gumikat, a többiek pedig a lágyat, amelyek a Pirelli előrejelzése szerint ebben az időszakban már lassabbak - eddig viszont papíron gyorsabbnak kellett lenniük.

Az élmezőnyben Perez leszakad Hamiltonról, aki másfél másodperc körül tartja magát Verstappenhez képest, Perez viszont az utóbbi körökben visszaesett és már bő három másodpercre van Hamiltontól.

A Ferrarik lassulnak, a hatodik Leclerc már 12 másodpercre van Verstappentől.

Gasly és Stroll összeér, Ricciardo megelőzi Zhout, zajlik a csata a pontszerző helyeken túl.

Bottas támadja a rajtnál elé kerülő Alonsót, jobb az Alfa, de a spanyolt nem egyszerű megelőzni, főleg a megtankolt autóval.

Megállt Verstappen távolodása, sőt most egy kicsit közelített hozzá Hamilton, 1,2 másodperc a távolság köztük.

Verstappen egyelőre simán ellóg, a többiek között is megvan a másodpercen kívüli távolság az élmezőnyben. Hamilton-Perez-Russell-Sainz-Leclerc a sorrend a bajnok mögött.

Bottas veszített két helyet, Leclerc már Sainzot támadta, de végül nem ment be a spanyol elé, ötödik-hatodik helyen állnak a Ferrarik.

RAJT! Verstappen megőrzi az első helyet, Hamilton viszont megelőzi Russellt és feljön másodiknak - sőt, Perez is elmegy, ő a harmadik, Russell csak a negyedik!

Verstappen már a helyén, lassan összeáll a mezőny, és...

Elindult a felvezető kör!

Az elején már láthatunk is eltérést a gumitaktika terén: a Red Bullok és a Ferrarik a lágy abroncsokon rajtolnak, míg a Mercedesek a közepeseken. A rajtnál, az elrugaszkodásnál biztos, hogy a lágyak jobban fognak dolgozni, ez csökkenti a Mercedesek esélyeit arra, hogy az egyes kanyarban átugorják Verstappent.

Még öt perc, a pilóták beszálltak az autókba, a rajtrács kezd tisztulni.

Persze nemcsak ő tehet nagy dolgot egy győzelemmel: George Russell élete első sikerét könyvelné el, Lewis Hamilton életben tartaná "minden szezonban nyerek" sorozatát, Perez pedig az első mexikói lenne, aki hazai futamát tudná behúzni. 

Verstappen azért száll ringbe, hogy megdöntse Sebastian Vettel és Michael Schumacher rekordját: a két német 13-13 futamot nyert egy szezonban, amelyet Verstappen legutóbb beállított, most pedig át is adhat a múltnak, amennyiben győzni tud.

Ami viszont még ennél is fontosabb információ: az F1-es futam idején 40% az esély valószínűsége. Benne van tehát a pakliban, hogy az időjárás megbolondítja a versenyt...

Charles Leclerc ugyan csak a hetedik helyről rajtol, de így is fontos esemény számára ez a futam: most teljesíti 100. F1-es nagydíját.

A versenyzők már a rajtrácson teszik a dolgukat, negyedórán belül következik a rajt!

A szokásos fesztiválhangulathoz persze ez is hozzátartozik...

Az viszont egyértelmű, hogy az egész hétvége Perezről szól. A helyiek megőrülnek érte, ezen a futamon pedig ez különösen igaz: egy ország szorít érte, hogy összejöjjön neki a hazai győzelem, ami a negyedik helyről nem lesz egyszerű, főleg hogy ő és Verstappen is elmondta, hogy a holland nem fog neki segíteni ebben.

Egy statisztika: 2016 és Lewis Hamilton óta senki nem nyert Mexikóban a pole-ból rajtolva. Verstappen viszont már háromszor is győzött itt, igaz, nem az első rajtkockákból.

Érdekes rajt elé nézünk, hiszen a nagyon hosszú egyenesben sokszor láttunk már előzést, és nem biztos, hogy a pole a legjobb pozíció itt. Ugyanakkor a Red Bullnak egész évben előnye van az egyenesekben, a Mercedesnek ez a legnagyobb hátránya, így onnantól, hogy akár a szélárnyék miatt megelőzheti Verstappent Russell és Hamilton, egészen odáig, hogy a negyedik helyről érkező Perez átlép a csillagosokon, bármi elképzelhető.

A pole-ból Max Verstappen rajtolhat majd, a második-harmadik helyet a Mercedesek vitték el, negyedikként pedig a helyi hős, Sergio Perez állhat fel a rajtrácsra. A sorrend itt böngészhető végig: https://formula.hu/f1/2022/10/30/a-mexikovarosi-nagydij-rajtracsa 

Köszöntjük kedves olvasóinkat ebben a vasárnap esti időpontban, hiszen rövidesen kezdődik a Mexikói Nagydíj!