A végeredménnyel búcsúzunk, köszönjük a figyelmet - jövünk majd a második edzéssel!
(utóirat: Alonso mindenen túl megelőzte még Hamiltont, Verstappen pedig megforgott.)
Perez zárásképp még megsimította a falat, de nincs gond - övé az első szabadedzés, monacói formában folytatja a Red Bull pilótája!
Az Alfa Romeók kezdtek egyébként váratlanul rosszul, jelenleg a sor végén kullognak Bottasék.
Az Alpine-ok még csak möst jönnek lágy keveréken, elsőre 8-10. helyet hoznak Alonso vezetésével.
Hamiltonnál már valami sípoló hang is szól az autóban, arra is panaszkodik - továbbra is ötödik a brit, előzi George Russellt, de 1,2 másodperc a hátránya Perezhez képest.
Sainz is fél másodpercet bukott csak az egyenesben, ezzel nem tud mit kezdeni - ennyivel gyorsabb a Red Bull, elsősorban a Ferrari pattogása miatt.
Leclerc tovább próbálkozik, Verstappent már megelőzi, egy tizedre megközelíti Perezt.
A Mercedes csak az utolsó kanyartól a célvonalig fél másodpercet veszített kérdés nélküli padlógázon, egyenesben...
Hamilton az ötödik, de másfél másodpercet (!) kap Pereztől.
Leclerc a harmadik, 14 századot (!) kapott csak Verstappentől, de Pereztől ő is elmarad.
Sainz a harmadik, ő öt tizedet kap Pereztől, Leclerc most jön.
Perez! Átveszi a vezetést és három tizeddel gyorsabb Verstappennél...
Verstappen megint a szélre panaszkodik, szerinte "őrült" széllökéseket tapasztalt a célegyenesben.
A McLaren is pattog az egyenesben, egyedül a Red Bullnak nincs ilyen gondja, náluk viszont a hátsó szárny felső eleme kap iszonyatos terhelést nyitott DRS-nél - mintha le akarna szakadni...
Verstappen hét tizedet javít a lágy keveréken, utcahosszal vezet.
Most már jönnek a lágy gumik, de egyelőre csendesen telik az edzés - vakaróznak a csapatok, hogy miért is ilyen erős a delfinezés...
Az AlphaTauri és a Haas is brutálisan pattog, pedig nekik eddig nem nagyon volt gondjuk ezzel... sok pilóta szörnyű élményekről számol be a rádióban.
Sainz egyelőre csak hatodik, bő egy másodpercre van Leclerc-től...
A Red Bullnál egyébként a hátsó szárny rezonál be, viszont az autó nem pattog.
Verstappen újabb nagy lépést tesz előre és Perez is tart vele, egy tizeden belül a két Red Bull - Leclerc pedig fél másodpercet kap a hollandtól.
Két virtuális biztonsági autós fázison túl vagyunk, ismét gyorsan mehetnek a pilóták.
Latifi is megállt. Közben Verstappen és Leclerc között 67 ezredmásodperc a különbség az élen.
A szél is elég erős, elsőre nagyon szenvednek a csapatok - és szinte minden autó delfinezik!
Sainz alatt is delfinezik a Ferrari, úgy fest, hogy ezen a pályán visszajöttek a korábbi gondok mindenkinél.
Mick Schumacher megint a fal mellett... de ezúttal nem benne, nem ő törte össze, az autó adta meg magát.
Első Verstappen-Perez 1-2, de még csak most ismerkednek a pilóták a pályával.
Huhh, nagyon pattog a Mercedes a célegyenesben. Borzasztóan.
Vettel a kormányzásra panaszkodik az első kör kezdetén, billeg az Aston Martin.
A Mercedes tempója is nagy kérdés lesz: Barcelonában villogtak, Monacóban szenvedtek, nagyon nem tetszett az autónak a pattogós utcai pálya. De Baku is utcai...
Zöld lámpa, jöhetnek az autók!
Az élmezőnyben természetesen most is a Ferrari és a Red Bull csatájára számíthatunk, Charles Leclerc tavaly például szenzációs kört ment ezen a pályán, de dr. Helmut Marko szerint most az energiaitalosok lesznek az esélyesek.
Addig is nézzük át, hogy melyik csapat milyen változtatásokat hozott erre az eseményre - az autók módosításait itt szedtük össze: https://formula.hu/f1/2022/06/10/ezek-valtoztak-az-f1-es-autokon-bakura
Köszöntjük kedves olvasóinkat az Azerbajdzsáni Nagydíj első szabadedzésének élő, szöveges közvetítésében. Perceken belül zöldre vált a bokszutca lámpája és kezdetét veszi a bakui F1-es hétvége!